Scio··6 min

Jak smysluplně využívat umělou inteligenci ve vzdělávání: ScioBot přináší nové funkce pro učitele

Scio

Scio

Scio je česká obchodní společnost zaměřená na školní i mimoškolní vzdělávání dětí. Do českého vzdělávání mj. zavedla měření výsledků vzdělávání (educational measurement) a obecných studijních předpokladů. Některé testy Scio se po roce 2000 používají pro účely přijímání na vybrané vysoké školy

Tisková zpráva

(Praha, 30. dubna 2025) Aplikace ScioBot, určená pro české učitele a zaměřená na vytváření příprav na výuku, má nyní nové funkce, které učitelům usnadní jejich práci. Mohou v ní nově vytvářet pracovní listy, nahrávat vlastní materiály a generovat tisknutelné materiály pro žáky. Aplikaci používá téměř 70 tisíc učitelů a 3 400 škol po celé České republice.

ScioBot (www.sciobot.cz), spuštěný v roce 2023, je jedním z prvních českých nástrojů využívajících umělou inteligenci, specificky navržený pro potřeby učitelů. „Naším cílem je, aby umělá inteligence nebyla vnímána jako nástroj pro podvádění, ale jako běžný pomocník učitelů i žáků,“ říká ředitel Scio Ondřej Šteffl.

Aplikace pomáhá učitelům vytvářet přípravy na hodiny. Uživatelé zadají téma, ročník, počet žáků nebo jejich specifické potřeby a ScioBot do několika minut navrhne strukturu hodiny včetně aktivit pro žáky, obrázků, odkazů na videa a další inspirativní zdroje. Učitelé mohou vytvořenou přípravu upravit podle svých potřeb, následně stáhnout a vytisknout.

Nové funkce podle potřeb učitelů

„Na základě zpětné vazby od učitelů jsme přidali funkce, které nejvíce požadovali – jedná se zejména o pracovní listy a tisknutelné materiály pro žáky,“ říká Lucie Harmáčková, produktová manažerka aplikace.

Školy mají stále k dispozici neomezených počet základních příprav zdarma. Individuální uživatelé a školy si nyní mohou vyzkoušet omezený počet příprav s novými funkcemi a následně předplatit neomezený přístup k nim prostřednictvím individuálního nebo školního předplatného (do konce června jsou obě možnosti dostupné za zaváděcí ceny).

Uživatelské hodnocení: Spokojenost s výsledky

Podle dat Scio jsou uživatelé aplikace s jejími výsledky spokojeni. Více než dvě třetiny z 35 tisíc učitelů, kteří poskytli zpětnou vazbu, uvedly, že jsou plně spokojeni s vytvořenými přípravami. Nejčastěji vytvářejí přípravy pro český jazyk (19 %), matematiku (11 %) a občanskou výchovu (8 %).

„Nejde nám o to, aby umělá inteligence nahradila učitele, ale aby jim ušetřila čas a nabídla inspiraci. ScioBot je nástroj, který učitelům usnadní práci a pomůže jim v integraci AI do výuky,“ dodává Lucie Harmáčková.

Pro více informací o aplikaci ScioBot a ukázky příprav navštivtewww.sciobot.cz.

Kontakt pro novináře

Václav Zeman

Tel.: +420 732 151 250

E-mail: [email protected]

ScioBot (www.sciobot.cz), spuštěný v roce 2023, je jedním z prvních českých nástrojů využívajících umělou inteligenci, specificky navržený pro potřeby učitelů. „Naším cílem je, aby umělá inteligence nebyla vnímána jako nástroj pro podvádění, ale jako běžný pomocník učitelů i žáků,“ říká ředitel Scio Ondřej Šteffl.

Aplikace pomáhá učitelům vytvářet přípravy na hodiny. Uživatelé zadají téma, ročník, počet žáků nebo jejich specifické potřeby a ScioBot do několika minut navrhne strukturu hodiny včetně aktivit pro žáky, obrázků, odkazů na videa a další inspirativní zdroje. Učitelé mohou vytvořenou přípravu upravit podle svých potřeb, následně stáhnout a vytisknout.

Nové funkce podle potřeb učitelů

„Na základě zpětné vazby od učitelů jsme přidali funkce, které nejvíce požadovali – jedná se zejména o pracovní listy a tisknutelné materiály pro žáky,“ říká Lucie Harmáčková, produktová manažerka aplikace.

Školy mají stále k dispozici neomezených počet základních příprav zdarma. Individuální uživatelé a školy si nyní mohou vyzkoušet omezený počet příprav s novými funkcemi a následně předplatit neomezený přístup k nim prostřednictvím individuálního nebo školního předplatného (do konce června jsou obě možnosti dostupné za zaváděcí ceny).

Uživatelské hodnocení: Spokojenost s výsledky

Podle dat Scio jsou uživatelé aplikace s jejími výsledky spokojeni. Více než dvě třetiny z 35 tisíc učitelů, kteří poskytli zpětnou vazbu, uvedly, že jsou plně spokojeni s vytvořenými přípravami. Nejčastěji vytvářejí přípravy pro český jazyk (19 %), matematiku (11 %) a občanskou výchovu (8 %).

„Nejde nám o to, aby umělá inteligence nahradila učitele, ale aby jim ušetřila čas a nabídla inspiraci. ScioBot je nástroj, který učitelům usnadní práci a pomůže jim v integraci AI do výuky,“ dodává Lucie Harmáčková.

Pro více informací o aplikaci ScioBot a ukázky příprav navštivtewww.sciobot.cz.

Kontakt pro novináře

Václav Zeman

Tel.: +420 732 151 250

E-mail: [email protected]

Články s podobným tématem

Maturanti míří na vysoké školy: Co je zajímá a jak se připravují? Průzkum odhalil zajímavé trendy

(Praha, 17. 2. 2025) Společnost Scio ve spolupráci s agenturou Median provedla rozsáhlý průzkum mezi letošními maturanty, který mapuje jejich plány do budoucna. Výsledky přinesly řadu zajímavých zjištění o tom, na základě čeho se mladí lidé rozhodují při volbě dalšího studia, které školy a obory jsou pro ně atraktivní nebo jak se připravují na přijímací zkoušky.

Kompetenční výuka je naše budoucnost ve světě okamžitě dostupných informací

Vzdělávání se neustále vyvíjí a reaguje na změny ve společnosti, technologiích i potřebách žáků. K tomu, aby učitelé dokázali úspěšně čelit těmto výzvám a byli schopni připravit své žáky na reálný život, je nezbytné, aby jejich výuka nebyla jen o předávání informací, ale také o rozvoji dovedností, které jsou pro dnešní svět klíčové.

📨 Moderní vzdělávání i na váš e-mail

1× do měsíce vám pošleme souhrn těch nejzajímavějších článků o moderním vzdělávání. Buďte napřed!

Váš e-mail *

Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Co se vám může hodit

Články

Více Jdeme na to

Kontakt

Více Jdeme na to

Zdroj: www.scio.cz

Další články

Další články od Scio

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio
Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

Mapa školy: Ve školách přibývá vulgarit žáků k učitelům, zhoršují se vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči

(Praha, 11. 6. 2025) Za poslední čtyři roky se na základních školách zapojených do dotazování společnosti Scio téměř zdvojnásobil počet učitelů, kteří se setkávají s hrubým vulgárním chováním žáků vůči nim. Zároveň se zdvojnásobil počet odpovídajících učitelů, kteří mají strach z některého z žáků. Současně mírně klesá pocit podpory, kterou učitelé vnímají od vedení školy při řešení problémů s žáky či rodiči.
| Scio