AAA Auto··4 min

Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Když už nás zítra čeká Valentýn – svátek všech zamilovaných, víte jaká auta vybírají ženy a jaká muži? Mladší a bezdětné ženy preferují stále menší praktické hatchbacky, ty s dětmi ale nedají dopustit na praktické městské crossovery. Auto vybírají podle svých aktuálních i budoucích potřeb. Muži jsou při výběru auta daleko náročnější. Více než praktické využití řeší doplňkovou výbavu a výkon motoru. Nejprodávanějšími modely jsou ale u obou pohlaví Škoda Octavia a Fabia. Vyplývá to z analýzy prodejů automobilů největšího prodejce zánovních a ojetých aut u nás AAA AUTO.

„Ženy a muži u nás kupují automobily v poměru třicet ku sedmdesáti, ale reálný rozdíl mezi řidiči a řidičkami je daleko menší. Muži často totiž pořizují auto do rodiny, a tak jeho reálným uživatelem nebývají jen oni, ale i jejich drahé polovičky. Pokud jde o výběr auta pro rodinu, pak obě pohlaví řeší hlavně praktickou stránku vozu. Pokud ale vybírá jen jedna strana, pak se přístup ke koupi vozu liší. Ženy si bez ostychu nechají poradit a jsou často daleko zvídavější než muži. Řeší tak velikost s ohledem na reálné užívání vozu, nevyžadují mnoho asistenčních prvků, když vědí, že je nebudou využívat, a zohledňují při výběru roční nájezd kilometrů. To znamená, že když nenajedou moc, tak si raději koupí mladší vůz, který jim pak déle vydrží,“ uvádí Karolína Topolová, předsedkyně představenstva a generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. „Neznamená to ale, že by muži nebyli praktičtí. Jen si rádi dopřejí komfort s více asistenčními prvky a prostě je baví mít více koní pod kapotou,“ doplňuje Karolína Topolová.

V posledním roce si ženy v AAA AUTO nejčastěji pořizovaly Škodovky s modely Octavia a Fabia, na třetím místě prodejnosti pak byl Hyundai i30. Muži mají škodovky na všech třech předních příčkách.

V případě karoserií si ženy pořizují stále nejčastěji hatchbacky (35 %), zatímco jejich protějšky kombíky (29 %). Na druhém místě je v obou případech SUV, které má ale u něžného pohlaví ještě o něco vetší dominanci (26 %) než u mužů.

V případě paliv jednoznačně vítězí benzínové vozy, už žen v 59 procentech, u mužů ve 47. U obou pohlaví roste zájem o často skloňované čistě elektrické vozy, i když u žen je nárůst značně pomalejší. Muži si tyto vozy kupují již v 1,2 procenta, u žen podíl ještě nedosáhnul hranice jednoho procenta. V případě elektromobilů vedou u mužů Tesla Model 3, BMW i3 a Hyundai Kona, u žen pak BMW i3, Hyundai Kona a až třetí je zmiňovaná Tesla.

utomatická převodovka je v hledáčku mužů již ve více než třiceti procentech, u žen jen o něco méně – v 27 %. Obě pohlaví se nijak zásadně neliší při výběru aut podle barev, jak by se možná někdo mohl domnívat. Statistika je stejná u obou, a to nejenom na špičce žebříčku – na prvním místě jsou šedé vozy, pak bílé a až třetí černé.

Nejoblíbenější ojeté vozy v AAA AUTO dle pohlaví
MužiŽeny
1Škoda Octavia11,7%Škoda Octavia8,8%
2Škoda Fabia6,0%Škoda Fabia8,0%
3Škoda Superb3,9%Hyundai i302,9%
4VW Passat3,0%VW Golf2,4%
5VW Golf2,3%Škoda Superb2,4%
6Hyundai i302,2%VW Passat2,0%
7Hyundai Tucson1,9%Škoda Rapid1,7%
8Škoda Kodiaq1,8%Hyundai Tucson1,7%
9Ford Focus1,6%Kia Ceed1,5%
10Škoda Karoq1,5%Škoda Scala1,4%

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Se začátkem nového roku společnost AURES Holdings zjednodušuje portfolio svých značek pro prodej jednotlivých segmentů zánovních a ojetých vozů. Největší změnou je, že značka zánovních vozů Mototechna se v rámci skupiny AURES Holdings osamostatnila – nově se soustředí na prodej a výkup prémiových vozů a komplexní řešení mobility na novém místě ve vlastním designovém showroomu v pražské Kolbenově ulici. Její místo v síti autocenter AAA AUTO zaujme nová značka AAA AUTO Plus, která se zaměří na zánovní vozy. Přehlednější rozdělení značek i osamostatnění prémiového segmentu jsou faktory, které mají přispět k cíli skupiny AURES prodat letos až 120 000 vozů.
| AAA Auto
Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Když už nás zítra čeká Valentýn – svátek všech zamilovaných, víte jaká auta vybírají ženy a jaká muži? Mladší a bezdětné ženy preferují stále menší praktické hatchbacky, ty s dětmi ale nedají dopustit na praktické městské crossovery. Auto vybírají podle svých aktuálních i budoucích potřeb. Muži jsou při výběru auta daleko náročnější. Více než praktické využití řeší doplňkovou výbavu a výkon motoru. Nejprodávanějšími modely jsou ale u obou pohlaví Škoda Octavia a Fabia. Vyplývá to z analýzy prodejů automobilů největšího prodejce zánovních a ojetých aut u nás AAA AUTO.
| AAA Auto
AURES Holdings se začátkem sezóny hledá 150 lidí, převážně na pozice podpory prodeje

