AAA Auto··4 min

Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

V AAA AUTO se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než vloni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a Kodiaq.

SUV (sportovně-užitkové vozidlo), přišlo na trh již před 55 lety (Range Rover), ale uplynulo hodně let, než se i jiné automobilky rozhodly uvést na trh své vlastní modely tohoto typu. Vždyť ještě před deseti tvořil podíl prodaných SUV na celkových prodejích největšího prodejce ojetých aut AAA AUTO jen 11 %, letos je to jen v Česku již více než 27 %. Do té doby nejprodávanější hatchbacky se letos přesunuly dokonce až na třetí místo za druhé kombíky. SUV si pořizují nejčastěji zákazníci starší 50 let. Nejoblíbenější jsou Škodovky.

„Nejednou jsem četl názory z dob, kdy na trh byl uveden první městský crossover, že tento typ karoserie nebude mít velkou budoucnost v masové výrobě. Range Rover, který byl prvním, se stal sice velmi oblíbeným, ale trvalo desítky let, než se na trhu objevilo další SUV od jiné značky. Poslední roky ale obliba SUV významně sílí a potvrzuje správnost našeho rozhodnutí začít už před deseti lety na našich pobočkách otevírat specializovaná SUV centra. Letos jsou SUV za první tři měsíce dokonce nejžádanějším typem vozu u našich zákazníků v Česku, na Slovensku jsou poprvé na druhé pozici. Podle dosavadních výsledků očekáváme, že v České republice za první čtvrtletí prodáme meziročně o více než 30 % SUV více,“ uvádí Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Podle prodejních údajů AAA AUTO jsou nejčastějšími kupujícími SUV zákazníci starší padesáti let. Na druhém místě jsou pro tuto věkovou skupinu pak hatchbacky. U mladších zákazníků pak vede kombi. „Dalo by se říct, že zákazníci do SUV prostě dorůstají. Když se totiž podíváme na detailní statistiky podle věku, mladí do 25 let si městské crossovery pořizují pouze v 8,5 procentech a je u nich tento vůz až na čtvrté pozici v oblíbenosti. Ve věkové kategorii od 26 do 36 let se SUV posouvají již na třetí příčku a podíl na prodejích tvoří 17 %. Ve skupině zákazníků od 37 do 50 let jsou SUV již druhé s 27,6procentním podílem. Pro lidi nad 50 let jsou tyto vozy číslo jedna v 37 procentech,“ upřesňuje Petr Vaněček.

Nejprodávanějšími SUV v českých Áčkách jsou Škodovky. V první desítce jsou hned 4 modely – první Karoq, druhý a zároveň největší Kodiaq, pátý nejmenší Kamiq a devátý Yeti, který se již osm let sice nevyrábí, ale stále je velmi žádaný. „I u městských crossoverů se mění poptávka dle paliv. Ještě před pěti lety byla polovina prodávaných SUV v dieselu. Letos to je již jen 38,2 %. Největší díl tak tvoří benzínové verze, a to s 46,3 %. Dvanáct procent těchto aut má hybridní pohon a téměř dvě procenta pak tvoří elektromobily,“ uzavírá Petr Vaněček s tím, že nejprodávanějším hybridním SUV je Toyota RAV 4 a čistě bateriovým pak Hyundai Kona.

TOP 10 nejprodávanějších SUV v síti AAA AUTO v ČR v roce 2025
PořadíModelPodíl na celkových prodejích
1.Škoda Karoq7,5%
2.Škoda Kodiaq7,3%
3.Hyundai Tucson7,0%
4.Kia Sportage4,5%
5.Škoda Kamiq4,2%
6.Dacia Duster3,7%
7.VW Tiguan3,5%
8.Peugeot 20082,7%
9.Škoda Yeti2,3%
10.Toyota RAV 42,2%

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

V tuzemsku se prodalo 85 000 ojetých aut, v průměru jsou v nabídce 61 dní
| AAA Auto
Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

V AAA AUTO se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než vloni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a Kodiaq.
| AAA Auto
AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

Pouhých 25 bateriových elektromobilů a 18 zásuvkových plug-in hybridů z celkových 2020 otestovaných aut mělo při detailním měření diagnostikou Aviloo stav zdraví baterie nižší než 80 procent. Exkluzivní data společnosti AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna, tak ukazují, že baterie elektrovozů jsou na tom v provozu mnohem lépe, než se obecně předpokládá. AURES je jedinou společností v Česku, která má k dispozici takovouto databázi výsledků – její experti během 19 měsíců testování proměřili stav celkem 1 672 bateriových elektromobilů (BEV) a 315 plug-in hybridů (PHEV).
| AAA Auto
AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

