DM··7 min

Zvládněte předvánoční úklid ohleduplně k životnímu prostředí. Použijte šetrné čističe a hlídejte si dávkování

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

RADY, TIPY

Předvánoční úklid

Pořádný úklid patří už tradičně k předvánočním úkolům, na který se těší málokdo. Víte, jak ho zvládnout šetrně k přírodě i vlastní peněžence? K dokonale čisté domácnosti není nutné používat desítky různých čisticích prostředků v plastových obalech, které často obsahují nebezpečné chemikálie. Každý, komu leží na srdci udržitelný způsob života, si může vybrat z široké nabídky produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a přitom zvládnou účinně uklidit domácnost.

Místo jednorázových utěrek vyzkoušejte opakovaně použitelné

České Budějovice, 18.12.2023.Namísto kupování jednorázových čisticích utěrek přemýšlejte ekologicky a nahraďte je utěrkami z mikrovlákna, které lze prát a opakovaně používat. Jsou určené na jakýkoliv povrch, na suchý i mokrý úklid, a přitom není potřeba používat žádný čisticí prostředek, stačí je jen lehce navlhčit vodou. „Utěrky vyčistí i hůře dostupná místa díky materiálu z jemných mikrovláken, které skvěle absorbují vodu a dokáží zachytávat extrémně malé částečky prachu nebo také bakterie. Jsou dostupné v různých velikostech a provedeních,“ vysvětluje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Základem je ocet, jedlá soda a citron

Umýt okna a podlahy, utřít prach a vydezinfikovat koupelnu. Ačkoliv se může zdát, že na každý úkol je potřeba jiný čisticí prostředek, opak je pravdou. Účinně to zvládnou i čisticí prostředky, k jejichž přípravě nejsou potřeba žádné speciální či chemické přísady. Ty navíc dokáží odstranit nečistoty i bakterie v domácnosti srovnatelně s běžně dostupnými prostředky, aniž by ohrožovaly lidské zdraví a škodily planetě.

Jedním ze základních čisticích prostředků může být ocet, ideálně ten desetiprocentní. Působí jako dezinfekce, a navíc si poradí i s vodním kamenem. Dalším pomocníkem, kterého má obvykle každý doma, je soda bikarbona. Ta není určená jen do pečení. Smícháním s vodou se z ní stane čisticí pasta, která si poradí se skvrnami a mastnotou. Všechny základní přísady na domácí čističe lze najít i v prodejnách dm v dárkovém balení z řady Úklid pro klid. Kromě octa a jedlé sody obsahuje i kyselinu citronovou, peroxid vodíku a esenciální olej. Z těchto surovin je možné si vyrobit vlastní čisticí prostředky pro kompletní úklid domácnosti. Nejen, že si je připravíte v množství, jaké je zrovna potřeba, navíc díky tomu znáte i přesné složení čističů.

Další možností, jak šetrně přistupovat k úklidu domácnosti, je používání koncentrátů nebo práškových směsí, které se dají smíchat s vodou. Ty nabízí v dm značka Blaue Helden. Například univerzální čisticí prostředek si lze vyrobit smícháním práškové směsi s vodou ve znovupoužitelné lahvičce. Po spotřebování pak stačí jen dokoupit nové balení prášku bez nutnosti pořizovat kompletně novou plastovou nádobu. Kromě univerzálního čističe nabízí značka Blaue Helden i prostředek na mytí nádobí, čistič koupelen nebo čistič skel. Produkty jsou specifické i tím, že neobsahují mikroplasty, jsou veganské a využívají papírové obaly, čímž jsou snadno recyklovatelné. Navíc jejich používání snižuje emise CO₂ při přepravě díky nižší hmotnosti a objemu.

Zeleně označené produkty šetrné k přírodě

Při praní prádla nebo mytí nádobí můžeme volit šetrné prací prášky a mycí prostředky. Tyto produkty často neobsahují dráždivé chemické látky, které škodí lidskému zdraví a životnímu prostředí. Při jejich nákupu je důležité se řídit údaji na obalu a hledat ekologické certifikáty. Právě ty jsou prvním znamením toho, že produkty splňují přísné standardy pro šetrnost k životnímu prostředí, etický výrobní proces a bezpečnost spotřebitelů. „V jednotlivých eko certifikátech bývá náročné se vyznat, a proto jsme pro lepší orientaci označili produkty šetrné k životnímu prostředí zelenými cenovkami. Díky tomu lze tyto produkty na první pohled rozeznat. Aktuálně jich je v sortimentu dm přes 2 200,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Životní prostředí často znečišťuje i zbytečné nedodržování doporučených dávek čisticích a pracích prostředků. To, že se například pracího gelu použije o něco více, než je psáno na obalu, prádlo čistší nebo voňavější neudělá. Také není dobré uklízecí přípravky dávkovat jen tak od oka. Právě toto předávkování zbytečně zatěžuje přírodu, a navíc i peněženku, jelikož je pak potřeba častěji doplňovat zásoby.

Úklid bez zbytečných obalů

Při nákupu čisticích prostředků upřednostňujte především ty, které jsou baleny v recyklovatelném plastovém obalu. Mnoho značek dnes také nabízí možnost doplňovat například prací nebo mycí gely do opakovaně použitelných nádob, což snižuje množství plastového odpadu. Tyto takzvané plnicí stanice je možné najít i v prodejnách dm drogerie. Zákazníci mají na výběr ze čtyř produktů certifikované stáčené ekodrogerie značky TIERRA VERDE. Seznam prodejen je uveden na dm.cz.

Pomocníci pro šetrný úklid

(fotografie produktů jsou ke stažení zde)

1. Profissimo nature | hadr z recyklovaného mikrovlákna

Množství: 5 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Blaue Helden | univerzální čisticí prostředek - prášek na doplňování

Množství: 20 g

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Blaue Helden | čistič koupelen - prášek na doplňování

Množství: 30 g

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. Blaue Helden | univerzální lahev

Množství: 1 ks

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Úklid pro klid | dárková sada na úklid Black Edition

Množství: 1 ks

Cena: 999,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

6. Úklid pro klid | jedlá soda

Množství: 2 kg

Cena: 169,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

7. Denkmit nature |Pro Climate koncentrovaný přípravek na mytí nádobí

Množství: 500 ml

Cena: 34,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM