Ministerstvo školství··2 min

MŠMT dál naplňuje rozsudek Evropského soudu pro lidská práva

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství. Sídlí v Karmelitské ulici v Praze 1-Malé Straně.

Tisková zpráva

MŠMT dál naplňuje rozsudek Evropského soudu pro lidská práva a zveřejňuje výsledky šetření kvalifikovaných odhadů počtu romských žáků na základních školách ke konci září loňského roku. Data slouží k monitorování pokroku v oblasti podpory rovného přístupu ke vzdělávání.

Výsledky šetření ukazují, že romští žáci tvoří 3,9 % všech žáků základních škol v České republice. Nejvyšší podíl romských žáků byl zaznamenán v Ústeckém (14,1 %), Karlovarském (8,3 %) a Moravskoslezském kraji 6,9 %), naopak nejnižší je podíl v Praze (1,0 %), Zlínském kraji a Kraji Vysočina (oba 1,4 %).

Z dalších klíčových zjištění:

  • 85,4 % romských žáků se vzdělává podle běžného rámcového vzdělávacího programu (RVP ZV);
  • 12,6 % romských žáků je vzděláváno podle RVP ZV s upravenými výstupy (RVP ZV UV);
  • 2 % romských žáků je vzděláváno podle RVP ZŠ speciální;
  • Romští žáci tvoří 30,4 % všech žáků vzdělávaných v programech pro žáky s lehkým mentálním postižením;
  • Na 79 základních školách přesahuje podíl romských žáků 50 %, přičemž na 16 školách je podíl romských žáků 90 % a více.

Šetření je součástí dlouhodobého úsilí ČR o naplňování rozsudku Evropského soudu pro lidská práva ve věci D. H. a ostatní proti České republice a slouží k monitorování pokroku v oblasti podpory rovného přístupu ke vzdělávání.

Kompletní zpráva je dostupná ZDE

/Údaje vycházejí z kvalifikovaných odhadů ředitelů škol a nejsou oficiální statistickou evidencí. Výsledky proto mohou být ovlivněny mírou subjektivity jednotlivých hodnotitelů./

Další informace k opatřením, která MŠMT k rovnému přístupu ke vzdělávání už přijala ZDE

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství