Kofola··6 min

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

V druhém čtvrtletí rostly nápojářské Kofole jak tržby, tak ukazatel EBITDA. „Druhý kvartál byl pro nás úspěšný. V porovnání se stejným obdobím minulého roku jsme navýšili tržby o 13 %,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko a dodává: „Zvýšené prodeje jsme zaznamenali napříč formáty. Nejvíce se dařilo čepovaným nápojům, které narostly o 7 %. Úspěch slavily i jednotlivé značky – Kofola vzrostla v porovnání s minulým rokem o 10 %, významnější nárůst zaznamenaly i minerální vody Korunní a Kláštorná Kalcia.“

Velkou perspektivu vidí skupinový management Kofoly v rozvoji svého Čerstvého a voňavého byznysu (Fresh&Herbs). UGO, které dodává na trh čerstvé ovocno-zeleninové šťávy a provozuje síť Salaterií a Freshbarů, zaznamenalo růst tržeb o 23 % ve srovnání s loňským rokem. „Dařilo se především baleným paskalizovaným šťávám, limonádám a smoothies, které prodáváme ve vybraných řetězcích. Divize rychlého občerstvení (QSR) vykázala výjimečné výsledky v oblasti tržeb a úrovně ziskovosti. Jak se obchodní model stává atraktivnějším, výrazně roste zájem o rozvoj UGO Freshbarů a Salaterií od nových potenciálních frenčízantů, ale i od těch stávajících,“ potvrzuje Marek Farník, generální ředitel společnosti UGO Trade. Ta má připravenou expanzi v Praze, v menších městech jako například v Olomouci povyšuje Freshbary na Salaterie. Vznikají i další pobočky v nových městech – otevřen bude například Freshbar v Českých Budějovicích. Společnosti Leros i Premium Rosa, které též patří do Čerstvého a voňavého pilíře Kofoly, zvládly mimosezónní měsíce velmi dobře a jsou připraveny na nadcházející podzimní sezónu.

Adriatický region Kofoly prokázal v první polovině roku 2024 silné prodeje na obou trzích. Navzdory náročnému počasí ve Slovinsku a Chorvatsku vzrostly tržby meziročně o 13 %. „Přestože jsme čelili vydatným dešťům a bouřkám, které ovlivňovaly celkové prodeje, a také způsobily škody v závodě v Radenci, dosáhli jsme dobrého výsledku. Slovinsko zaznamenalo 5% nárůst, Chorvatsko 12% a naše exportní tržby dosáhly působivého růstu o 8,5 %. Jsme spokojeni především s tím, že se tržby v Chorvatsku zlepšily dvouciferně,“ říká Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic. Kofola v Adriatiku se rozhodla v letošním roce posílit značky Radenska Naturelle a po úspěšném redesignu tradiční Kofoly zahájila i proměnu silné slovinské značky Oraketa.

Samostatným a významným pilířem Kofoly se zkraje roku staly Pivovary CZ Group. Díky dobrým tržbám, které vzrostly o 13 %, je jejich EBITDA o 12 mil. Kč lepší, než se čekalo. „Tohoto výsledku jsme dosáhli zejména díky vyšším prodaným objemům, které pokrývají rostoucí náklady. Marketingově se nejvíce dařilo značce Zubr, která uspěla v soutěži PIVEX 2024 a jejíž Zubr Grand získal zlato i v kategorii světlých ležáků,“ jmenuje úspěchy René Musila, generální ředitel Pivovary CZ Group.

Rostoucím tržbám celé skupiny Kofola odpovídá i rostoucí EBITDA, která i díky stabilizaci cen energií a materiálových vstupů vzrostla ve druhém čtvrtletí v porovnání s loňskem o 66 %. I léto naznačuje dobré výsledky. Management skupiny Kofola proto věří, že i přes postižení krnovského a dvou pivních závodů se výborná sezóna odrazí v úspěchu celého roku. „Povodňové škody se vyšplhají podle prvních odhadů zhruba na 100 až 200 mil. Kč, z čehož část pokryje pojistka. S následky ničivé vody se budeme nejdéle vyrovnávat v Krnově, ale chod firmy jsme schopni bezproblémově zabezpečit díky ostatním závodům. V tuto chvíli si proto myslím, že míříme spíše k horní hranici avizovaného výhledu EBITDA, blížíme se tedy k 1,8 mld. Kč,“ uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Na pomoc postižených lokalit spustila Kofola projekt #zlasky. Prostřednictvím veřejné sbírky, kterou realizuje se Spolkem Horní Dolní na portálu Donio.cz a do které sama věnovala 10 miliónů korun, chce vyzvat veřejnost k podpoře konkrétních rodin a jednotlivců z Krnova, Hanušovic, Litovle a přilehlého okolí.

Z pohledu akvizic bude Kofola stabilizovat své nové celky, rozhlíží se ale i po dalších příležitostech v rámci svých segmentů. Největšími riziky pro růstovou strategii Kofoly představují změny nastavených podmínek podnikání ze strany vlád. Daň z cukru na Slovensku zavedená od roku 2025 by podle Martina Piskláka mohla znamenat v příštím roce přibližně 10% dopad do slovenský prodejů a samozřejmě navýšení cen produktů. Stejně tak mohou nápojářský průmysl významně ovlivňovat zásahy slovenské vlády do fungujícího zálohového systému. V Česku se na jeho schválení stále čeká.

Výsledky Skupiny Kofola za 2Q 2024

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola
Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Kofola ve spolupráci se skupinou Invest Gate chce zachránit léčivé prameny z Bíliny a Mariánských Lázní

Společnost Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW), která stáčí tradiční minerální a léčivé vody jako Bílinská kyselka, Zaječická hořká, Rudolfův pramen či Excelsior, se potýká s vážnými finančními problémy. Kvůli neschopnosti plnit své závazky, včetně splacení dluhopisů, hrozí zánik značek, jež po staletí tvořily nedílnou součást českého lázeňství. Udržet vzácné minerálky na trhu se nyní rozhodla investiční skupina Invest Gate ve spolupráci s nápojářskou rodinou Kofola ČeskoSlovensko, která má s budováním tradičních značek velké zkušenosti. Cílem je nejen zachovat výrobu, ale i ochránit kulturně a zdravotně cenné přírodní zdroje.
| Kofola