dm··10 min

7 příkladů udržitelnosti dm: Od zvýhodněných nákupů produktů se zelenými cenovkami po edukaci veřejnosti i spolupracovníků

Drogerie dm je udržitelná i tam, kde to zákazník nevidí

Jak dodržovat principy trvalé udržitelnosti s co nejmenším dopadem na prostředí, ve kterém žijeme? Udržitelnost už dávno není jen krok navíc ze strany několika uvědomělých firem. Vyznat se ale v tom, co udržitelnost v praxi znamená, není jednoduché. Drogerie dm se o to snaží dlouhodobě a každý den dokazuje, že to jde. Seznamte se s několika příklady, z nichž lze poznat, že dm to s udržitelností myslí skutečně vážně.

Zelené cenovky

1) Certifikované produkty se zelenými cenovkami

Společnost dm chce zákazníky inspirovat, jít příkladem a zavádět taková opatření, která zákazníkům usnadní udržitelné nakupování. Proto jsou již od roku 2018 produkty šetrné k přírodě označeny v prodejnách dm zelenými cenovkami. Na začátku roku 2023 došlo navíc ke zpřísnění pravidel pro označování. Nově mají zelenou cenovku pouze produkty nesoucí minimálně jeden z vybraných certifikátů, který zaručuje, že byly při výrobě dodrženy zásady trvalé udržitelnosti. V sortimentu dm je takových produktů v současnosti více než 2 000.

Obliba udržitelných produktů u zákazníků setrvale roste. „Příkladem může být certifikovaná přírodní kosmetika alverde, která je šetrná k pokožce a zároveň ohleduplná k životnímu prostředí. Neobsahuje žádné syntetické vůně, barviva ani konzervační látky. Rostoucí zájem zákazníků dokládají i čísla – za období 1. října 2022 až 31. července 2023 vzrostly prodeje přírodní dekorativní kosmetiky alverde meziročně o více než 27 procent,“ říká manažer komunikace dm Jiří Peroutka.

Společnost dm drogerie markt chce zákazníky k nákupu udržitelných produktů motivovat ještě více a současně upozornit na to, že používání certifikovaných produktů šetří přírodu i jejich peněženku. Pro zákazníky je proto od září připravena exkluzivní automatická promoce. Zákazníci zaregistrovaní ve věrnostním programu dm active beauty, kteří od 7. září nakoupí v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm nebo v online shopu dm.cz libovolné množství produktů označených zelenou cenovkou a předloží při nákupu svou zákaznickou kartu nebo ji načtou z aplikace Moje dm, získají 2× více bodů. Tato exkluzivní automatická promoce bude platit dlouhodobě.

2) Bezobalový prodej

Drogerie dm patří také k průkopníkům bezobalového prodeje. A protože jsou plnicí stanice na stáčenou eko drogerii u zákazníků stále oblíbenější, rozšiřuje dm tento koncept do dalších měst. „Za období leden až srpen 2023 došlo v meziročním srovnání k nárůstu odprodejů o téměř 26 procent. Univerzální prací nebo čisticí prostředek, máchadlo či prostředek na nádobí si mohou naši zákazníci koupit do opakovaně použitelné nádoby již ve 26 prodejnách dm,“ upozorňuje Jiří Peroutka.

Při každém doplnění zákazníci ušetří 60 gramů plastu. Tolik váží obal na 1,5 l tekutiny, který stačí zakoupit pouze při prvním nákupu. Seznam prodejen s plnicími stanicemi je dostupný na webových stránkách dm.

3) 7 milionů na 30 zelených projektů

Výročí 30 let působení na českém trhu oslavila loni společnost dm podporou 30 zelených projektů, jejichž realizace pokračují i letos. Jedním z nich je projekt Dropp – za čistší tenis, díky němuž nekončí použité tenisové míčky na skládkách nebo v přírodě. Loni se takto posbíralo 153 000 tenisáků z tenisových klubů v ČR. To představuje asi 9 tun materiálu. „Letos už je posbíráno okolo 80 tisíc ohraných tenisáků,“ vypočítává Vít Gloser, zakladatel projektu. Materiál z rozdrcených míčků nachází využití jako podklad v koňských jízdárnách.

Dále pokračuje i projekt nazvaný Hygienizace a aerobní kompostování koňského hnoje. „Novinkou je pořízení rozdružovače balíků slámy, pomocí kterého chceme zlepšit strukturu a homogennost suroviny navážené do kompostéru a v budoucnu přejít na stlaní drcenou slámou,“ vysvětluje autor projektu František Bubeník.

K podpořeným projektům patřila například i květinová farma Něžná pivoňka, která se zaměřuje na kytice a květinové dekorace z rostlin vypěstovaných přírodní cestou. Farma pořádá environmentální programy pro školy i veřejnost spojené se samosběry květin. „I díky podpoře od dm se nám daří zvětšovat obhospodařovanou plochu, díky čemuž můžeme pěstovat více květin. Momentálně pracujeme na přechodu k ekologickému zemědělství a získání bio certifikace,“ popisuje majitelka farmy Nikola Al Haboubi Florianová.

4) Energetická hospodárnost firmy v popředí zájmu

Na udržitelné využívání energie se dm soustředí dlouhodobě. V uplynulých týdnech prokázala na základě vykonaného auditu splnění normy ČSN EN ISO 50001:2019 a obhájila tak certifikaci ISO a zároveň oprávnění užívat značku TÜV SÜD Czech. Jedná se o první mezinárodní standard, který předpokládá, že při jeho globální implementaci lze ovlivnit až 60 procent světové spotřeby energie.

