AAA Auto··4 min

Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

V AAA AUTO se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než vloni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a Kodiaq.

SUV (sportovně-užitkové vozidlo), přišlo na trh již před 55 lety (Range Rover), ale uplynulo hodně let, než se i jiné automobilky rozhodly uvést na trh své vlastní modely tohoto typu. Vždyť ještě před deseti tvořil podíl prodaných SUV na celkových prodejích největšího prodejce ojetých aut AAA AUTO jen 11 %, letos je to jen v Česku již více než 27 %. Do té doby nejprodávanější hatchbacky se letos přesunuly dokonce až na třetí místo za druhé kombíky. SUV si pořizují nejčastěji zákazníci starší 50 let. Nejoblíbenější jsou Škodovky.

„Nejednou jsem četl názory z dob, kdy na trh byl uveden první městský crossover, že tento typ karoserie nebude mít velkou budoucnost v masové výrobě. Range Rover, který byl prvním, se stal sice velmi oblíbeným, ale trvalo desítky let, než se na trhu objevilo další SUV od jiné značky. Poslední roky ale obliba SUV významně sílí a potvrzuje správnost našeho rozhodnutí začít už před deseti lety na našich pobočkách otevírat specializovaná SUV centra. Letos jsou SUV za první tři měsíce dokonce nejžádanějším typem vozu u našich zákazníků v Česku, na Slovensku jsou poprvé na druhé pozici. Podle dosavadních výsledků očekáváme, že v České republice za první čtvrtletí prodáme meziročně o více než 30 % SUV více,“ uvádí Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Podle prodejních údajů AAA AUTO jsou nejčastějšími kupujícími SUV zákazníci starší padesáti let. Na druhém místě jsou pro tuto věkovou skupinu pak hatchbacky. U mladších zákazníků pak vede kombi. „Dalo by se říct, že zákazníci do SUV prostě dorůstají. Když se totiž podíváme na detailní statistiky podle věku, mladí do 25 let si městské crossovery pořizují pouze v 8,5 procentech a je u nich tento vůz až na čtvrté pozici v oblíbenosti. Ve věkové kategorii od 26 do 36 let se SUV posouvají již na třetí příčku a podíl na prodejích tvoří 17 %. Ve skupině zákazníků od 37 do 50 let jsou SUV již druhé s 27,6procentním podílem. Pro lidi nad 50 let jsou tyto vozy číslo jedna v 37 procentech,“ upřesňuje Petr Vaněček.

Nejprodávanějšími SUV v českých Áčkách jsou Škodovky. V první desítce jsou hned 4 modely – první Karoq, druhý a zároveň největší Kodiaq, pátý nejmenší Kamiq a devátý Yeti, který se již osm let sice nevyrábí, ale stále je velmi žádaný. „I u městských crossoverů se mění poptávka dle paliv. Ještě před pěti lety byla polovina prodávaných SUV v dieselu. Letos to je již jen 38,2 %. Největší díl tak tvoří benzínové verze, a to s 46,3 %. Dvanáct procent těchto aut má hybridní pohon a téměř dvě procenta pak tvoří elektromobily,“ uzavírá Petr Vaněček s tím, že nejprodávanějším hybridním SUV je Toyota RAV 4 a čistě bateriovým pak Hyundai Kona.

TOP 10 nejprodávanějších SUV v síti AAA AUTO v ČR v roce 2025
PořadíModelPodíl na celkových prodejích
1.Škoda Karoq7,5%
2.Škoda Kodiaq7,3%
3.Hyundai Tucson7,0%
4.Kia Sportage4,5%
5.Škoda Kamiq4,2%
6.Dacia Duster3,7%
7.VW Tiguan3,5%
8.Peugeot 20082,7%
9.Škoda Yeti2,3%
10.Toyota RAV 42,2%

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Nejprodávanějšími rodinnými vozy jsou stále kombíky – nejčastěji si rodiny z AAA AUTO odváží Škodovky s modely Octavia, Fabia nebo Superb
| AAA Auto
Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Praha, 16. května – Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
| AAA Auto
Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

AURES Holdings a.s. ("AURES" nebo "Společnost") dnes zveřejnila svou výroční zprávu za rok 2024 auditovanou v souladu s IFRS.
| AAA Auto
Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV
| AAA Auto
Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto
Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Praha, 15. dubna – Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se opakovaně umisťuje v anketách a žebřících úspěšných představitelů českého byznysu. V dubnu se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn. Umístila se na 39. místě Nejvlivnějších šéfů Česka a na 20. místě nejviditelnější představitelů průmyslu. Zároveň se zařadila mezi TOP 50 žen slovenského byznysu podle časopisu Forbes.
| AAA Auto
AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

Praha, 8. dubna 2025 – Už několik dní, počínaje prvním dubnem, nemusejí automobily v Česku obouvat zimní pneumatiky. Nastává tedy čas masového sezonního přezouvání, které praktikuje zhruba polovina motoristů. Mnozí řidiči však v létě dojíždějí staré zimní pneumatiky, což podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, není dobrý nápad – rozumnější je třeba pořídit jednu sadu nových celoročních pneu. A brzy už možná přezouvání vůbec nebude na pořadu dne – výrobci intenzivně pracují na gumách s adaptivním vzorkem.
| AAA Auto
AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými auty i celé první čtvrtletí. To je zhruba stejně tolik ojetých vozů, kolik se prodalo v České republice za celý krizový rok 2009.
| AAA Auto