Kofola··6 min

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

V září se Kofola potýkala s následky ničivé povodně v Česku, která nejvíce zasáhla krnovský výrobní závod a skladový a logistický areál dceřiné společnosti Santa Trans. „Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů ČeskoSlovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy. Všechny linky už nám opět běží. Zákazníkům, primárně z oblasti gastronomie, se tímto ještě jednou omlouváme za zhoršené dodávky v tomto pro nás náročném období,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel československého nápojového pilíře.

I přes tyto komplikace se Kofole podařilo navýšit tržby o 10 % v porovnání s třetím čtvrtletím roku 2023. „K tomu nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, ve kterých jsme v Česku a na Slovensku přesáhli hranici 800 mil. Kč a dosáhli tak nejvyšších tržeb v historii. Oba prodejní kanály, tj. Retail a HoReCa, si držely růst ve výši 10 %. Stejným procentem rostla i tradiční Kofola, která v letní sezóně naplno těžila z nového strategického nastavení, úspěšného redesignu a zatím nejsilnější festivalové sezóny,“ doplňuje Buryš.

Dařilo se i značkám Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní a Rajec a v neposlední řadě i Royal Crown Cole. SEMTEX a SEMTEX EXTREM se zcela novou produktovou architekturou přinášel růst tržního podílu v segmentu nápojů na cesty. „Vyšším tržbám v Česku a na Slovensku odpovídá i rostoucí EBITDA podpořená stabilizovanými cenami energií, surovin a materiálů,” potvrzuje Daniel Buryš.

Druhý nejsilnější pilíř Kofoly, Adriatický region, zaznamenal v posledním sledovaném období silné prodeje na všech trzích – Slovinsko rostlo o 9 %, Chorvatsko zaznamenalo působivý růst o 18 % a exportní trhy posílily o 14 %. Úspěch byl tažen výrazně lepší exekucí aktivit v trhu, podpořenou efektivní logistikou, a zároveň delší turistickou sezónou, která se protáhla díky teplému a slunečnému počasí až do září.

„V Adriatiku jsme úspěšně pokračovali v sázení stromů. Letos jsme vyzvali obchodní partnery a další společnosti, aby se do “zazelenání” Adriatiku zapojili s námi a namísto teambuildingů realizovali “greenbuildingy”. Letošní novinkou se stala výsadba stromů v těžce dostupných oblastech pomocí dronů,” popisuje klíčové aktivity Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic.

Nově začleněné pivovary, které tvoří třetí největší entitu skupiny Kofola a taktéž řešily následky povodní v Hanušovicích a Litovli, zaznamenaly nárůst EBITDA zejména díky lepším tržbám. „Dařilo se jak domácím prodejům, tak exportu, který tvoří zhruba třetinu tržeb. Lepší výsledek byl dán zejména vyšším prodaným objemem, který pokrýval rostoucí náklady, zejména na energie. Naopak úspory jsme realizovali zvláště ve struktuře marketingových nákladů v souvislosti s přípravou nové strategie pro rozvoj značek,” uvedl René Musila, generální ředitel Pivovary CZ Group.

Ani Čerstvý a voňavý segment Kofoly (Fresh&Herbs) nezahálel. UGO zaznamenalo ve třetím čtvrtletí dvouciferný meziroční růst výnosů. Hrubé tržby jsou o 17 % vyšší než v roce 2023. Nejrychleji rostoucí divizí jsou Freshbary a Salaterie (tedy segment QSR) s 20% meziročním růstem. „V centru Prahy jsme otevřeli Salaterii v nákupním centru Quadrio, v Českých Budějovicích vznikl Freshbar ve spolupráci s novým franšízantem. Vede si nad očekávání dobře, v regionu proto hledáme potenciální místo pro Salaterii,” prozrazuje Marek Farník, generální ředitel společnosti UGO Trade.

V divizi Retail byla společnost UGO zbrzděna v důsledku krnovské povodně. „Výrobní linka na balené čerstvé šťávy, sklad materiálu i výrobků byly poškozeny. Několik týdnů jsme tak nemohli naše lahvičky dodávat zákazníkům. Vše se ale povedlo ve velmi krátkém čase znovu zprovoznit. Radost nám dělala naše divize salátů v Jažlovicích u Prahy – vedla si lépe, než jsme očekávali,” doplňuje Marek Farník.

Leros se ve třetím čtvrtletí soustředil na přípravu na vrcholnou, podzimní a zimní sezónu. To bylo odměněno vysokými tržbami v září i říjnu, jejichž cílem bylo vytvořit nový měsíční rekord s fakturovanými výnosy kolem 60 mil. Kč. Premium Rosa zvládla uplynulý kvartál roku velmi dobře a dosáhla výsledku nad rozpočtovanou hodnotou EBITDA. Stejně jako Leros je i ona velmi dobře připravena na vrcholnou sezónu.

Vánoční čas obohatí Kofola na domácím trhu novou limitovanou edicí Kofoly s příchutí Marlenka, kterou vytvořila ve spolupráci se stejnojmennou lokální firmou.

„Skutečnost, že i přes povodňové komplikace máme za sebou úspěšnou sezónu nám pomohla k tomu, že jsme mohli na konci října rozhodnout o výplatě zálohy na dividendu ve výši 7,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA za celou skupinu Kofola se stabilizoval na horní avizované hranici, očekáváme ji tedy ve výši 1,8 mld. Kč,” uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Výsledky skupiny Kofola za 3Q 2024

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola
Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat.
| Kofola
Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Česká republika bude muset zavést zálohový systém na PET lahve a plechovky. Bez něj totiž nesplní cíle vyplývající z evropského nařízení o obalech a obalovém odpadu (tzv. PPWR). Schválení dokumentu Evropskou radou je posledním krokem v legislativním procesu. Z nařízení vyplývá, že pokud členská země v roce 2026 nedosáhne 80% míry sběru PET lahví a plechovek, musí nejpozději v roce 2029 zavést zálohový systém. Česká republika s mírou sběru pod 30 % u plechovek a 75 % u PET lahví ve stávajícím systému tyto podmínky nesplní. Novela obalového zákona, které nyní čeká v prvním čtení na schválení Poslaneckou sněmovnou, přitom povinnosti plynoucí z nařízení zajistí.
| Kofola
Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Každý rok bez zálohování přijde Česko na 1,53 mld. korun. Jenom hodnota materiálu, který skončí na skládce, ve spalovně nebo pohozený v přírodě bez dalšího využití, přesahuje 640 milionů korun. Dalších 500 milionů korun tvoří zbytečné odvody do rozpočtu EU za nízkou míru recyklace PET lahví. Ty přitom byly často vytříděny, akorát je současný neefektivní systém nedokáže dále využít. 320 milionů korun jsou náklady, které obce platí za výsyp kontejnerů, kde PET lahve nyní končí, ať už jde o žluté popelnice nebo černé kontejnery na směsný odpad. A konečně 60 milionů korun platí obce za svoz a výsyp objemu, který tvoří nápojové obaly ve veřejných odpadkových koších. Analýzu připravil Institut cirkulární ekonomiky ve spolupráci s Iniciativou pro zálohování.
| Kofola