Kofola··6 min

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Solidarita nezná hranic. Mimo české hvězdy mladé generace iniciativu podpořila i americká zpěvačka LP

Iniciativu svým vystoupením podpořily desítky influencerů a umělců. Generace Z tak společně ukázala, že se dovede semknout a sociální sítě využít i pro dobrou věc. Na koncertě vystoupily hvězdy mladé české hudební scény, jako jsou Sharlota, Renne Dang, Dominika Hašková s We Are Domi, Andrea Kalousová, Milan Peroutka, Marsell Bendig s Lucií Bikárovou, nebo Štěpán Hebík alias 7krát3. Vzkazem celou iniciativu podpořila i světoznámá americká hvězda LP. Společně se svou přítelkyní, českou modelkou, moderátorkou a Miss ČR 2018 Ivetou Maurerovou nahrála do přímého přenosu dojemný vzkaz.

„Je nám velice líto, že se tak krásné události nemůžeme zúčastnit osobně. Ale doufáme, že prostřednictvím tohoto videa můžete cítit naši lásku, sílu a podporu pro český lid. Byly jsme velmi smutné, když jsme se dozvěděly o nedávných událostech při záplavách, které zanechaly tolik lidí bez domova, práce a vzpomínek. Doufáme, že prostřednictvím této sbírky se všichni spojíme a pomůžeme těmto lidem z temných časů do světlejších,“ vzkázala LP a připojila výzvu: „Proto prosím přispějte do sbírky, udělejte, co můžete, a pomožte tak těm, kteří to potřebují. Děkuji vám!“

Celý vzkaz najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=s9_UN04yT7c

Do projektu se zapojila i řada českých influencerů v čele s Čestmírem Strakatým, Karlem Kovářem alias Kovym nebo Martinem Carevem, kteří show restreamovali na svých účtech.

Sbírka běží i nadále. Do dnešního dne se vybralo téměř 20 milionů korun. Více než polovinu do sbírky vložila společnost Kofola, která se rozhodla pomáhat přesto, že sama čelila následkům povodně ve svých závodech v Krnově, Hanušovicích a Litovli.

Diváci mohli během přenosu přispívat do sbírky s názvem #zlasky k lokalitám. Tu založila společnost Kofola ČeskoSlovensko spolu s lokálním Spolkem Horní Dolní krátce po vypuknutí povodní a sama do ní na pomoc postiženým vložila 10 milionů korun. Další téměř 2 miliony přidali samotní zaměstnanci firmy. Do dnešního dne se podařilo společně s dalšími partnery vybrat téměř 20 milionů.

Benefice vzbudila velký ohlas nejen na sociálních sítích, ale i v médiích. “Bylo úžasně sledovat, jaké úsilí vložil celý organizační tým do příprav a uspořádání koncertu. Šlo o jedinečný zážitek pro všechny přítomné, ale i ty, co vše sledovali na streamech. Jsme rádi, že jsme mohli být u toho. Když se mladí dokáží spojit a využijí sílu sociálních médií k tomu, aby přispěli na dobrou věc, je to skvělé,” říká Jannis Samaras, zakladatel společnosti Kofola.

Pomoc je stále potřeba

Pomoc v postižených oblastech bude potřeba i nadále, obyvatelé začínají čelit složité situaci v podobě příchozí zimy. Sbírka zůstává proto aktivní i v dalších týdnech.

“Našim ambasadorům se opravdu podařilo na sociálních sítích zvednout vlnu pomoci a že mladí lidé také přispěli svým dílem k tomu, že se obětem povodní dostane tolik potřebná pomoc. Jsem ráda, že nejen umělci a influenceři, ale i naši mediální partneři bez zaváhání souhlasili, že je třeba ve snaze pomáhat setrvat. Proto budou i v následujících týdnech nadále vyzývat své sledující k tomu, aby přispěli. Pomoc je totiž stále potřeba,” uvedla Alice Mikulášová, zakladatelka BoldNews a iniciátorka projektu Na vlně pomoci.

“Osobně věřím, že to, v jaké míře se mladí lidé zapojili, inspiruje nejen jejich sledující, ale také další firmy,” dodala Mikulášová s tím, že velký dík patří firmám Rohlík.cz a Škoda auto, bez kterých by se koncert nemohl po technické a produkční stránce realizovat, a také společnosti Bernard, která do sbírky krátce po jejím spuštění přispěla nezanedbatelnou částkou.

"Některé rodiny čelí rozhodnutí o demolici svých domovů, jiné musí své domy zcela přestavět. Tam už jednorázová drobná podpora nestačí. Proto jsme se rozhodli věnovat na sbirku #zlasky 3 miliony korun, abychom pomohli aspoň nějaké konkrétní rodině vyřešit náročnou životní situaci, před kterou stojí. A bylo by skvělé, kdyby takových firem bylo více," vyzývá podnikatele Stanislav Bernard, zakladatel stejnojmenného rodinného pivovaru.

Právě firmy hrají v pomoci výraznou roli. Jejich dary mohou postiženým rodinám pomoci vyřešit nejen akutní problémy s odstraněním škod, vysušením domácnosti či pořízením potřebného, ale i přispět k systematickému a strategickému řešení hlubších problémů.

Zhlédnout záznam benefičního koncertu i přispět na sbírku #zlasky můžete i nadále na stránce www.navlnepomoci.cz

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola
Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat.
| Kofola
Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Česká republika bude muset zavést zálohový systém na PET lahve a plechovky. Bez něj totiž nesplní cíle vyplývající z evropského nařízení o obalech a obalovém odpadu (tzv. PPWR). Schválení dokumentu Evropskou radou je posledním krokem v legislativním procesu. Z nařízení vyplývá, že pokud členská země v roce 2026 nedosáhne 80% míry sběru PET lahví a plechovek, musí nejpozději v roce 2029 zavést zálohový systém. Česká republika s mírou sběru pod 30 % u plechovek a 75 % u PET lahví ve stávajícím systému tyto podmínky nesplní. Novela obalového zákona, které nyní čeká v prvním čtení na schválení Poslaneckou sněmovnou, přitom povinnosti plynoucí z nařízení zajistí.
| Kofola
Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Každý rok bez zálohování přijde Česko na 1,53 mld. korun. Jenom hodnota materiálu, který skončí na skládce, ve spalovně nebo pohozený v přírodě bez dalšího využití, přesahuje 640 milionů korun. Dalších 500 milionů korun tvoří zbytečné odvody do rozpočtu EU za nízkou míru recyklace PET lahví. Ty přitom byly často vytříděny, akorát je současný neefektivní systém nedokáže dále využít. 320 milionů korun jsou náklady, které obce platí za výsyp kontejnerů, kde PET lahve nyní končí, ať už jde o žluté popelnice nebo černé kontejnery na směsný odpad. A konečně 60 milionů korun platí obce za svoz a výsyp objemu, který tvoří nápojové obaly ve veřejných odpadkových koších. Analýzu připravil Institut cirkulární ekonomiky ve spolupráci s Iniciativou pro zálohování.
| Kofola