Edenred··4 min

Cílená pomoc: Edenred zná fungující restaurace, daruje jim 3000 roušek a nasměruje k nim zákazníky. Vyhledávač ukáže, které nabízejí jídlo přes ulici.

Společnost Edenred podpoří restaurace, které ani v nelehké situaci nepřerušily svojí činnost, nadále vaří obědy a nabízejí je formou prodeje z okna přímo na ulici. Z bezmála 20 tisíc partnerských restaurací jich nyní eviduje v provozu zhruba 600. Každé z nich nyní pošle zdarma 5 roušek z certifikovaných materiálů pro personál. Zároveň Edenred urychleně spustí speciální webový vyhledavač, který do fungujících restaurací nasměruje zákazníky.

Rozhodli jsme se pro komplexní a cílenou pomoc těm restauracím, které nepřerušily provoz a i v nelehkých podmínkách se snaží fungovat nabídkou jídel k odnosu. Jednak se k nim pokusíme přivést prostřednictvím webového vyhledávače zákazníky a zároveň jim zdarma dodáme ochranné pomůcky, aby jejich personál mohl minimalizovat zdravotní rizika,“ uvádí generální ředitel společnosti Edenred Nicolas Eich.

Edenred vytipoval provozovny jednoduše - jsou to ty, které i po zákazu podávání jídel a nápojů v samotných restauračních provozech nadále fungují a jídla nabízejí na dálku. „Prošli jsme všechny transakce za první tři pracovní dny od uzavření restaurací a získali tak spojení na šest stovek provozoven které nadále přijímají platby. Těmto restauracím zašleme zdarma pět roušek z certifikovaných materiálů, které získáme od společnosti Snaha,“ uvádí Nicolas Eich.

Snaha je společností, která se zaměřuje na výrobu specializovaných ochranných pracovních prostředků. Vyrábí je v šicí dílně a kromě textilních části na ně používá ocelové komponenty z Asie. Tamní dodavatelé je ale v důsledku koronavirové krize přestali dodávat a Snaha tak v únoru zastavila výrobu.

Nyní rychle zareagovala na situaci po rozšíření koronaviru do Česka a od příštího pondělí začne nově vyrábět zdravotnické roušky ze speciální bavlny. Každý den firma plánuje vyrobit cca 1500 nových roušek. Používat na ně bude certifikovaný materiál – bavlnu se antibankteriální úpravou vláken a s ionty stříbra. „Sehnali jsme v tuzemsku materiál na výrobu cca 200 tisíc těchto roušek. Jsou určeny k opakovanému použití, pokud se perou při teplotě 95 stupňů a sterilizují, pak je možné je použít až stokrát,“ uvádí ředitel Snahy Radim Dvořák.

První tři tisíce kusů získá od Snahy firma Edenred a k dispozici pro restaurace by měly být již příští čtvrtek. „Budeme je balit do hygienických obalů po pěti kusech, abychom měli jedno balení na provozovnu. Předáme je osobně společnosti Edenred a ta je zašle provozovnám poštou,“ uvedl Dvořák.

Edenred chce zároveň fungujícím restauracím přivést zákazníky. Společnost na svém webu www.edenred.cz provozuje webový vyhledavač restaurací. Jeho součástí je 20 tisíc tuzemských restaurací, což reprezentuje bezmála 90 procent všech tuzemských stravovacích zařízení. Nyní nově do vyhledavače přidá Edenred možnost vybrat provozovnu prostřednictvím tlačítka „prodej z okna“. Lidé tak budou moci jednoduše vyhledat fungující restauraci s výdejem jídla a navigace je nasměruje k vytčenému cíli. „Pro fungující restaurace je nyní důležité udržet si tržby, aby dokázaly pokrýt náklady na služby, které nyní v nelehké situaci nabízejí. Vyhledávač by mohl pomoci přivést restauracím v těchto dnech nové hosty, doufáme, že jim takto pomůžeme,“ konstatoval Eich.

Na zprovoznění nové funkce navigace nyní pracují programátoři Edenredu a společnosti Bpromotion a funkční by měla být během několika dní.

Tuzemské restaurace zatím hlásí dramatické ztráty. Jejich tržby podle transakcí stravenkovou kartou poklesly o plných devadesát procent.

Zdroj: www.edenred.cz

Zadavatel
Edenred

Edenred

Edenred je společnost specializující se na zaměstnanecké benefity, konkrétně stravenky a poukázky na kulturu, sport či zdravotní péči. Vznikla v roce 2010 oddělením se od skupiny Accor.[2] Nejznámější produkt, poukázka (stravenka) Ticket Restaurant, byla poprvé představena ve Francii v roce 1962.[3] Od té doby expandovala do celého světa, včetně České republiky.

Další články od Edenred

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně
Edenred

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.
Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy
Edenred

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Podle Edenred Restaurant Indexu Češi za obědové menu v restauracích a kantýnách v březnu průměrně zaplatili 187,2 koruny, tedy o korunu a 20 haléřů více než v únoru. Ceny obědů se tak po mírném poklesu vrátily na prosincovou úroveň. Vedle Prahy však za obvyklý oběd zaplatíme přes dvě stě korun už i v Brně. Strávníci zde ve stravovacích zařízeních přes poledne nechají průměrně 200,3 koruny. Ze srovnání s průměrnými mzdami v regionech vyplývá, že čeští zaměstnanci za pravidelné obědvání v restauračních zařízeních a kantýnách během pracovních dní utratí okolo 8,5 % svého příjmu. V Liberci a Českých Budějovicích se však náklady na 21 obědů blíží i desetině průměrné mzdy.
Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc
Edenred

Poptávka po veganské a vegetariánské stravě stoupla za rok o šestinu, restaurace jí jdou vstříc

