Zásilkovna··6 min

Nejde mi otevřít Z-BOX

Zásilkovna

Zásilkovna

Zásilkovna je česká přepravně technologická společnost, poskytující komplexní logistické služby pro internetové obchody a i pro fyzické osoby. Majitelem je holding Packeta.

Tisková zpráva

Samoobslužný Z-BOX je vám k dispozici 24/7, zásilky z něj můžete vyzvedávat i odesílat doslova ve dne v noci. Co dělat, když se vám Z-BOX nedaří otevřít? Jaké mohou být důvody a jak postupovat, jsme pro vás sepsali v tomto článku.

Zásilku ze Z-BOXu si můžete vyzvednout dvěma způsoby, pomocí mobilní aplikace Zásilkovna nebo pomocí číselného kódu, který zadáte na klávesnici na Z-BOXu.

Pokud je vaše zásilka s dobírkou, je nutné částku nejdřív uhradit, jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí. Dobírku můžete zaplatit jednoduše přímo v naší mobilní aplikaci nebo přes odkaz ve webovém sledování zásilky.

Jak funguje vyzvednutí zásilky pomocí mobilní aplikace

Neobejdete se bez nejaktuálnější verze aplikace Zásilkovna. Je potřeba, abyste byli v aplikaci registrovaní a přihlášení jako příjemci zásilky (abyste byli zároveň adresát uvedený na zásilce), zásilka je totiž napárovaná na telefonní číslo, a to se musí shodovat. Vyzvednutí je snadné, aplikace vás navede krok za krokem.

U Z-BOXU si zkontrolujte, že:

  • máte zapnutý Bluetooth a polohové služby (bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout)
  • máte zapnutá mobilní data (jak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu i bez dat zjistíte na našem blogu)
  • od Z-BOXu nejste dál než 2 metry

Jak funguje vyzvednutí zásilky pomocí klávesnice a kódu

Pro vyzvednutí zásilky pomocí klávesnice stačí zadat šestimístný číselný kód. Ten vám zašleme do e-mailu, do mobilní aplikace a případně do SMS, jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí.

  • Kód pro vyzvednutí zadejte na klávesnici
  • Potvrďte stisknutím zeleného tlačítka Enter
  • Po otevření schránky vyjmete zásilku a schránku zavřete

Schránka Z-BOXu nejde otevřít. Co se mohlo pokazit a jak postupovat

Na klávesnici svítí „Nesprávný kód“

Zkontrolujte, zda zadáváte správný šestimístný číselný kód, který jsme vám zaslali do e-mailu, do mobilní aplikace a případně do SMS.

Zkontrolujte si, že se chystáte vyzvednout zásilku, která je uložená v právě v tomto Z-BOXu nebo že se třeba nejedná o starší balíček, který jste si už vyzvedli.

Ujistěte se, že se nacházíte u správného Z-BOXu. Správné umístění si můžete ověřit v aplikaci nebo na mapě výdejních míst, kde najdete i fotografii daného Z-BOXu.

Na klávesnici se zobrazuje „Závada Z-BOXu“

V případě, že se na displeji klávesnice zobrazuje hlášení „Z-BOX mimo provoz“, znamená to, že Z-BOX má technický problém a v tuto chvíli schránku nelze otevřít.

Díky automatickému hlášení naše technická podpora o chybě už ví a pracuje na jejím odstranění. O problému i následné opravě Z-BOXu vás budeme informovat e-mailem.

Úložní dobu vaší zásilky budeme až do vyřešení problému automaticky prodlužovat vždy o den.

Zásilka se nezobrazuje v aplikaci

Zásilka se vám nezobrazuje v mobilní aplikaci? Je pravděpodobné, že u ní bylo uvedeno nesprávné telefonní číslo.

Aby se zásilka v aplikaci objevila, je potřeba, aby číslo uvedené u zásilky a číslo, pod kterým jste registrovaní v aplikaci, byly totožné. Telefonní číslo u zásilky případně může zkontrolovat a upravit naše zákaznická podpora.

