Raiffeisen BANK··4 min

Bankovní identitu využívají 4 z 10 Čechů, nejčastěji ke vstupu na Portál občana a do Očkovacího portálu MZ ČR

4 z 10 Čechů, kteří disponují mobilní bankou, využívají funkci bankovní identity. Více než polovina (51,5 %) z nich ji už použila pro vstup do Portálu občana, 41 % pro ověření identity na Očkovacím portálu MZ ČR. Z těch, co bankovní identitu nepoužívají, jich více než polovina tvrdí, že pro ni zatím nenašla využití, další necelé třetině (30 %) přijde služba příliš složitá nebo nevěří v její bezpečnost. Informace vyplynuly z průzkumu Raiffeisenbank. V letošním roce plánuje elektronické podání daňového přiznání přes portál Finanční správy 8 % dotázaných. I v tomto případě je bankovní identita vhodným nástrojem pro snadné získání podkladů, vyplnění formulářů a jejich následné odeslání digitální cestou.

Z průzkumu Raiffeisenbank vyplynulo, že 63 % dotázaných ví, že má bankovní identitu ve své mobilní bance k dispozici. 4 z 10 dotázaných ji už někdy využili. Asi čtvrtina (26 %) respondentů netuší, zda mají u své banky k bankovní identitě přístup. Službu využívají častěji muži (47 %) oproti ženám (35 %) a o něco častěji také lidé s vyšším vzděláním. Respondenti, kteří uvedli, že bankovní identitu znají a využívají, jsou také skupinou lidí, která nejčastěji pracuje s mobilní bankou, minimálně jednou týdně, ale spíše častěji.

„V současné době bankovní identitu nabízejí všechny velké banky, další připravují její spuštění v letošním roce. Toto digitální ověření totožnosti dokáže bezpečně otevřít přístup do řady portálů různých firem a státní správy. Lidé se tak mohou vyhnout dlouhému čekání na úřadech, složité korespondenci, papírování a řešit většinu interakce s úřady online,“ říká tisková mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Nejvíce respondentů využilo bankovní identitu pro vstup na Portál občana (51,5 %), výrazně častěji přitom muži (63 %) než ženy (35 %) a také lidé s vyšším vzděláním. Očkovací portál Ministerstva zdravotnictví ČR je dalším frekventovaným cílem. Pro ověření identity tu využilo bankovní identitu 41 % dotázaných, zde naopak častěji ženy než muži. Zhruba třetina dotázaných pak přes bankovní identitu vstupuje na E-portál ČSSZ nebo do systémů soukromých společností, například dodavatelů energií, finančních nebo investičních sužeb. Do služby E-recept vstupuje přes bankovní identitu asi 18 % respondentů, na portál Moje daně 15,5 %.

Více než polovina (55 %) dotázaných, kteří bankovní identitu nikdy nepoužili, uvádí jako důvod to, že pro ni ještě neměli využití. Dalších 14 % službu nevyužívá, protože má datovou schránku, která je jinou úrovní pro vstup a komunikaci s výše uvedenými institucemi. Ačkoliv se do bankovní identity přihlašuje stejně jako do mobilního bankovnictví, necelá pětina (18 %) neumí bankovní identitu ovládat a přijde jim to složitá, 12 % nedůvěřuje její bezpečnosti.

„Klienti, kterým byl vydán RB klíč a zároveň jsme je v minulosti fyzicky ztotožnili na pobočce banky, se nemusí nikde registrovat a bankovní identitu získávají automaticky. Mohou se tak hlásit například na Portál občana a využívat další online služby stejně jako do internetového bankovnictví, tedy s využitím svého klientského čísla a RB klíče,” doplňuje Kaiseršotová.

V kontextu s blížícím se termínem podání daňového přiznání lze bankovní identitu využít i pro získávání potřebných podkladů, vyplňování daňového formuláře i jeho odevzdání prostřednictvím elektronického podání pro Finanční správu (EPO). V letošním roce plánuje tuto službu využít 8 % dotázaných, stejný podíl respondentů bude zpracovávat daňové přiznání prostřednictvím online interaktivního formuláře (např. onlinepriznani.cz). Jen necelá 2 % respondentů připravují daňové přiznání s pomocí speciálního daňového softwaru. Téměř pětina (18 %) dotázaných se stále drží tradiční formy daňového přiznání v papírové podobě. A za více než polovinu dotázaných (56 %) podává daňové přiznání zaměstnavatel.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví
Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty
Raiffeisen BANK

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy
Raiffeisen BANK

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
Změněný nadpis
Raiffeisen BANK

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 4,7 mld. Kč (o 35 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 373 miliard Kč (meziroční nárůst o 4,9 %)
Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund

Raiffeisenbank během posledních dvou let vyvinula novou IT platformu, která výrazně usnadňuje posouzení situace klientů žádajících o úvěr. Díky této inovaci se dříve zdlouhavé procesy zkracují na necelou půlminutu. Platforma byla letos oceněna v soutěži Digital CX Awards 2024 za mimořádně pozitivní digitální zákaznickou zkušenost. Raiffeisenbank používá platformu pro zpracování žádostí o spotřebitelské úvěry, kreditní karty a kontokorent v mobilním a internetovém bankovnictví, ale také pro žádosti zadané klienty přes webové stránky banky.
Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.