„Pro snížení ekologické zátěže jsme přijali širokou škálu opatření – ať už se jedná o nastavení energeticky úsporných opatření v prodejnách v zimním období, výměnu lednic v prodejnách za novější model s nižší spotřebou, nebo výměnu zářivkových svítidel v zázemí prodejen za LED osvětlení,“ vyjmenovává manažer komunikace dm.

V prodejnách společnost dm postupně upouští od systému vytápění zemním plynem a nahrazuje jej tepelnými čerpadly nebo klimatizacemi s možností vytápění. Na střeše centrální správy a distribučního centra dm jsou umístěny fotovoltaické panely a distribuční centrum má navíc kogenerační jednotku. Další kroky v souladu se systémem certifikovaného energetického managementu budou následovat.

5) Udržitelná budoucnost

Udržitelná budoucnost se dotýká všech úrovní lidského života – sociální, kulturní i ekonomické. Naše rozhodnutí neovlivňují pouze náš život, ale také životy ostatních obyvatel a krajinu. Pokud budeme žít udržitelně, můžeme snížit nejen svou ekologickou stopu, ale i zvýšit kvalitu života ostatních.

Společnost dm přispěla letos v srpnu neziskovým organizacím pracujícím v sociální oblasti celkem čtyřmi miliony korun. Polovinu částky věnovala do sbírky Daránek pomáhá dětem pořádané Charitou České republiky. Peníze budou investovány do zařízení, služeb a projektů pomáhajících dětem v nouzi. Milion korun získala ADRA, která je využije především na podporu dobrovolnictví v rámci svých patnácti dobrovolnických center. Stejnou částku obdržel i Člověk v tísni na podporu vzdělávacích projektů v rámci fundraisingové kampaně Lepší škola pro všechny.

„I když jsou otázky životního prostředí zásadní, je důležité si uvědomit, že udržitelnost přesahuje ekologické zájmy. Pro vytvoření skutečně udržitelné budoucnosti je třeba se zabývat také sociálními a ekonomickými aspekty, jako jsou spravedlivé pracovní postupy, lidská práva a ekonomická rovnost. Uznáním a začleněním těchto aspektů můžeme usilovat o spravedlivější společnost, která bude na principech udržitelnosti postavena,“ vysvětluje Jiří Peroutka.

6) Vzdělávání zákazníků i spolupracovníků

Vzdělávání v oblasti udržitelnosti je pro společnost dm další z priorit. „Snažíme se uvádět na pravou míru mýty a konfrontovat je s fakty. Loni jsme například zahájili podcastovou minisérii Udržitelná budoucnost, původně určenou pouze pro spolupracovnice a spolupracovníky dm. Dotkla se však velice zajímavých témat, proto jsme se rozhodli umožnit její sledování i široké veřejnosti,“ uvádí jeden z příkladů Jiří Peroutka.

Společnost dm zákazníky dále edukuje v oblasti trvalé udržitelnosti, například tipy a radami, jak žít udržitelněji. Cílem je povzbudit a motivovat, aby si uvědomili význam udržitelnosti pro budoucnost naší planety a přijali vlastní konkrétní kroky, jak ji podporovat. Důležité je nikoho nenutit, ale inspirovat a nabídnout možná řešení. Proto i v rámci živého vysílání dmLIVE v měsíci září nabídne společnost dm divákům téma dmBio svačinky (06.09.2023) a Šetrné alternativy pro domácnost (20.09.2023).

Společnost nezapomíná ani na své spolupracovníky. Každý z nich má možnost předkládat podněty a návrhy k chodu společnosti dm a k různým tématům souvisejícím s pracovním životem. Letos na jaře společnost pro spolupracovníky opět připravila Impulzy k trvalé udržitelnosti, které zahrnovaly řadu inspirativních setkání s různými hosty. S výzvou #jetonatobe se spolupracovníci mohli zapojit do řady konkrétních aktivit a využít je jako zdroj inspirace a zároveň důležitý impulz k tomu, jak se chovat ještě udržitelněji.

7) Koncentráty šetří místo

Udržitelné nejsou jen samotné produkty, ale i jejich způsob balení. Zubní pasta značky Dontodent již neobsahuje nadbytečný papírový obal a tablety do myčky Denkmit jsou naskládané do krabičky tak, aby v ní byl využit veškerý volný prostor. Tuhá mýdla, šampony a kondicionéry značek Balea a alverde jsou baleny v papíru.

Novým typem produktu jsou pak předpřipravené koncentráty v prášku, ze kterých si sám zákazník dolitím vody vytvoří například čisticí prostředek. Tímto způsobem se snižuje spotřeba plastových lahví a zároveň dochází k redukci CO₂ stopy v rámci logistického řetězce, protože se nepřeváží voda. Tento typ produktů nabízejí značky Blaue Helden, Ayetoeco nebo privátní dm značka Denkmit nature.

„Rozšiřování sortimentu o trvale udržitelné produkty v recyklovaných a recyklovatelných obalech je jednou z našich priorit. Za posledních několik let vidíme velký posun jak ve složení produktů, tak ve složení obalů a vůbec v celkovém pojetí balení a koncentrace například čisticích nebo pracích prostředků,“ uzavírá Jiří Peroutka.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.