Zásilku ze Z-BOXu můžete vyzvednout i v případě, že se do mobilní aplikace nepropsala. Stačí využít druhou možnost – na klávesnici boxu naťukat kód, který najdete v e-mailu.

Schránka Z-BOXu se neotevřela

Pokud se zdá, že se při vyzvednutí zásilky schránka neotevřela, pečlivě zkontrolujte celý Z-BOX, zda není některá schránka pootevřená – včetně té, ve které je umístěna klávesnice.

Pokud se schránka skutečně neotevřela, kontaktujte naši zákaznickou podporu.

Schránku Z-BOXu nelze otevřít a blíží se konec úložní doby zásilky

Jestli se vám z jakéhokoli důvodu nedaří zásilku vyzvednout a úložní doba se chýlí ke konci, můžete si ji sami prodloužit o 1 kalendářní den přímo v aplikaci Zásilkovna.

Pokud se jedná o technický problém, úložní doba zásilky se automaticky prodlužuje. V takovém případě vám do e-mailu přijde potvrzení, že je termín zásilky prodloužený a budeme vás informovat i o jeho vyřešení.

Zásilka v Z-BOXu se přepnula do stavu vratky

Ve výjimečných případech se kvůli technické závadě může stát, že se zásilka přepne do stavu vratka (vrácení zpět odesílateli), i když se ji zákazník pokusil vyzvednout a úložní doba neuplynula.

Jakmile se zásilka v našem systému přepne do tohoto stavu, bohužel nemáme možnost vrátit ji zpět, aby mohla být ze Z-BOXu vyzvednuta.

Zásilku můžeme přesměrovat na kamenné výdejní místo, je to ale možné pouze v případě, se zásilka přepne do stavu vratky kvůli technickým komplikacím (ne proto, že uplynula úložní doba). V takovém případě kontaktujte kolegy na naší zákaznické podpoře.

Pro uživatele Samsung (Samsung SM-A33 a SM-A53)

U těchto zařízení je nutné mít aktualizaci OS ve verzi 1.18.1 nebo novější. Při nižší verzi není možné zásilky vyzvedávat pomocí bluetooth (znamená to, že není možné zásilku vyzvednout pomocí naší mobilní aplikace).

V takovém případě můžete využít druhou možnost pomocí kódu, který naťukáte na klávesnici.

Potřebujete se s námi spojit? Jsme tu pro vás online i na telefonu ❤️

Zdroj: www.zasilkovna.cz

Další články

Další články od Zásilkovna

CEO skupiny Packeta Erich Čomor v rozhovoru pro Seznam Zprávy

CEO skupiny Packeta Erich Čomor v rozhovoru pro Seznam Zprávy

Náš CEO Erich Čomor je v čele skupiny Packeta už rok a do budoucna chystá několik změn. Nejen o nich se rozpovídal v novém rozhovoru pro Seznam Zprávy, a.s.
| Zásilkovna
Novinky v rámci služeb BoxNow: Rozšíření služeb a spuštění nové doručovací země od 1. 4. 2025

Novinky v rámci služeb BoxNow: Rozšíření služeb a spuštění nové doručovací země od 1. 4. 2025

rádi bychom vás informovali o rozšíření a úpravě našich služeb s partnerem BoxNow, se kterým už spolupracujeme v Bulharsku a Řecku. Nyní rozšiřujeme spolupráci na Kypr a Chorvatsko.
| Zásilkovna
Upozorňujeme na další typ podvodu, se kterým se můžete setkat, pokud prodávat zboží na marketplace

Upozorňujeme na další typ podvodu, se kterým se můžete setkat, pokud prodávat zboží na marketplace

Internetoví podvodníci nikdy nespí a důkazem je i nový typ podvodu, se kterým se nedávno setkali prodávající na marketplace. Na co si dát pozor?
| Zásilkovna
Změna ve vedení Packeta Slovakia: Role Managing directorky se ujme Beata Altansukh

