Arriva··4 min

Arriva rozjíždí další náborovou kampaň pro řidiče, cílí na ty, kteří chtějí změnit profesi

Arriva rozjíždí další náborovou kampaň pro řidiče, cílí na ty, kteří chtějí změnit profesi

Nedostatek řidičů ve veřejné dopravě trápí dopravce po celé republice. Ve stejné situaci je i Arriva, rozhodla se proto pro pokračování náborové kampaně. Cílí hlavně na ty, které už jejich současná práce nebaví, chtějí ji změnit nebo si vydělat víc peněz. V kampani pro weby i sociální sítě Arriva využívá vlastní tváře, které k ní přišly a změnily svůj profesní život.

„Řidič kamionu, poštovní doručovatelka, kuchař nebo truhlář. Chtěli změnit práci, být s rodinou doma, v kontaktu s lidmi nebo si vydělat víc peněz, a proto přišli pracovat do Arrivy jako řidiči a řidičky autobusů. Některým jsme zaplatili řidičský průkaz na autobus, dalším jeho rozšíření,“ říká Lucia Kunešová, personální ředitelka Arrivy, a pokračuje: „Oproti jiným profesím jde o stabilní a pestrou práci, protože lidé budou cestovat pořád. Řidiče autobusu robot v nejbližších letech určitě nenahradí. Mzda řidiče autobusu se za poslední roky celkem pravidelně zvedá o 10 %. Takové zvyšování mezd u mnoha profesí nenajdete.“

Za volant autobusu přišli lidé různých profesí

Na autobusech, webech nebo sociálních sítích se ukazují tváře Arrivy. Je mezi nimi třeba bývalá poštovní doručovatelka Lada Fáberová, která v současné době jezdí autobusem pro ČSAD MHD Kladno, jež patří pod Arrivu: „S moderními technologiemi se autobus řídí stejně snadno jako osobní auto. I přesto mám ke své práci respekt.“ Změnit místo se rozhodl i kuchař Jan Melichar, který jezdí pro stejnou společnost: „Chtěl jsem si vydělat víc peněz a to za volantem autobusu můžu.“ Další tváří náborové kampaně je třeba maminka na mateřské dovolené, Zuzana Šulová z Hranic na Moravě, která za volantem autobusu přijde na jiné myšlenky a přivydělá si na kratších směnách podle své potřeby. Mezi lidi chtěl přijít i bývalý truhlář Martin Kratochvíl, který jezdí pro Arrivu Střední Čechy. Využil proto nabídku firmy, která mu zaplatila řidičský průkaz na autobus. Řidič nákladního auta Ladislav Novotný jezdí pro Arrivu také ve středních Čechách: „Chtěl jsem mezi lidi a zároveň mít víc času na rodinu. Za volantem autobusu je možné to skloubit. Už bych neměnil a jsem spokojený, protože jsem každou noc ve vlastní posteli.“

Arriva by přijala stovku řidičů

„Pokud by se nám teď ozvalo sto řidičů, okamžitě je přijmeme,“ říká personální ředitelka Arrivy Lucia Kunešová a poukazuje na to, že například v Praze nebo ve středních Čechách je situace s řidiči nejsložitější, protože je zde nejnižší míra nezaměstnanosti v republice. Obtížně se tady nahrazují ti, kteří odchází do zaslouženého důchodu po letech zodpovědné práce.

Mzdy řidičů v posledních letech výrazně rostou. Řidič autobusu má v Arrivě průměrný měsíční příjem 36 tisíc korun, příplatky i dovolenou nad rámec zákona, výhodnější ceny při tankování pohonných hmot, zaměstnanecké jízdné Arrivy i pro rodinné příslušníky, příspěvek na penzijní připojištění, výhodný mobilní tarif nebo celoroční pracovní ošacení. Ti, kteří mají řidičský průkaz na autobus, dostanou navíc náborový příspěvek. Ostatním Arriva řidičský průkaz skupiny D zaplatí.

Kde se zájemci o práci dozvědí více

Kompletní informace jsou pro zájemce o řízení autobusu na webu www.arriva.cz/kariera nebo stačí zavolat na linku 725 120 725. Kromě práce na hlavní pracovní poměr je možná i brigáda či smlouva na kratší úvazek jako záskok při dovolených a nemoci.

Kontakt pro novináře:

Jan Holub

tiskový mluvčí společnosti Arriva

M: +420 737 797 622

E: [email protected]

Zdroj: www.arriva.cz

Zadavatel
Arriva

Arriva

Arriva je jednou z největších dopravních společností v Evropě, která v 10 evropských zemích zaměstnává přes 35 000 lidí a ročně přepraví více než 1,5 miliardy cestujících. Od roku 2010 je součástí koncernu Deutsche Bahn.

Další články od Arriva

Představili jsme kladenské elektrobusy, mají největší dobíječku e-busů v Čechách
Arriva

Představili jsme kladenské elektrobusy, mají největší dobíječku e-busů v Čechách

Na linkách MHD Kladno bude jezdit až 18 elektrobusů.
Od září posilujeme teplický Arriva Express, spoje přidáváme napříč celým týdnem
Arriva

Od září posilujeme teplický Arriva Express, spoje přidáváme napříč celým týdnem

Posledního srpna končí na této lince prázdninový provoz.
Nakoupili jsme deset minibusů v "PIDžamu", jsou pro pražskou a roudnickou MHD
Arriva

Nakoupili jsme deset minibusů v "PIDžamu", jsou pro pražskou a roudnickou MHD

V Praze vozí cestující na linkách MHD 204, 224 a 228.
Cestující v Jihomoravském kraji svezou na konci roku modernizované vlaky
Arriva

Cestující v Jihomoravském kraji svezou na konci roku modernizované vlaky

Jsou nízkopodlažní a klimatizované.
Další naši řidiči získali prestižní profesní ocenění IRU, ujeli miliony kilometrů
Arriva

Další naši řidiči získali prestižní profesní ocenění IRU, ujeli miliony kilometrů

Děkujeme za vaši práci a přejeme další kilometry bez potíží.
Pololetní a jarní prázdniny mohou změnit jízdní řády, nejedou hlavně školní spoje
Arriva

Pololetní a jarní prázdniny mohou změnit jízdní řády, nejedou hlavně školní spoje

Cyklus jarních prázdnin trvá šest týdnů.
Do kladenských ulic vyjel náš první kloubový elektrobus, je ve zkušebním provozu
Arriva

Do kladenských ulic vyjel náš první kloubový elektrobus, je ve zkušebním provozu

V tomto roce bude mít kladenská MHD celkem 18 elektrobusů.
Poutníky dovezeme na novoroční mši na Svatém Hostýně, spojení je jako loni
Arriva

Poutníky dovezeme na novoroční mši na Svatém Hostýně, spojení je jako loni

Na náš vlak navazuje autobus na Svatý Hostýn.
Školní autobusy mají přes Vánoce prázdniny, omezení spojů je i během svátků
Arriva

Školní autobusy mají přes Vánoce prázdniny, omezení spojů je i během svátků

Ověřte si své obvyklé cesty ve vyhledavačích spojení!
Nakupujeme autobusy za jeden a půl miliardy korun, všechny jsou klimatizované
Arriva

Nakupujeme autobusy za jeden a půl miliardy korun, všechny jsou klimatizované

Na linky MHD Kladno se rozjede 16 elektrobusů.