DM··6 min

Jak neztratit nervy v předvánočním šílenství? Zkuste advent skutečně prožít, nejen přežít

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

RADY, TIPY

TZ

Vánoce jsou časem klidu a pohody, kdy bychom se měli zastavit a užívat si společný čas s rodinou a přáteli. Samotné přípravy na vánoční svátky však bývají pravým opakem idylky. Shánění dárků, pečení cukroví, vánoční úklid a řada dalších neodkladných povinností, které se před koncem roku jen hrnou – všechno to jsou aktivity, které mohou nejednoho přivést na pokraj nervového zhroucení. Jak si advent opravdu užít, a ne ho jen přežít? A je vůbec možné se na Vánoce připravit v klidu?

Základem je dobrý plán

České Budějovice, 22.11.2023. Adventní čas se pro mnoho lidí změnil v kolotoč povinností a zařizování. Záleží vám na tom, abyste měli dokonale uklizený domov, perfektní výzdobu, včas nakoupené dárky i napečené cukroví? Pokud chcete všechno zvládnout a zachovat si příčetnost, potřebujete plán. Ještě předtím, než se do maratonu příprav pustíte, měli byste si v klidu sednout, určit si priority a udělat si časový harmonogram.

Dříve než advent začne, měli byste si sepsat, co je potřeba udělat a stihnout. Rozhodně není nutné mít na sebe přehnané nároky a takzvaného „to do listu“ se striktně držet. Stačí si jen udělat orientační rozpis do kalendáře, které dny budou věnovány úklidu, přípravám či nákupům. Nezapomeňte přitom ani na relax. Ušetříte si pozdější starosti, protože nebudete muset neustále přemýšlet a vzpomínat, co je ještě potřeba udělat. Díky dobrému plánování budete mít jistotu, že všechno do svátků stihnete.

Řekněte si o pomoc

Na zvládnutí nekonečného seznamu povinností navíc nemusíte být sami. Stěžuje si vám kamarádka, že ještě nemá nic napečeného? Domluvte se třeba na některé víkendové odpoledne a perníčky nebo linecké upečte společně. Do úklidu zapojte všechny členy domácnosti. Rozdejte jednotlivé úkoly podle toho, co koho baví. Děti se třeba mohou podílet na vánoční výzdobě, partner či partnerka zase může zajet na nákupy.

Důkladné plánování se vyplatí i v případě vánočních dárků. Není nic horšího než unáhlené nákupy, kdy nevíte, co komu pořídit, a tak berete to, co vám zrovna padne do oka. Takové nakupování ale nepotěší peněženku a ve finále ani obdarovaného. Pod stromečkem nemusí být kopec dárků. Stačí i maličkost, co udělá opravdovou radost. Nebojte se blízkých zeptat, co si opravdu přejí, a všechno si pečlivě zapisujte. Díky tomu nebudete při vánočních nákupech tápat a půjdete pro konkrétní věci.

Online nákupy ušetří čas i energii

Pro dárky se v dnešní době nemusíte hnát do obchodů, které jsou plné lidí. Většina věcí se dá pořídit přes internet. Hravě to lze zvládnout i v pohodlném domácím oblečení u sledování vánočního filmu nebo pohádky. „Online nákupy umožňují jedním kliknutím prozkoumat zboží do detailu a inspirovat se například zkušenostmi ostatních zákazníků. Mezní termín pro objednání produktů v online shopu dm.cz s jistotou dodání domů do Štědrého dne je 19. prosince. I po tomto datu je možné využít službu expresního vyzvednutí, kdy zákazníci mohou svůj nákup vyzvednout v kterékoliv prodejně dm již za 90 minut od jeho provedení a zaplacení,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Vymýšlení a pořizování dárků ale raději dlouho neodkládejte. Dopravci totiž mívají před Vánoci napilno a zpožděný balíček může přidat na stresu a nervozitě.

Nezapomínejte na čas pro sebe

V harmonogramu příprav na svátky je klíčové vyhradit si čas pro odpočinek a osobní pohodu. Právě tyto chvíle působí jako prevence proti vánočnímu stresu a pocuchaným nervům. Můžete zvolit cokoli, co vám přináší radost – třeba jen čtení knížky nebo sledování filmu, procházku v přírodě či cvičení. Chvíle osobní pohody přispějí k tomu, že i samotné chystání a nepříjemné povinnosti budou najednou zvládnutelné.

Zastavení se a vychutnání si adventní atmosféry je stejně důležité jako samotné přípravy. Náročný úklid domácnosti proložte pauzami na kávu, během celodenního nákupního maratonu si dopřejte odpočinek třeba na trzích u svařáku nebo u dobrého oběda. Nezapomínejte, že není nutné, aby vše bylo stoprocentně dokonalé a idylické, jak se nám prezentuje ve filmech a na sociálních sítích. Podstatné je udržet rovnováhu mezi přípravami na svátky a momenty, kdy se věnujete sami sobě a svým nejbližším, protože přesně od toho přece Vánoce jsou.

Prožijte advent beze stresu

(Fotografie produktů naleznete na tomto odkazu.)

1. Profissimo rustikální metal svíčky

Množství: 4 ks

Cena: 249,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Proffisimo juta přírodní stuha

Množství: 7,5 m

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Balea adventní kalendář may your days be merry and bright

Množství: 1 ks

Cena: 399,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. alverde NATURKOSMETIK adventní kalendář Natürlich schöne Weihnachten

Množství: 1 ks

Cena: 499,00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Proffisimo vykrajovátka

Množství: 9 ks

Cena: 139, 00 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

6. Denkmit univerzální čistič limeta

Množství: 1000 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM