Největší mediální skupina v Česku, skupina Prima, vůbec poprvé představila souhrnné finanční výsledky za rok 2024. Konsolidované tržby čtrnácti společností tvořících skupinu Prima dosáhly téměř 7 miliard korun (konkrétně 6,936 miliardy Kč). Zisk na úrovni EBITDA činil 1,712 miliardy korun.
„Skupinu Prima tvoří čtrnáct společností působících v různých segmentech mediálního trhu. Díky této rozmanitosti dokážeme klientům nabídnout komplexní mediální servis a realizovat jejich kampaně pohodlně pod jednou střechou,“ uvádí generální ředitel skupiny Prima Marek Singer. „Letos poprvé v historii představujeme konsolidované finanční výsledky za uplynulý rok, které atakovaly hranici sedmi miliard korun. Jde o mimořádně úspěšné období, potvrzující správnost našeho strategického směřování i nového segmentového systému řízení. Největší část tržeb stále tvoří televizní reklama, dynamicky ale rostou i příjmy z rádiového a digitálního prostředí. Jsem přesvědčen, že nové rozdělení do segmentů nám umožní ještě lépe monetizovat obsah na různých platformách a cílit na konkrétní skupiny diváků.“
Vlastní televizní stanice skupiny Prima i ty obchodované Media Clubem v uplynulém roce zůstaly dominantním zdrojem tržeb, když generovaly přes dvě třetiny všech příjmů. Výrazný meziroční nárůst zaznamenala rovněž rádia, kde se sdružují jak stanice Radio United Broadcasting, tak i další přední rádia jako Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Rock Zone, Bonton, rádio Dechovka. Tržby v oblasti rádií činily téměř jednu miliardu korun. Rostoucí trend potvrzuje i online prostředí. V této kategorii se dařilo nejen online projektům skupiny Prima (včetně prima+ a CNNPrima.cz), ale i dalším digitálním platformám zastupovaným Media Clubem a Impression Media. Celkové tržby z online médií v meziročním srovnání výrazně vzrostly a přiblížily se hranici půl miliardy korun. Stejný objem tržeb tvořily i ostatní poskytované služby.
Díky dynamickému vývoji mediálního trhu přistoupila skupina Prima letos k další zásadní změně, která má posílit její roli lídra trhu a zajistit dlouhodobý růst. Nově je řízení firmy rozděleno do pěti klíčových produktových segmentů: Televize, streamovací služba prima+, rádio, Digital Media a distribuce & OTT. Toto rozčlenění zrychlí rozhodovací procesy a umožní skupině Prima flexibilně reagovat na aktuální trendy i potřeby klientů.
O skupině Prima
Skupina Prima patří mezi nejvýznamnější společnosti zaměřené na mediální aktivity v České republice. Pod svými křídly sdružuje čtrnáct subjektů, které provozují třináct celoplošných televizních stanic (FTV Prima), šest rozhlasových stanic (Radio United Broadcasting), tři desítky webových portálů a spravují sociální sítě. Díky unikátnímu multiplatformnímu přístupu dokáže nabídnout klientům efektivní a na míru šitá komunikační řešení s dosahem na všechny ekonomicky aktivní obyvatele ČR. Multiplatformní zpravodajská značka CNN Prima NEWS se podle dat agentury Reuters řadí mezi tři nejdůvěryhodnější komerční média na českém trhu.
Obchodní zastupitelství Media Club zajišťuje prodej reklamy pro 317 médií včetně vlastních napříč televizí, rádiem, internetem i tištěnými tituly. Pro oblast online médií je klíčovým hráčem Impression Media, zatímco COOLLAB se specializuje na sociální sítě. V dynamickém světě e-sportu a gamingu skupina působí prostřednictvím PLAYzone. Komunikační služby pro klienty zajišťuje WeLove Media. Za vydáváním magazínu Playboy stojí vydavatelství PLAYPRESS.
Originální obsah vzniká pod hlavičkou Prima ORIGINALS, technologické zázemí a IT podporu zajišťuje Prima Technologies, kamerovou techniku poskytuje AV Technika. Segment hobby pokrývá Prima DOMA MEDIA, automotive segment obsluhuje CAR PR Media, o správu online portálů se stará MediaWeb. Do portfolia patří i společnost Prima GROUP MANAŽERSKÁ.
Zdroj: www.skupinaprima.cz