Raiffeisen BANK··4 min

Bankovní identitu využívají 4 z 10 Čechů, nejčastěji ke vstupu na Portál občana a do Očkovacího portálu MZ ČR

4 z 10 Čechů, kteří disponují mobilní bankou, využívají funkci bankovní identity. Více než polovina (51,5 %) z nich ji už použila pro vstup do Portálu občana, 41 % pro ověření identity na Očkovacím portálu MZ ČR. Z těch, co bankovní identitu nepoužívají, jich více než polovina tvrdí, že pro ni zatím nenašla využití, další necelé třetině (30 %) přijde služba příliš složitá nebo nevěří v její bezpečnost. Informace vyplynuly z průzkumu Raiffeisenbank. V letošním roce plánuje elektronické podání daňového přiznání přes portál Finanční správy 8 % dotázaných. I v tomto případě je bankovní identita vhodným nástrojem pro snadné získání podkladů, vyplnění formulářů a jejich následné odeslání digitální cestou.

Z průzkumu Raiffeisenbank vyplynulo, že 63 % dotázaných ví, že má bankovní identitu ve své mobilní bance k dispozici. 4 z 10 dotázaných ji už někdy využili. Asi čtvrtina (26 %) respondentů netuší, zda mají u své banky k bankovní identitě přístup. Službu využívají častěji muži (47 %) oproti ženám (35 %) a o něco častěji také lidé s vyšším vzděláním. Respondenti, kteří uvedli, že bankovní identitu znají a využívají, jsou také skupinou lidí, která nejčastěji pracuje s mobilní bankou, minimálně jednou týdně, ale spíše častěji.

„V současné době bankovní identitu nabízejí všechny velké banky, další připravují její spuštění v letošním roce. Toto digitální ověření totožnosti dokáže bezpečně otevřít přístup do řady portálů různých firem a státní správy. Lidé se tak mohou vyhnout dlouhému čekání na úřadech, složité korespondenci, papírování a řešit většinu interakce s úřady online,“ říká tisková mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Nejvíce respondentů využilo bankovní identitu pro vstup na Portál občana (51,5 %), výrazně častěji přitom muži (63 %) než ženy (35 %) a také lidé s vyšším vzděláním. Očkovací portál Ministerstva zdravotnictví ČR je dalším frekventovaným cílem. Pro ověření identity tu využilo bankovní identitu 41 % dotázaných, zde naopak častěji ženy než muži. Zhruba třetina dotázaných pak přes bankovní identitu vstupuje na E-portál ČSSZ nebo do systémů soukromých společností, například dodavatelů energií, finančních nebo investičních sužeb. Do služby E-recept vstupuje přes bankovní identitu asi 18 % respondentů, na portál Moje daně 15,5 %.

Více než polovina (55 %) dotázaných, kteří bankovní identitu nikdy nepoužili, uvádí jako důvod to, že pro ni ještě neměli využití. Dalších 14 % službu nevyužívá, protože má datovou schránku, která je jinou úrovní pro vstup a komunikaci s výše uvedenými institucemi. Ačkoliv se do bankovní identity přihlašuje stejně jako do mobilního bankovnictví, necelá pětina (18 %) neumí bankovní identitu ovládat a přijde jim to složitá, 12 % nedůvěřuje její bezpečnosti.

„Klienti, kterým byl vydán RB klíč a zároveň jsme je v minulosti fyzicky ztotožnili na pobočce banky, se nemusí nikde registrovat a bankovní identitu získávají automaticky. Mohou se tak hlásit například na Portál občana a využívat další online služby stejně jako do internetového bankovnictví, tedy s využitím svého klientského čísla a RB klíče,” doplňuje Kaiseršotová.

V kontextu s blížícím se termínem podání daňového přiznání lze bankovní identitu využít i pro získávání potřebných podkladů, vyplňování daňového formuláře i jeho odevzdání prostřednictvím elektronického podání pro Finanční správu (EPO). V letošním roce plánuje tuto službu využít 8 % dotázaných, stejný podíl respondentů bude zpracovávat daňové přiznání prostřednictvím online interaktivního formuláře (např. onlinepriznani.cz). Jen necelá 2 % respondentů připravují daňové přiznání s pomocí speciálního daňového softwaru. Téměř pětina (18 %) dotázaných se stále drží tradiční formy daňového přiznání v papírové podobě. A za více než polovinu dotázaných (56 %) podává daňové přiznání zaměstnavatel.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.
Rovné pracovní příležitosti pro všechny. Raiffeisenbank podporuje zdravotně znevýhodněné zaměstnance a ty, kteří o někoho pečují
Raiffeisen BANK

Rovné pracovní příležitosti pro všechny. Raiffeisenbank podporuje zdravotně znevýhodněné zaměstnance a ty, kteří o někoho pečují

