DM··7 min

Jak zvládnout šestinedělí? Dopřejte si odpočinek a nezapomeňte doplňovat důležité živiny

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

RADY, TIPY

České Budějovice, 29.08.2023 – Prvních šest týdnů po porodu je nejen časem uzdravování těla, ale také dobou, kdy si na sebe maminka a miminko zvykají. Kromě péče o nového člena rodiny by žena měla dbát i o svou psychickou pohodu a zdraví. To se však mnohdy neděje a maminky na sebe v novém životním režimu spíše zapomínají. Nálada se jim pak mění jako na houpačce, cítí se unaveně, vyčerpaně a ve stresu. Jak se na období šestinedělí správně připravit? A co by při prvních týdnech po návratu z porodnice nemělo doma chybět?

Jak zvládnout šestinedělí? Dopřejte si odpočinek a nezapomeňte doplňovat důležité živiny

Důkladná intimní hygiena

Během šestinedělí se tělo ženy vrací „do normálu“ a čistí se. Děloha se zmenšuje, zbavuje se sliznice a hojí se i rány po porodu. V této době je obzvlášť důležité dbát na důkladnou hygienu. Oblast intimních partií je v prvních týdnech velice citlivá a daleko náchylnější na různé druhy zánětů. Doporučuje se proto častější sprchování, klidně i několikrát denně, ideálně po každé návštěvě toalety. Vhodné je omývat se buďto pouze vlažnou vodou, nebo jemným mycím gelem pro intimní hygienu, který nedráždí a nevysušuje.

Intimní hygiena je obzvlášť důležitá i z toho důvodu, že z těla odcházejí krevní sraženiny neboli očistky. Proto jsou nepostradatelnou pomůckou jednorázové savé vložky v kombinaci se síťovanými poporodními kalhotkami, které vložku udrží na místě, a maminka se tak díky nim cítí pohodlně. I ty by se měly měnit ideálně s každou návštěvou toalety. „V prvních dnech po porodu se krvácení podobá silné menstruaci, postupně se mění v hnědavé a nažloutlé špinění, až přejde do čirého výtoku. U každé ženy je tento proces velice individuální – zatímco některá již po čtrnácti dnech nešpiní, může jindy proces hojení trvat i šest či více týdnů,“ přibližuje MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D., ředitelka reprodukční kliniky REPROMEDA.

Vybavte se pomůckami pro správné kojení

První týdny s miminkem jsou plné seznamování a učení se. Jednou z úplně nových činností je také kojení. Ze začátku se může zdát náročné a provázet ho mohou komplikace jako bolavé bradavky, málo mléka nebo zánět prsu. I na tyto situace se maminky mohou předem připravit a pro jistotu si pořídit produkty, které pomohou. V nabídce je v dnešní době celá škála kojicích pomůcek. „V sortimentu dm najdou maminky nejen prsní vložky, ale i celou řadu chladicích a zklidňujících gelů nebo mastí na bradavky, které jsou mezi maminkami velmi oblíbené. Obsahují totiž přírodní lanolin, který dokáže bradavky zklidnit, hydratuje je a působí i preventivně proti popraskání,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Energii doplní výživné jídlo i vitamíny

Ženské tělo po porodu prochází velkými hormonálními změnami, což zvyšuje nároky na specifické minerály a vitamíny. Významnou zátěž představuje i kojení, které ženu stojí hodně energie. Maminky by proto do svého jídelníčku měly zařadit co nejvíce ovoce a zeleniny, ořechů, mléka i masa. Důležitý je rovněž dostatečný pitný režim. Zahrnovat může vodu, ovocné šťávy nebo čaje vhodné pro kojící ženy, konkrétně třeba fenyklový a anýzový na zklidnění zažívání. Dostatečný příjem tekutin mimo jiné podporuje tvorbu mateřského mléka. „V našem sortimentu maminky najdou kromě řady bylinkových čajů podporujících laktaci i speciální mama nápoje z ovocných šťáv nebo instantní drinky. Ty jsou bohaté na vitamíny a minerály, které ženy v prvních týdnech po porodu potřebují,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Důležité železo

Specifickou minerální látkou, jež maminkám po porodu většinou chybí, je železo. Samotné těhotenství a následný porod jsou pro tělo náročným procesem, kdy je potřeba mít dostatečnou zásobu tohoto prvku. Z potravin se ho ale do těla vstřebá jen málo, proto je důležité ho doplnit například v tabletách či kapslích. Nedostatek železa se projevuje únavou, celkovým vyčerpáním, bolestí hlavy, zvýšeným tepem nebo problémy s dýcháním. Porod i následná péče o miminko je pro maminku náročnou změnou, která ji stojí hodně energie. I z toho důvodu je nutné železo doplňovat i po skončení těhotenství.

Pokud si chce být žena jistá, že svému tělu během šestinedělí dodá vše potřebné, může začít užívat doplňky stravy pro kojící maminky. Ideální je zařadit komplexní vitamínové přípravky, které obsahují kyselinu listovou, jód a vitamín D. K poporodním obtížím se může kvůli hormonální nerovnováze přidat i nadměrné vypadávání vlasů. V tomto případě pomohou vitamíny B a C.

Neopomíjejte psychohygienu

Přestože je narození dítěte považováno za jeden z nejšťastnějších životních okamžiků, čerstvé maminky často zažívají smíšené pocity. Rychle se střídá radost se smutkem, strachem nebo i úzkostí. S těmito depresivními stavy, které se někdy označují pojmem baby blues, se setkává téměř 80 procent žen po porodu. „Prevencí a zároveň i podporou je především dobré sociální zázemí a dostupnost praktické pomoci,“ říká psychoterapeutka Eva Labusová. Takzvané baby blues nastupuje zpravidla pár dní po porodu a do dvou týdnů by mělo postupně odeznít. V opačném případě je nutné vyhledat odbornou pomoc, za což by se žena neměla stydět a nevnímat to ani jako své vlastní selhání. „Pomoc doporučujeme vyhledat vždy, když u ženy po porodu smutné nálady převládají, chybí radost z mateřství, dostavuje se apatie, nebo dokonce agrese zaměřená vůči dítěti či sobě samé. Problémem je i nespavost nebo naopak přespříliš spánku, nechutenství či přejídání,“ dodává Eva Labusová.

Důležité je nebát se říct si o pomoc a nabídky pomoci od blízkých neodmítat. Šestinedělí je především o odpočinku a seznamování se s miminkem. Samozřejmostí by měl být také dostatek spánku. Domácí práce nebo vaření rozhodně nikam neutečou. Žena by si měla každý den najít alespoň pár minut pro sebe a věnovat se aktivitám, které jí udělají radost: čtení knížky, meditace nebo péče o své tělo. To jí pomůže udržet si pozitivní naladění.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM