České Dráhy··4 min

České dráhy zahajují soutěžní dialog na nové moderní sídlo

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

České dráhy v těchto dnech odstartovaly soutěžní dialog na nové sídlo skupiny ČD v Praze. Cílem je najít nejefektivnější a nejvýhodnější řešení současné situace, kdy jsou administrativní a provozní zaměstnanci Českých drah a jejich dceřiných společností rozptýleni v budovách po celé Praze. Účastníci soutěžního dialogu mohou Českým drahám nabídnout vyhovující stávající administrativní komplexy, stejně tak jako výstavbu nové budovy na pozemcích ve vlastnictví ČD nebo jiných subjektů. Nová budova by měla nabídnout moderní prostory pro skoro 1 400 zaměstnanců.

„Chceme modernizovat celou naši firmu a považuji za nezbytné, abychom se přestěhovali do prostor odpovídajících dnešní době. Historická budova na nábřeží Ludvíka Svobody, kde nyní sídlí Generální ředitelství ČD, je tmavá, neekologická, není v blízkosti železnice a z důvodu památkové ochrany není možné v ní dělat nějaké větší stavební zásahy. Moderní sídlo nám pomůže přilákat mladé zaměstnance a vytvořit pracovní prostředí 21. století a také se zbavíme mnoha nájemních smluv a zbytného majetku. Ročně tak ušetříme na samotném provozu desítky milionů korun,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Jako forma výběrového řízení byl zvolen soutěžní dialog, který zajistí co nejširší a nejtransparentnější způsob výběru. V rámci soutěžního dialogu lze očekávat nabídky již existujících budov, pozemků v majetku třetích stran s projektem na výstavbu nového sídla nebo projekty nových budov na pozemcích ve vlastnictví Českých drah. Cílem je sestěhovat na jedno místo administrativní a provozní zaměstnance z celé Prahy. „V rámci toho byly vytipovány tři vhodné pozemky v Praze, které se nacházejí u tří hlavních železničních uzlů – hlavního nádraží, nádraží Libeň a nádraží Holešovice,“ doplňuje Michal Krapinec.

Nové sídlo by mělo poskytnout pohodlné prostory takřka 1400 zaměstnancům. Celková hrubá podlažní plocha budovy bude zhruba 18 100 m2, z čehož 13 164 m2 bude určeno kancelářím. Součástí areálu bude i odpovídající počet parkovacích míst. „Klademe velký důraz i na environmentální šetrnost budovy. Chceme, aby součástí budovy byly např. plochy s odpovídajícím podílem vzrostlé zeleně a vegetačních ploch, zařízení pro hospodaření s dešťovou vodou a na střeše fotovoltaika,“ zdůrazňuje ekologický aspekt budovy Krapinec. Prostory budou odpovídat standardům 21. století, budou klimatizované a vybavené moderní komunikační elektronikou, čímž se rozšíří možnosti distančních jednání.

Řízení bylo zahájeno odesláním formuláře oznámení o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění do Úředního věstníku Evropské unie. Současný harmonogram počítá s tím, že přibližně do června bude docházet k přijímání jednotlivých nabídek uchazečů, ze kterých bude posléze vybrán užší výběr tří nabídek. Následně budou upřesňovány kritéria zadávací dokumentace a vytvořena studie návratnosti. Na přelomu letošního a nadcházejícího roku lze čekat předložení výsledků soutěžního dialogu ke schválení Představenstvu, Dozorčí radě a Řídicímu výboru ČD a poté k vyhlášení výsledků soutěžního dialogu a podepsání smlouvy s vítězem.

Generální ředitelství Českých drah aktuálně sídlí v nájmu v historické budově Ministerstva dopravy na pražském nábřeží Ludvíka Svobody, která byla vystavěna ve 30. letech 20. století. Vzhledem ke kapacitnímu omezení však zaměstnanci Skupiny ČD sídlí i v dalších budovách po celé Praze, což komplikuje celé fungování Skupiny ČD.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Rekordní Národní den železnice přilákal do České Třebové přes 11 tisíc návštěvníků

Rekordní Národní den železnice přilákal do České Třebové přes 11 tisíc návštěvníků

Uplynulý víkend patřil v České Třebové železniční historii, současnosti i budoucnosti. Do místního depa, kde se odehrávala hlavní část programu letošního Národního dne železnice Českých drah, dorazilo během sobotního a nedělního dne celkem více než 11 300 lidí, což je nejvyšší počet od roku 2019, kdy bylo zavedeno vstupné. Z toho více než tisícovka návštěvníků přišla na sobotní noční světelnou show. Výtěžek nedělního vstupného ve výši 330 tisíc korun půjde na odstranění škod po povodních v Bohumíně.
| České Dráhy
Den dodavatelů Českých drah se zaměřil na kvalitu, dodržování termínů i posílení konkurence