Přestože prodeje nových vozů počátkem roku klesly, ojetým autům se v prvních dvou měsících roku dařilo. Nejen, že se počet nabízených ojetých aut na tuzemském trhu zvýšil o 2 600 kusů, ale zároveň rostly i jejich prodeje. Dalšího rekordu dosáhla také síť AAA AUTO a Mototechna, které v tomto období prodaly téměř 17 tisíc vozů.
| AAA Auto
Mezinárodní den žen: Mladé a starší řidičky nedají dopustit na hatchbacky, maminky a zralé ženy chtějí SUV

Mezinárodní den žen: Mladé a starší řidičky nedají dopustit na hatchbacky, maminky a zralé ženy chtějí SUV

Zítřejší Mezinárodní den již tradičně připomíná doby, kdy ženy měly omezená práva a nesměly ani volit. To už je naštěstí za námi a ženy jsou nejen svobodné, ale i velmi zdatné řidičky. Jaké vozy si vybírají? Společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, poskytnul data o preferencí svých zákaznic. Za poslední roky se preference značně proměnily, a to třeba ve výběru typu karoserie. Ještě před pěti lety si větší vozy, nejčastěji kombi, pořizovaly často jen z nutnosti maminky. Dnešní ženy ale větší vozy baví a pořizují si je daleko častěji. Přestože hatchbacky patří u žen stále mezi nejběžnější typ vozu, například u žen ve středním věku je již předhonila SUV. Nejčastěji prodávanými vozy napříč generacemi jsou stále Škodovky s modely Octavia a Fabia.
| AAA Auto
Barometr sekundárního trhu: v únoru prodeje rostly, ceny mírně také

Barometr sekundárního trhu: v únoru prodeje rostly, ceny mírně také

Ve druhém měsíci letošního roku se na českém trhu prodalo 66 766 ojetých vozů s průměrnou cenou 312 940 korun. Ta byla o 2,5 procenta vyšší než o měsíc dříve, průměrné stáří prodaných ojetin zůstalo stejných 12 let (auta roku výroby 2013). Vyplývá to z analýzy sekundárního trhu, provedené experty AURES Holdings, největší tuzemské sítě prodejců ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna.
| AAA Auto
Průměrná doba, za jakou se prodá ojeté auto na inzerát, se snižuje – nejrychleji u elektromobilů

Průměrná doba, za jakou se prodá ojeté auto na inzerát, se snižuje – nejrychleji u elektromobilů

V Česku se vloni touto dobou prodával ojetý automobil v průměru 62,5 dní, letos jen 56,9 dní. Elektromobily se prodávají nejčastěji 70,7 dní, meziročně o 17 dní rychleji.
| AAA Auto
AAA AUTO míří blíž k zákazníkům, vznikají kontaktní centra pro výkup a prodej na dálku

AAA AUTO míří blíž k zákazníkům, vznikají kontaktní centra pro výkup a prodej na dálku

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, AAA AUTO Plus či AAA AUTO Diskont, začala otevírat specializovaná menší prodejní kontaktní centra, poskytující služby výkupu s možností vyzvednutí vozu zakoupeného na dálku. V tuzemsku budou nejprve v pražském Zličíně, v Karviné, Trutnově, Brně či v Šumperku. Na Slovensku začalo fungovat kontaktní centrum v Dunajské Stredě a v Bratislavě, připravuje se Prievidza. Cílem nového konceptu je podpořit prodejní cíl 120 000 aut v tomto roce, pro který je zároveň nutno na trhu najít více vozů. Celková aktuální nabídka sítě AAA AUTO činí 19 000 aut.
| AAA Auto
Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Se začátkem nového roku společnost AURES Holdings zjednodušuje portfolio svých značek pro prodej jednotlivých segmentů zánovních a ojetých vozů. Největší změnou je, že značka zánovních vozů Mototechna se v rámci skupiny AURES Holdings osamostatnila – nově se soustředí na prodej a výkup prémiových vozů a komplexní řešení mobility na novém místě ve vlastním designovém showroomu v pražské Kolbenově ulici. Její místo v síti autocenter AAA AUTO zaujme nová značka AAA AUTO Plus, která se zaměří na zánovní vozy. Přehlednější rozdělení značek i osamostatnění prémiového segmentu jsou faktory, které mají přispět k cíli skupiny AURES prodat letos až 120 000 vozů.
| AAA Auto
Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Když už nás zítra čeká Valentýn – svátek všech zamilovaných, víte jaká auta vybírají ženy a jaká muži? Mladší a bezdětné ženy preferují stále menší praktické hatchbacky, ty s dětmi ale nedají dopustit na praktické městské crossovery. Auto vybírají podle svých aktuálních i budoucích potřeb. Muži jsou při výběru auta daleko náročnější. Více než praktické využití řeší doplňkovou výbavu a výkon motoru. Nejprodávanějšími modely jsou ale u obou pohlaví Škoda Octavia a Fabia. Vyplývá to z analýzy prodejů automobilů největšího prodejce zánovních a ojetých aut u nás AAA AUTO.
| AAA Auto