AURES Holdings se začátkem sezóny hledá 150 lidí, převážně na pozice podpory prodeje

Praha 11. února 2025 – Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a značky Mototechna, aktuálně hledá zaměstnance na 150 pracovních pozic v České republice, na Slovensku a v Polsku. Skupina loni prodala bezmála 109 tisíc automobilů a letos má v plánu prodat až 120 tisíc. Cíle chce dosáhnout rozvojem využití AI a pokračující expanzí, k čemuž bude potřebovat nové zaměstnance, kterých má nyní téměř 3500.
| AAA Auto
AAA AUTO nabízí nový detailní pohled na sekundární trh: počty prodaných vozů

AAA AUTO nabízí nový detailní pohled na sekundární trh: počty prodaných vozů

Analytici skupiny AURES Holdings, provozovatele největší středoevropské prodejní sítě ojetých a zánovních vozů AAA AUTO a Mototechna, přichází s novými údaji, mapujícími situaci na celém českém sekundárním trhu. Exkluzivně začíná zveřejňovat statistiky skutečných prodejů, které se v kalendářním měsíci uskutečnily, nikoli pouze počty vozů nabízených v inzerci. Zájemci tak dostávají k dispozici jedinečné údaje, které dosud nebyly k dispozici. V prvním měsíci letošního roku se podle nové analýzy na českém trhu ojetin prodalo 68 516 aut s průměrnou cenou 305 322 korun.
| AAA Auto
Recyklovat pneumatiky a autobaterie můžete i na jedné z pět a dvaceti poboček AAA AUTO

Recyklovat pneumatiky a autobaterie můžete i na jedné z pět a dvaceti poboček AAA AUTO

Skupina AURES Holdings, která vloni prodala rekordních 109 000 aut, považuje za svoji povinnost každoročně posilovat aktivity v rámci společenské odpovědnosti. Proto v rámci individuálního plnění dle zákona o výrobcích s ukončenou životností zajišťuje již několik posledních let mimo jiné i zpětný odběr pneumatik a automobilových baterií nebo akumulátorů. Zákazníci najdou sběrná místa na všech dvaceti pěti pobočkách AAA AUTO. Recyklace je zdarma.
| AAA Auto
Rekordní zájem o ojeté vozy pokračuje, v „Áčkách“ se za leden prodalo nejvíc aut v historii

Rekordní zájem o ojeté vozy pokračuje, v „Áčkách“ se za leden prodalo nejvíc aut v historii

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, zaznamenala v minulém měsíci nejsilnější lednové prodeje za celou svou historii. Vůbec poprvé překonaly psychologickou hranici 8 000 aut – oproti loňským 7 951 vozům si jich zákazníci letos odvezli 8 363. Růst byl silný také u alternativních pohonů – během ledna se prodalo tolik elektromobilů jako za celý rok 2022 a zároveň 14 % celoročního loňského výsledku.
| AAA Auto
Vyhřívané sedačky a skla jsou v autech dvakrát častější než před deseti lety

Vyhřívané sedačky a skla jsou v autech dvakrát častější než před deseti lety

Kolikrát už jste ráno při odvozu dětí do školy dostali menší záchvat vzteku při zjištění, že bez oškrábání zamrzlého předního okna neodjedete? A zalitovali, že nemáte vyhřívané čelní sklo? Nejste v tom sami, tato výbava získává každoročně na popularitě. Podle statistik největší tuzemské prodejní sítě ojetých vozů AAA AUTO mělo vyhřívané čelní sklo před deseti lety pouhých 5,5 procenta aut, která v roce 2015 prodali. Loni, o devět let později, už to byl dvojnásobek. Stejný poměr je pak i u další „zimní vymoženosti“ – vyhřívaných sedadel.
| AAA Auto
Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z „B2B“ sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tyto prodeje v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku celkově zvýšily o 8,5 procenta. Prodeje táhl český a polský trh, kde byly prodeje vyšší více než o desetinu. Celkově v loňském roce prodal AUREs bezmála 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.
| AAA Auto
Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

V roce 2024 se na českém sekundárním trhu prodalo přes 82 tisíc zánovních aut, což oproti předloňskému roku představuje nárůst celých 13 procent. Je to poprvé za poslední postcovidové roky, co nabídka zánovních vozů, definovaných hranicí 50 tisíc ujetých kilometrů a pětiletým stářím, vzrostla. Zánovní automobily velmi často nahrazují stále ještě nedostatkové nové vozy. A to hlavně díky okamžité dostupnosti, až o 40 procent nižší ceně oproti novým a nízkému věku i nájezdu kilometrů.
| AAA Auto
AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, jako jediná mezi prodejci ojetých vozů ve střední Evropě sleduje zákaznickou spokojenost pomocí ukazatele Net Promoter Score (NPS). Ten vyjadřuje ochotu zákazníka doporučit prodejce svým známým a přátelům a je celosvětově uznávaným standardem měření zákaznické spokojenosti. Díky svým výsledkům v měření NPS v uplynulém roce se AURES Holdings dostal do elitního klubu 10 nejlepších firem, které ocenila renomovaná společnost Insight Sofa plaketou „Výjimečné CX 2024“. InsightSofa je pokročilý software poháněný umělou inteligencí pro měření a práci se zákaznickou (CX) a zaměstnaneckou zkušeností (EX).
| AAA Auto