Raiffeisenbank nabízí výhody pro zaměstnance se zdravotním postižením a znevýhodněním, stejně jako podporu pečujících osob. Rovné příležitosti a vhodné podmínky mají podpořit férové a respektující pracovní prostředí, kde se různým lidem pracuje stejně dobře. Mezi benefity patří více volna, finanční příspěvek na zdravotní péči i flexibilní pracovní doba.
Raiffeisenbank úspěšně vydala další udržitelné dluhopisy ve výši 500 milionů EUR
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank úspěšně vydala další udržitelné dluhopisy ve výši 500 milionů EUR

Raiffeisenbank oznámila úspěšné vydání třetích mezinárodních seniorních nepreferovaných dluhopisů způsobilých pro MREL. Benchmarková transakce ve výši 500 milionů EUR má šestiletou splatnost a nese označení „udržitelná“, což odráží závazek Raiffeisenbank k financování udržitelnosti.
Index odpovědného úvěrování dal půjčkám od Raiffeisenbank čtyři hvězdičky ze čtyř
Raiffeisen BANK

Index odpovědného úvěrování dal půjčkám od Raiffeisenbank čtyři hvězdičky ze čtyř

Člověk v tísni zveřejnil červnový Index odpovědného úvěrování, Raiffeisenbank se v něm umístila na těsném čtvrtém místě. Polepšila si tak o čtyři příčky. Porovnávány byly bankovní i nebankovní společnosti poskytující spotřebitelské úvěry, mezi kritéria patří náklady, transparentnost, klientská vstřícnost a zkoumání úvěruschopnosti klienta.
Raiffeisenbank pokračuje ve sjednocování vizuální identity, FWR je nově Raiffeisen Private Banking
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank pokračuje ve sjednocování vizuální identity, FWR je nově Raiffeisen Private Banking

Po loňské změně vizuální identity Raiffeisenbank následuje rebranding privátního bankovnictví, které mění název z původního Friedrich Wilhelm Raiffeisen na Raiffeisen Private Banking. Nabídka produktů i servis zůstává beze změny.
Studenti a děti mohou nyní v Raiffeisenbank získat odměnu 555 Kč na svůj nově založený účet
Raiffeisen BANK

Studenti a děti mohou nyní v Raiffeisenbank získat odměnu 555 Kč na svůj nově založený účet

Při založení AKTIVNÍHO účtu pro studenty a děti v období od 2. května do 15. června připíše Raiffeisenbank do začátku novému klientovi na účet 555 Kč, pokud alespoň jednou zaplatí kartou do 30. června. Odměna 555 Kč čeká na nezletilé školáky, kteří si založí účet společně s rodiči, stejně tak na plnoleté studenty, kteří si mohou účet snadno zřídit sami online.
Za první čtvrtletí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 1 401 milionů korun
Raiffeisen BANK

Za první čtvrtletí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 1 401 milionů korun

„Ve spolupráci s klienty neustále zlepšujeme naše služby tak, aby byly stále více snadné, přehledné a pohodlné. Skutečnost, že patříme mezi lídry v digitalizaci bankovních služeb na trhu, potvrzuje fakt, na který jsem mimořádně hrdý. Zatímco před 10 lety probíhal kontakt klientů s bankou v naprosté většině případů na pobočce nebo u bankomatu, dnes je tento poměr přesně opačný. Řečí čísel tvoří podíl digitálních interakcí našich klientů s bankou 96 % z celkového počtu všech interakcí. To dokazuje, že jdeme správným směrem a naši klienti to oceňují,” říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank, a dodává: „Většina z těchto digitálních interakcí probíhá prostřednictvím mobilního bankovnictví. Proto jsme připraveni věnovat se jeho vývoji intenzivně i nadále.”
Raiffeisenbank spustila zakládání účtů pro firmy online
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank spustila zakládání účtů pro firmy online

Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online. Funkcionalita je odpovědí na zpětnou vazbu od klientů, kteří preferují možnost zakládat účty z pohodlí domova bez nutnosti návštěvy pobočky. Proces sjednání účtu zabere méně než 10 minut.
Raiffeisenbank je opět Oficiálním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. V letošní kampani se současně stává „Hrdým partnerem Mistrů světa ve fandění“
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je opět Oficiálním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. V letošní kampani se současně stává „Hrdým partnerem Mistrů světa ve fandění“

Po devíti letech se Mistrovství světa v ledním hokeji znovu odehraje v Česku a Raiffeisenbank se zhostí role Oficiálního sponzora Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, Česko. Fandit chce nejen hokejistům, ale i fanouškům, protože Česko je právem považováno za mistra světa ve fandění. Klienti získají Mistrovské slevy a budou moct hrát o vstupenky na vybrané zápasy.
Vyšší podnikatelský úvěr znamená vyšší slevu, Raiffeisenbank startuje Podnikatelské dny
Raiffeisen BANK

Vyšší podnikatelský úvěr znamená vyšší slevu, Raiffeisenbank startuje Podnikatelské dny

Raiffeisenbank spouští během dubna a května Podnikatelské dny. Podnikatelé a malé firmy tak získají možnost zažádat o úvěr bez poplatku za sjednání. Navíc k tomu získají akční úrokovou sazbu od 5,5 % p. a. Čím vyšší bude hodnota úvěru, tím vyšší slevu klient získá.