Změna ve vedení Packeta Slovakia: Role Managing directorky se ujme Beata Altansukh

Společnost Packeta Slovakia, člen skupiny Packeta Group, oznamuje změnu na pozici Managing directora. Po osmi letech ve vedení společnosti se Alexander Jančo rozhodl ke konci března 2025 odstoupit a věnovat se osobním projektům a rodině. Od 16. dubna 2025 jej ve funkci nahradí Beata Altansukh, zkušená manažerka s dlouholetou praxí v oblasti strategického řízení.
| Zásilkovna
12 milionů nevyužívaných telefonů: Zásilkovna a Remobil opět spojují síly v recyklaci mobilů

12 milionů nevyužívaných telefonů: Zásilkovna a Remobil opět spojují síly v recyklaci mobilů

Startuje čtvrtý ročník kampaně Recykluj mobil s cílem zvýšit recyklaci starých a nepotřebných mobilních telefonů. Se Zásilkovnou je to snazší, než byste čekali, a navíc zdarma. Za každý odevzdaný telefonu navíc poputuje 10 Kč organizaci SILOU HLASU.
| Zásilkovna
Depo v Hradci Králové: 10. 3. 2025 se přesouváme v rámci areálu, adresa depa se nemění

Depo v Hradci Králové: 10. 3. 2025 se přesouváme v rámci areálu, adresa depa se nemění

Podáváte zásilky na našem depu v Hradci Králové nebo využíváte tamní výdejní místo pro jejich vyzvedávání? Rádi bychom vás informovali, že od 10. 3. 2025 se naše hradecké depo přesouvá na začátek areálu. Adresa depa zůstává stejná.
| Zásilkovna
Kde najdu kód/heslo pro vyzvednutí

Kde najdu kód/heslo pro vyzvednutí

Přišla vám zpráva, že zásilka je připravena k vyzvednutí? Pokud vyrážíte na výdejní místo, stačí obsluze nadiktovat heslo. Při vyzvednutí ze Z-BOXu si můžete vybrat, jestli schránku otevřete pomocí mobilní aplikace Zásilkovna nebo pomocí číselného kódu, který zadáte na klávesnici na Z-BOXu.
| Zásilkovna
Ukrajina: Zakázané látky, které jsou vyloučeny z přepravy

Ukrajina: Zakázané látky, které jsou vyloučeny z přepravy

Posíláte s námi zásilky na Ukrajinu? Pak prosíme věnujte pozornost následující zprávě. Zaznamenali jsme zvýšený počet případů, kdy došlo k celním kontrolám přepravovaných zásilek a zadržení zboží. Proto opětovně upozorňujeme, abyste byli obezřetní při výběru produktů, které s naší společností posíláte.
| Zásilkovna
Naplno přecházíme na online kontaktní formulář. Vaše zprávy tak vyřídíme ještě rychleji

Naplno přecházíme na online kontaktní formulář. Vaše zprávy tak vyřídíme ještě rychleji

Chcete se s námi spojit a fandíte spíš písemné formě? Hlásíme, že od 1. 3. 2025 vám bude k dispozici výhradně náš online kontaktní formulář. Každá zpráva se tak okamžitě dostane do těch správných rukou a řešení vašich požadavků bude ještě rychlejší. Kontaktní e-mail info@zasilkovna.cz bude od 1. 3. 2025 nedostupný.
| Zásilkovna
Nejde mi otevřít Z-BOX

Nejde mi otevřít Z-BOX

Samoobslužný Z-BOX je vám k dispozici 24/7, zásilky z něj můžete vyzvedávat i odesílat doslova ve dne v noci. Co dělat, když se vám Z-BOX nedaří otevřít? Jaké mohou být důvody a jak postupovat, jsme pro vás sepsali v tomto článku.
| Zásilkovna