DM··6 min

Chcete začít s tréninkem? Zátěž zvyšujte postupně a nepodceňujte regeneraci

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

RADY, TIPY

Jak začít s tréninkem

Pravidelný sportovní trénink není jen o zlepšení kondice, ale přináší také radost, odbourává stres a celkově zvyšuje kvalitu života. Mnoho lidí však dlouho váhá, než se do cvičení pustí, nebo se nevyvaruje začátečnických chyb. Přílišné obavy však nejsou na místě. S pozitivním přístupem a díky několika základním tipům zvládne s pravidelným tréninkem začít opravdu každý. Důležité je nastavit si reálné cíle, vytvořit si plán tréninku a nezapomínat na to, že cvičení prověří kromě těla i vaši psychiku.

Vyhněte se přehnaným očekáváním

České Budějovice, 01.02.2024.Když se s počátečním elánem pustíte do cvičení, často to provázejí zkreslená očekávání. Chcete viditelné výsledky co nejdříve. Ve skutečnosti však trvá nějaký čas, než se změny projeví a budete je moci pozorovat v zrcadle. Klíčem k úspěchu, a hlavně i udržení motivace, je nastavit si reálné cíle. Spíše než počet uběhnutých kilometrů nebo shozených kil je lepším cílem vytrvalost, bez níž se k viditelným výsledkům dopracovat nelze.

Tréninky si naplánujte a intenzitu zvyšujte postupně

Jedním z nejdůležitějších kroků, pokud chcete začít pravidelně cvičit, je vytvoření jasného tréninkového plánu. Není špatný nápad nechat si poradit od odborníka, který plán přizpůsobí vaší aktuální kondici a zdravotnímu stavu, a navíc vám poradí i se správnou technikou. Začněte pomalu a postupně zvyšujte intenzitu. Vyberte si cvičení, které vás baví, a udělejte z něj pevnou součást vašeho týdenního rozvrhu. Trenér kondičního běhu David Vaš začátečníkům pro zvýšení kondice doporučuje nejprve rychlou chůzi. „Jakmile zvládnete čtyřicetiminutovou svižnou procházku, můžete zařadit indiánský běh, při němž se střídají chůze a běh, a běžecké intervaly postupně prodlužovat. Po čase se z toho stane souvislý běh, do kterého můžete zařazovat další struktury běžeckých tréninků. Chce to ale trpělivost, ta úvodní fáze může trvat třeba 5 týdnů,“ popisuje trenér.

Před výkonem se rozehřejte a nepodceňujte regeneraci

Předtím, než se pustíte do hlavní části tréninku, věnujte několik minut rozcvičení a zahřátí těla. Tím připravíte své svaly na fyzickou zátěž a minimalizujete riziko zranění. Stejně tak po cvičení nezapomínejte na protažení, které pomáhá zvýšit flexibilitu svalů a jejich rychlejší regeneraci. Odpočinek po fyzické námaze je důležitý, protože pokud tělo nemá dostatek času na nabrání nových sil, je náchylnější ke zranění.

Podle Davida Vaše hraje zásadní roli při regeneraci především kvalitní spánek. „Přestěhoval jsem se na čas do Keni, protože jsem chtěl poznat tajemství, které z Keňanů dělá nejlepší běžce světa. A paradoxně to není o tom, že by neustále trénovali. Ve skutečnosti kladou největší důraz na kvalitní regeneraci v podobě spánku a masáží,“ vypráví trenér o svých zkušenostech.

Doplňujte energii

Při zvýšené zátěži je potřeba tělu kromě spánku dopřát i dostatek živin, jinak organismu hrozí vyčerpání. Základem jídelníčku by měly být čerstvé potraviny s dostatkem bílkovin a vitamínů. Výborným pomocníkem po tréninku jsou proteinové doplňky stravy, které tělu dodají potřebné látky a podpoří účinnou regeneraci. „Proteinové produkty pomáhají zahnat pocit hladu, který vás může po tréninku přepadnout, a dodávají tělu bílkoviny důležité pro správnou regeneraci. V nabídce dm jsou proteinové tyčinky v mnoha příchutích, které můžete mít v batohu nebo kabelce vždy po ruce. Pod privátní značkou Sportness nabízíme sportovcům také proteinové nápoje, ať už klasické, nebo ty v prášku, které si mohou rozmíchat ve vodě, mléce či oblíbeném džusu,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Potřebujete i silnou hlavu

Jak u profesionálních sportovců, tak u začátečníků je důležité pracovat i s psychikou. Je to právě pozitivní přístup, silná motivace a psychická odolnost, které vám pomohou při tréninku vytrvat a nenechat se odradit prvními nezdary nebo dlouhým čekáním na pokroky. Začátky jsou obtížné pro každého, proto buďte ohleduplní sami k sobě a buďte svému tělu vděční za každý malý úspěch. Když se vám podaří splnit cíle, které jste si předsevzali, dopřejte si odměnu, a neúspěchem se nenechte odradit. Kromě cvičení si najděte čas i na meditaci, umění nebo jiné činnosti, které vám přinášejí radost. Trénink by měl váš život obohatit, ne být další z povinností, kterou jste si na sebe naložili a jež vás stresuje.

Inspirace na dmLIVE: Jak najít motivaci pro aktivní způsob života, blíže prozradili hosté pravidelného vysílání dmLIVE: Nikola Homolková, výživová poradkyně, a Jakub Kalus, kondiční trenér. Ze záznamu si můžete tento díl pustit na odkaze zde.

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM