Olomouc··4 min

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Olomouc

Olomouc

Olomouc (hanácky Olomóc nebo Holomóc) je statutární a univerzitní město v okrese Olomouc, šesté nejlidnatější město v Česku (třetí na Moravě), centrum a krajské město Olomouckého kraje, metropole Hané a jedna ze dvou historických metropolí celé Moravy. Byla také centrem historického Olomouckého údělu.

Tisková zpráva

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.

Předmětem modernizace byly dva úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let. Šlo o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská – Hraniční po smyčku tramvají. Náklady na modernizaci trati jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava.

„Městská hromadná doprava se v Olomouci rozvíjí vysokým tempem. Nejenže díky dotačním prostředkům pravidelně obnovujeme vozový park, v letošním roce přebírá dopravní podnik také devět nových moderních tramvají a připravuje se nákup elektrobusů. Kromě toho průběžně opravujeme a modernizujeme tramvajové tratě,“ uvedl primátor města Miroslav Žbánek.

V přípravě jsou už i další projekty, které mají za cíl zatraktivnit městskou hromadnou dopravu: „Kromě modernizace trati v ulicích Brněnská a Hraniční dále připravujeme III. etapu trati na Nové Sady. Máme již také územní studii na modernizaci tramvajové trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici. Dopravní podnik rovněž řeší projekt na bezhotovostní platbu jízdného ve vozidlech. Poděkování za přípravu a realizaci všech těchto rozvojových projektů patří všem zúčastněným, ať už týmu dopravního podniku nebo lidem z magistrátu, kteří zajišťují dotační prostředky či se starají o zdárný průběh veřejných zakázek, ale také občanům, kteří veřejnou hromadnou dopravu pravidelně využívají,“ doplnil investiční náměstek primátora Miloslav Tichý.

Cestující se na novém úseku trati v Brněnské a Hraniční ulici mohou těšit na pohodlnější a rychlejší cestování: „Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Cestování po modernizované trati bude rychlejší a jízda plynulejší. Vliv má nová infrastruktura i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality,“ sdělil předseda představenstva DPMO, a.s. Jaroslav Michalík.

Modernizace byla zahájena v letních měsících a trvala necelých 7 měsíců. „Z hlediska provedení stavebních prací byl nejnáročnější přesun stovek tun materiálu, počínaje odtěžováním neúnosných konstrukčních vrstev, přes návoz nových konstrukčních vrstev ze štěrkodrtí, až po realizaci nového tramvajového svršku,“ popsal člen představenstva pověřený řízením technického úseku DPMO, a.s. Petr Kocourek. Souběžně se stavebními pracemi na trati realizovalo statutární město Olomouc také opravu podchodu „Pionýrská“ a koordinovaný tah Brněnská – Hraniční.

Z důvodu dokončení výsadby rozchodníků a stavby ostrůvků u přechodu pro chodce v Havlíčkově ulici bude na jaře na trati ještě vyloučen provoz, předpokládaný termín je 1. – 21. dubna 2025.

Náklady na modernizaci trati přesáhly 225 milionů korun a jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava 2021 - 2027.

eu-md-sfdi

Zdroj: www.olomouc.eu

Další články

Další články od Olomouc

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Na Novou Ulici už jezdí tramvaje. Provoz bude tišší a rychlejší

Po necelých sedmi měsících skončila výluka tramvajového provozu na Novou Ulici. Důvodem byla modernizace trati, která skončila ve čtvrtek 20. února. V pátek se na trať vrátily první tramvaje. Trasu obsluhují tři linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou.
| Olomouc
Omezení nočního stání dodávek čeká i řidiče na Povelu a Nových Sadech

Omezení nočního stání dodávek čeká i řidiče na Povelu a Nových Sadech

Již déle než tři roky platí na Tabulovém vrchu zákaz nočního stání vozidel nad 2,1 tuny. Místním se tak přes noc uvolnilo průměrně sto parkovacích míst. Další taková zóna by měla během jara vzniknout také na sídlištích Povel a Nové sady. Obyvatelům zmíněných sídlišť by měla nová zóna ulevit od zhruba 150 dodávek, které každou noc v této oblasti parkují.
| Olomouc
Pomáhej srdcem – daruj krev na radnici

Pomáhej srdcem – daruj krev na radnici

Dárci krve se mohou těšit na nevšední zážitek. Město Olomouc ve spolupráci s Transfuzním oddělením Fakultní nemocnice Olomouc jim nabízí možnost darovat nejvzácnější tekutinu v neobvyklém prostředí mimo prostory nemocnice. Akce je určena jak naprostým nováčkům, tak těm, kteří pomáhají pravidelně.
| Olomouc
Velké opravy komunikací letos za více než 140 milionů korun

Velké opravy komunikací letos za více než 140 milionů korun

O 15 milionů korun více než v loňském roce půjde letos na velké opravy komunikací ve vlastnictví města. Na opravy či úpravy vozovek, chodníků, autobusových zastávek, mostů, lávek a podchodů Olomouc letos pošle zhruba 143 milionů korun. Část peněz směřuje i na drobnější opravy živičných a dlážděných komunikací, veřejného osvětlení a světelné signalizace. Vyhlášení veřejné zakázky na realizaci první z plánovaných oprav již tento týden schválila rada města.
| Olomouc
Zemřel olomoucký zastupitel a poslanec Milan Feranec

Zemřel olomoucký zastupitel a poslanec Milan Feranec

Po dlouhé nemoci zemřel v pátek 10. ledna olomoucký zastupitel a poslanec Milan Feranec. Bylo mu 60 let.
| Olomouc