DM··6 min

Vánoce bez zbytečností. Jak si užít svátky v klidua udržitelně?

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

RADY, TIPY

Vanoce

Shánění nejkrásnějších vánočních dárků pro všechny blízké, pečení cukroví a zdobení domovů. Důkladné přípravy na nejoblíbenější svátky roku jsou v českých domácnostech samozřejmostí. Kromě potěšení s sebou ale často přinášejí také pořádnou dávku stresu a zbytečné výdaje. Víte, jak si adventní dobu užít v klidu a bez zbytečností? Zkuste jít letos udržitelnou cestou, která je příznivá pro peněženku i planetu.

Praktické dárky jsou sázkou na jistotu

České Budějovice, 18.12.2023. Vánoční období je u mnohých synonymem pro nákupní horečku. Podle průzkumu internetového obchodu Mall.cz z roku 2019 pořizují Češi na Vánoce nejčastěji 5 až 10 dárků. Více než čtvrtina shání dárečky nepromyšleně až na poslední chvíli, pár dní před Štědrým dnem. Velká hromada darů možná bude pod vánočním stromem vypadat pěkně, ale přece spokojené Vánoce mohou být i o něčem jiném. Při nakupování je navíc vhodné se zamyslet nad využitelností i ekologickou stopou, kterou za sebou nadměrná spotřeba zanechává.

Ideálním řešením je nakoupit jen praktické dary, které druhá osoba skutečně ocení a použije v každodenním životě. Čtenáři mohou pod stromečkem najít dobrou knihu nebo předplatné časopisu, kutilům poslouží nové nářadí a milovníci kultury ocení vstupenky do divadla. Nabízí se také dary v podobě kosmetických dárkových sad nebo voucherů. Například dm dárková karta potěší prakticky každého. V hodnotě 500 Kč a 1000 Kč ji lze objednat online nebo je možné ji v kterékoliv prodejně dm na pokladně nabít na požadovanou částku a jednoduše darovat. Správný dárek se vždy odvíjí od zájmů a potřeb obdarovávaného. A vůbec není na škodu se před nákupem zeptat, co by danému člověku pod vánočním stromečkem udělalo radost, a co nikoliv.

Šetřit přírodu se vyplatí

Na udržitelnost a ekologickou stopu je možné myslet i při následném balení dárečků. Balicí papír, který se ihned po rozbalení zmačká a vyhodí, totiž není jediným možným řešením. „Sortiment dm nabízí zákazníkům například dárkové tašky, které jsou ze 100 % recyklovaného materiálu. Nejenže mají pěkný vánoční design, který potěší děti i dospělé, ale zároveň jsou udržitelné a znovupoužitelné,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Šetrnost není na škodu ani při pečení vánočního cukroví. Ať už v kuchyni voní pět nebo patnáct druhů oblíbených cukrovinek, zásadní je jediné – upéct pouze takové množství, které se během svátků podaří zkonzumovat. Místo zbytečného stresu v kuchyni je lepší dopřát si v adventní době čas pro sebe a nasát vánoční atmosféru bez shonu a starostí. Přiměřené množství cukroví navíc přispěje k nižšímu plýtvání jídlem, což je problém, který trápí celý vyspělý svět. Nejenže znamená zbytečné ekonomické výdaje, ale zároveň vytváří velké množství zbytečného odpadu.

Vánoční úklid? Ekologicky!

Adventní shon se v českých domácnostech neobejde bez velkého vánočního úklidu. I při vysávání, vytírání a utírání prachu se dá myslet na přírodu a volit prostředky, které jsou šetrné k planetě i lidem. Dobrou volbou je omezení jednorázových výrobků, jež pro přírodu znamenají zbytečnou zátěž. Úklidové potřeby, jako jsou papírové utěrky nebo vlhčené ubrousky, se dají lehce nahradit udržitelnými alternativami.

Dlouho mohou v domácnosti sloužit například hadry a kartáče z recyklovaného materiálu. Při volbě čisticích prostředků je pak ideální sáhnout v regálech po produktech, které neobsahují zbytečné chemikálie a mají recyklovatelný obal.

Vánoční ozdoby mohou vydržet roky

Na přírodu lze myslet rovněž při výzdobě domácnosti, která se v adventním čase mění v přehlídku vánočních ozdob, girland a barevných světýlek. Vzdávat se krásné vánoční výzdoby, která dotváří příjemnou atmosféru, není nutné. Pro ochranu přírody i vlastní peněženky je však na místě vybavit se ozdobami, které je možné využít několik let po sobě, a ušetřit si tak stres při každoročních nákupech.

Samolepky na oknech nebo lesklé lamety na vánočních stromcích sice vypadají pěkně, jsou ale jednorázové a použitelné jen na jednu vánoční sezonu. „V sortimentu dm lze proto nalézt nejrůznější dřevěné a papírové ozdoby, které jsou šetrné k přírodě. Ať už budou viset na stromečku, nebo ozdobí okna, vydrží v domácnosti sloužit několik vánočních sezón,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Produkty pro udržitelné a klidné Vánoce

(fotografie produktů jsou ke stažení zde)

1. alverde dárková sada tělových másel

Množství: 1 ks

Cena: 109,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Proffisimo nature recyklovatelná dárková taška MIDI

Množství: 2 ks

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Proffisimo dekorace vánoční stromek velký

Množství: 1 ks

Cena: 199,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. Proffisimo nature univerzální kartáč

Množství: 1 ks

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Denkmit nature bio odstraňovač vodního kamene

Množství: 250 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM