Nestle··4 min

Češi testují veganské výrobky, ochutnal je každý druhý

Nestle

Nestle

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia.

Tisková zpráva

Zpět na Tiskové Zprávy

Praha

Přestože tři čtvrtiny Čechů jí každý den maso, obliba jídel na rostlinném základě stoupá. Celá kategorie rostlinných výrobků celosvětově meziročně vzrostla zhruba o 4 procenta, v Česku už veganské produkty ochutnalo 56 procent obyvatel. Mezi tuzemské favority patří zejména vegetariánské, případně veganské, variace na dobře známé masové pokrmy. O tom, zda zvolit rostlinný, nebo masový výrobek, rozhoduje mimo jiné cena.

„K testování veganských burgerů, řízků či jiných rostlinných produktů spíše inklinují vysokoškoláci, obyvatelé Prahy a lidé z generace Z, ženy je zkouší častěji než muži. V těchto skupinách ochutnalo rostlinné produkty více než 60 procent lidí. Naopak třetina Čechů ještě nikdy veganskou alternativu nevyzkoušela,“ říká Zuzana Charvátová, brand manažerka značky rostlinných produktů Garden Gourmet. Údaje vyplývají z průzkumu1 o udržitelnosti, který si nechala zpracovat firma Nestlé. V České republice se aktuálně stravují zhruba 3 procenta obyvatel vegansky a vegetariánsky, okolo 25 procent flexitariánsky, tedy zařazují maso do jídelníčku příležitostně, a 72 procent lidí konzumuje maso denně.2

Češi rostlinné produkty rádi ochutnají, ale nechtějí si připlácet

Zhruba 40 procent z těch Čechů, kteří si maso dopřejí denně, je otevřeno konzumaci jídel na rostlinném základě.„Nejoblíbenějšími rostlinnými produkty v České republice jsou z naší zkušenosti rostlinné varianty, které chutnají podobně jako ty masové – např. řízek nebo burger. Celosvětově pak sledujeme zvyšující se zájem o varianty přibližující se rybímu masu, ať už konzistencí, či chutí. Mezi ně patří například Marine-Style Crispy Filet. Ten je letošní novinkou od Garden Gourmet a chutná jako obalovaný rybí filet. Nabízí ideální zpestření jídelníčku a je skvělou volbou pro lidi s alergií na ryby. Hodí se k tradičnímu vánočnímu bramborovému salátu, ale i k dalším přílohám z brambor,“ komentuje Charvátová. Důležitým faktorem při rozhodování o nákupu je cena. Jen desetina Čechů je rozhodnutá si za rostlinnou alternativu připlatit, a to maximálně 5 procent z ceny navíc oproti masovému produktu.

Z Česka do celého světa

Na 180 druhů rostlinných výrobků se vyrábí v Krupce u Teplic, kde má jeden ze svých závodů značka Garden Gourmet společnosti Nestlé. Produkty z Krupky putují do zemí Evropské unie, Spojeného království nebo do Spojených arabských emirátů. Do receptur se využívají bílkoviny ze sóji, pšenice a hrachu. V Krupce plánují, že do roku 2025 bude 100 procent využívané sóji z evropských zdrojů, u produktů pro český a slovenský trh to platí již dnes.


1 Údaje o vztahu Čechů k rostlinným produktům jsou z průzkumu, který proběhl na 1000 respondentech z ČR. Pro Nestlé ho realizovala agentura NMS Market Research.

2 Údaje z roku 2022, zdroj: Statista.com


Kontakt pro média:

Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, Bon Pari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zdroj: www.nestle.cz

Další články

Další články od Nestle

Stanislava Růžičková vede cukrovinkový marketing v Nestlé

Stanislava Růžičková vede cukrovinkový marketing v Nestlé

Stanislava Růžičková se od 1. 9. 2024 stává vedoucí marketingu pro cukrovinky Nestlé v regionu střední a východní Evropy.Stanislava se marketingu a cukrovinkám celosvětové potravinářské jedničky Nestlé věnuje přes 16 let. Díky ní se řada značek stala stálicemi v českých a slovenských domácnostech. Studentská pečeť, Kofila, Banány v čokoládě či KitKat se pod jejím vedením dostaly na přední příčky oblíbenosti u spotřebitelů a staly se nejrychleji rostoucími značkami na českém a slovenském trhu.
| Nestle
V Holešově se odkrylo archeologické naleziště. Unikát je z 5. století

V Holešově se odkrylo archeologické naleziště. Unikát je z 5. století

Vůbec největší modernizace továrny Sfinx v Holešově na Zlínsku je téměř hotová. Posledním úkolem byla úprava parkoviště, které se nachází na druhé straně silnice. Při něm pracovníci stavby narazili na archeologické naleziště. Dle archeologů jde o ojedinělý nález na střední Moravě. Unikát z 5. století nyní ve spolupráci se závodem Sfinx detailněji zkoumají.
| Nestle
Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Společnost Purina se rozhodla postavit po celé České republice 20 nových a bezpečných psích hřišť, která vzniknou ještě do konce letošního roku. Podle odhadů žijí v českých domácnostech více než dva miliony psů, a Purina tím podpoří jejich aktivní trávení volného času s páníčky. Při výstavbě hřišť sehrává důležitou roli i udržitelnost a lokálnost materiálu pro výrobu.
| Nestle
Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Přes 60 dětí z holešovských mateřských škol po přestřihnutí slavnostní pásky doslova vběhlo na nové dětské hřiště. To nechalo vybudovat město Holešov díky příspěvku společnosti Nestlé, jejíž cukrovinková továrna Sfinx je hlavním zaměstnavatelem ve městě.
| Nestle
Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Děti v Holešově oslavily Dětský den novým hřištěm

Přes 60 dětí z holešovských mateřských škol po přestřihnutí slavnostní pásky doslova vběhlo na nové dětské hřiště. To nechalo vybudovat město Holešov díky příspěvku společnosti Nestlé, jejíž cukrovinková továrna Sfinx je hlavním zaměstnavatelem ve městě.
| Nestle
Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Společnost Nestlé rozšířila produktové portfolio své značky Orion o novinku – Banány Bílé, jejichž ambasadorem se stal moderátor Leoš Mareš, ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény. Doplňuje tak v nabídce tradiční a oblíbené Banány v hořké čokoládě, kterých se jen v roce 2023 v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo přes 22 milionů kusů. Novinka přichází na trh přesně 110 let od oficiální registrace značky Orion. I přes svou tradičnost jde o značku, která udává směr.
| Nestle
Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Orion slaví 110 let. K výročí nadělil oblíbené „banánky“ v bílém

Společnost Nestlé rozšířila produktové portfolio své značky Orion o novinku – Banány Bílé, jejichž ambasadorem se stal moderátor Leoš Mareš, ikona česko-slovenské kulturní a společenské scény. Doplňuje tak v nabídce tradiční a oblíbené Banány v hořké čokoládě, kterých se jen v roce 2023 v závodě Nestlé Zora Olomouc vyrobilo přes 22 milionů kusů. Novinka přichází na trh přesně 110 let od oficiální registrace značky Orion. I přes svou tradičnost jde o značku, která udává směr.
| Nestle
Změnou systému chlazení olomoucká Zora ušetřila přes polovinu vody

Změnou systému chlazení olomoucká Zora ušetřila přes polovinu vody

Za posledních deset let celkem o 640 tisíc m3 pitné vody méně. V přepočtu to odpovídá 42 miliónům patnáctilitrových kbelíků. I tak lze vyčíslit úspory vody olomoucké továrny Nestlé Zora. Pitná voda neodtéká průtočným chlazením do kanálu, ale pohybuje se v uzavřeném okruhu. Aktuálně tak stejná voda v továrně ochlazuje stroje a zároveň ohřívá vodu pro zahřívání čokolády.
| Nestle
Změnou systému chlazení olomoucká Zora ušetřila přes polovinu vody

Změnou systému chlazení olomoucká Zora ušetřila přes polovinu vody

Za posledních deset let celkem o 640 tisíc m3 pitné vody méně. V přepočtu to odpovídá 42 miliónům patnáctilitrových kbelíků. I tak lze vyčíslit úspory vody olomoucké továrny Nestlé Zora. Pitná voda neodtéká průtočným chlazením do kanálu, ale pohybuje se v uzavřeném okruhu. Aktuálně tak stejná voda v továrně ochlazuje stroje a zároveň ohřívá vodu pro zahřívání čokolády.
| Nestle
Holešovský Sfinx ušetří „zaokruhováním“ pětinu vody

Holešovský Sfinx ušetří „zaokruhováním“ pětinu vody

Za posledních deset let o 609 tisíc patnáctilitrových kbelíků vody méně. I tak lze vyčíslit úspory vody holešovské továrny Nestlé Sfinx. Inovacemi v postupu chlazení tak nyní stejná voda v továrně ochlazuje stroje a zároveň vytápí prostory. Dokončení těchto okruhů na všech zařízeních v továrně, která vyrábí oblíbené bonbóny Jojo, Bon Pari i Hašlerky, přinese celkem pětinovou úsporu vody.
| Nestle