Den dodavatelů Českých drah se zaměřil na kvalitu, dodržování termínů i posílení konkurence

České dráhy zorganizovaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních díků. Již 4. ročník Dne dodavatelů se věnoval především kvalitě a termínům dodávaných vozidel a prováděných prací a také plánům na posílení konkurence v oblasti obnov a údržby vlaků. Strategie servisu ČD počítá s posílením technologických i personálních kapacit s cílem navýšit podíl údržby a servisu železničních kolejových vozidel zajišťovaných vlastními silami. Do rozvoje servisu v příštích letech zamíří více než 10 miliard Kč. Servisní služby se tak stávají, po osobní a nákladní dopravě, třetím klíčovým pilířem podnikání Skupiny ČD.
| České Dráhy
Oslavy svátku železnice v Liberci a 130 let smržovského viaduktu

Oslavy svátku železnice v Liberci a 130 let smržovského viaduktu

V sobotu 19. října se bude v Liberci konat Regionální den železnice. Ve stejný den se uskuteční také oslavy výročí 130 let smržovského viaduktu. Hlavní atrakcí budou jízdy historických vlaků a výstava železničních vozidel. Z libereckého nádraží se budou zájemci moci svézt do depa nebo do tramvajové vozovny, kde bude probíhat další doprovodný program.
| České Dráhy
Národní den železnice už o tomto víkendu

Národní den železnice už o tomto víkendu

Centrem železničářského dění se třetí říjnový víkend stane Česká Třebová. Významný železniční uzel bude hostit letošní Národní den železnice. Na akci se představí desítky kusů moderní i historické železniční techniky, v plánu jsou jízdy historických vlaků a bohatý doprovodný program pro celou rodinu. Výtěžek z prodeje nedělních vstupenek půjde na odstranění škod po povodních Bohumíně.
| České Dráhy
Stavební práce Správy železnic přeruší provoz vlaků mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Stavební práce Správy železnic přeruší provoz vlaků mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Stavební práce Správy železnic od 17. října nepřetržitě do 7. listopadu přeruší vlakový provoz na železniční trati Frýdek-Místek – Český Těšín – Cieszyn. Během výluky nahradí České dráhy všechny vlaky na této trati autobusovou dopravou.
| České Dráhy
České dráhy mají ve flotile už 50 třívozových RegioPanterů druhé generace

České dráhy mají ve flotile už 50 třívozových RegioPanterů druhé generace

České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group v pořadí už 50. moderní elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Jednotka číslo 640.256 vyjede v následujícím období na koleje ve Zlínském kraji. „Dlouhé“ RegioPantery brázdí tratě také v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji.
| České Dráhy
Regionální vlaky na Bruntálsku budou zajišťovat Čeké dráhy

Regionální vlaky na Bruntálsku budou zajišťovat Čeké dráhy

Železniční dopravu na regionálních tratích Bruntálska a části Olomouckého kraje budou následující minimálně čtyři roky zajištovat České dráhy. Národní dopravce se svou nabídkou vyhrál tendr Moravskoslezského kraje na zajištění dopravní obslužnosti drážní osobní dopravou v této oblasti.
| České Dráhy
Začala stavba nové opravárenské haly v havlíčkobrodském depu

Začala stavba nové opravárenské haly v havlíčkobrodském depu

Lepší zázemí pro servis nejmodernějších regionálních vlaků Českých drah RegioPanter a RegioFox. Na to se mohou těšit zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod. V areálu začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez DPH. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí národního dopravce a druhou zbrusu novou opravárenskou halu, jejíž realizaci zahájily České dráhy v letošním roce.
| České Dráhy
Na Českolipsku vyjedou o víkendu historické vlaky

Na Českolipsku vyjedou o víkendu historické vlaky

Druhý říjnový víkend bude patřit v České Lípě železniční nostalgii. V sobotu i v neděli se budou konat jízdy parních vlaků a historických motoráčků a návštěvníci se budou moci těšit i na výstavu vozidel v českolipském depu. Součástí doprovodného programu bude také výstava modelového kolejiště, ukázky historických zbraní a uniforem a nebude chybět ani občerstvení.
| České Dráhy
Od středy plný provoz dálkových vlaků do / z Polska

Od středy plný provoz dálkových vlaků do / z Polska

Ve středu 9. října 2024 bude obnoven provoz všech dálkových vlaků do / z Polska přes přechodovou stanici Bohumín. Do provozu se tak vrací také všechny vlaky vedené přes polskou stanici Chalupki. Jedná se o vlaky EuroCity Moravia, Polonia, Porta Moravica, Sobieski, Silesia (2×) a Báthory.
| České Dráhy