Až 94 % restaurací uvádí, že do svého jídelního lístku zařazují bezmasé alternativy pokrmů. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů. Nadpoloviční většina českých restaurací (57,1 %) do své nabídky navíc údajně zavádí i bezlepkové varianty jídel. Strávníci tak mají nejčastěji na výběr z 1-2 bezlepkových pokrmů. S ohledem na proměnu generačních preferencí lidé očekávají, že se jim restaurace přizpůsobí a nabídku veganských a vegetariánských variant budou dále rozšiřovat. I při výběru alternativních pokrmů bychom ale podle odborníků měli pečlivě zkoumat jejich složení.
Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž
Edenred

Omezení volnočasových benefitů v praxi: Třetina firem podle průzkumu příspěvky snížila, většina si stěžuje na vyšší administrativní zátěž

Limit na zdanění volnočasových benefitů platný od začátku roku už stihli zaměstnavatelé promítnout do svých nabídek odměn pro zaměstnance. Podle březnových průzkumů společnosti Edenred v návaznosti na změny upravila výši ročního příspěvku pro své zaměstnance třetina firem. Nejčastěji plánují zaměstnanci, jimž se příspěvek od nového roku snížil, šetřit na zdraví, cestování a kultuře. Hned 64 % zaměstnavatelů v průzkumu uvedlo, že pro ně nová pravidla představují větší administrativní zátěž.
Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák
Edenred

Ananas na pizzu nepatří, uvedli Češi v průzkumu stravování. Milují houby a květák

Pouhá polovina procentního bodu rozhodla: Ananas na pizzu nepatří. Podle průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky Čechů si to myslí 50,5 % z nich. Tábor zastánců „havajské pizzy“ je ovšem téměř stejně početný. Překvapivé shody zde dosáhli například senioři s generací Z. Velké oblibě se v tuzemsku podle průzkumu těší i další kontroverzní ingredience, například houby nebo květák, který je populární zejména mezi ženami. Jako polarizující se naopak ukázala játra a vnitřnosti, výrobky z kozího a ovčího sýra či sushi. Na všech těchto delikatesách přitom lidé v únoru mírně ušetřili. Podle Edenred Restaurant Indexu klesla oproti konci loňského roku průměrná cena oběda o korunu na 186 korun.
Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech
Edenred

Optimální cena stravenky stoupla na 211 korun. Vystačí na oběd i v nejdražších regionech

Oproti loňskému roku se jedná o navýšení tzv. nominální hodnoty stravenky o 17 Kč, tedy necelou desetinu původní hodnoty. Od ledna přitom za obědy podle Edenred Restaurant Indexu průměrně utrácíme zhruba o 5 % více, ceny rostly především v první polovině roku, během podzimu v některých regionech dokonce naopak pozvolna klesaly. Ve Zlíně za obědy utratíme zhruba 164 Kč, v Praze 209 Kč. Podobným vývojem si prošly i ceny na Slovensku, za oběd zde strávnici zaplatí lehce přes 8 eur.
Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert
Edenred

Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert

Dle průzkumu[1] za nejatraktivnější benefity považujeme zejména ty v kategorii lékáren, kultury a cestování. Právě zájezdy jsou jednou z položek, na které se snažíme benefity uplatnit s blížícím se koncem roku – podle dat společnosti Edenred stoupla útrata českých zaměstnanců v této kategorii v zimním období zhruba o čtvrtinu. Vedle toho získávají na popularitě i benefity zaměřené na zábavu a duševní pohodu. Experti však zároveň doporučují nečekat s výběrem přednabitých zaměstnaneckých odměn na poslední chvíli, částky mohou propadnout, nebo mohou v roce 2024 být pro některé skupiny uživatelů méně daňově výhodné – čerpat bychom je proto měli průběžně.
Kde, kdy a s kým? Průzkum odhalil, jak obědvají čeští zaměstnanci. Až 5 % z nich jídlo vynechává
Edenred

Kde, kdy a s kým? Průzkum odhalil, jak obědvají čeští zaměstnanci. Až 5 % z nich jídlo vynechává

Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Restaurant Indexu se průměrná cena oběda drží na přibližně stejných částkách už třetí měsíc v řadě. Počet plateb v restauracích meziročně stoupl o 15 %.
Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy
Edenred

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Třetina Čechů v práci obědvá o samotě, každý dvacátý dokonce vůbec. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD[1] mapujícího stravovací návyky Čechů. V kvalitním stravování nám nejčastěji brání nevhodné pracovní prostředí, podpora lepšího způsobu stravování leží především v rukou zaměstnavatele. Nejčastěji si obědy nosíme z domova, naopak pokles registrují dříve populární podnikové kantýny. Vlivem stagnace až mírného poklesu cen se však obědoví strávníci pomalu vracejí i do klasických restaurací. Podle Edenred Restaurant Indexu se průměrná cena oběda drží na přibližně stejných částkách už třetí měsíc v řadě. Počet plateb v restauracích meziročně stoupl o 15 %.
Češi, národ „meníčkářů“: V Evropě jsme unikát
Edenred

Češi, národ „meníčkářů“: V Evropě jsme unikát

Podle denní nabídky si restauraci během oběda vybírá 4 z 5 Čechů. Vyplývá to z průzkumu Barometr FOOD mapujícího stravovací návyky napříč Evropou. Výběrem z denního menu se snažíme šetřit nejen čas, ale i peníze. Za stravování ve srovnání s většinou Evropanů platíme v průměru méně, experti však poukazují i na dopady z hlediska vyváženosti jídelníčku. Čeští strávníci totiž na zdravé stravování zároveň dbají mnohem méně než jejich sousedi. Více než polovina z nich navíc jako součást zdravé nabídky nepovažuje označení nutričních hodnot.