Kofola··6 min

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

V září se Kofola potýkala s následky ničivé povodně v Česku, která nejvíce zasáhla krnovský výrobní závod a skladový a logistický areál dceřiné společnosti Santa Trans. „Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů ČeskoSlovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy. Všechny linky už nám opět běží. Zákazníkům, primárně z oblasti gastronomie, se tímto ještě jednou omlouváme za zhoršené dodávky v tomto pro nás náročném období,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel československého nápojového pilíře.

I přes tyto komplikace se Kofole podařilo navýšit tržby o 10 % v porovnání s třetím čtvrtletím roku 2023. „K tomu nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, ve kterých jsme v Česku a na Slovensku přesáhli hranici 800 mil. Kč a dosáhli tak nejvyšších tržeb v historii. Oba prodejní kanály, tj. Retail a HoReCa, si držely růst ve výši 10 %. Stejným procentem rostla i tradiční Kofola, která v letní sezóně naplno těžila z nového strategického nastavení, úspěšného redesignu a zatím nejsilnější festivalové sezóny,“ doplňuje Buryš.

Dařilo se i značkám Targa Florio, Kláštorná Kalcia, Korunní a Rajec a v neposlední řadě i Royal Crown Cole. SEMTEX a SEMTEX EXTREM se zcela novou produktovou architekturou přinášel růst tržního podílu v segmentu nápojů na cesty. „Vyšším tržbám v Česku a na Slovensku odpovídá i rostoucí EBITDA podpořená stabilizovanými cenami energií, surovin a materiálů,” potvrzuje Daniel Buryš.

Druhý nejsilnější pilíř Kofoly, Adriatický region, zaznamenal v posledním sledovaném období silné prodeje na všech trzích – Slovinsko rostlo o 9 %, Chorvatsko zaznamenalo působivý růst o 18 % a exportní trhy posílily o 14 %. Úspěch byl tažen výrazně lepší exekucí aktivit v trhu, podpořenou efektivní logistikou, a zároveň delší turistickou sezónou, která se protáhla díky teplému a slunečnému počasí až do září.

„V Adriatiku jsme úspěšně pokračovali v sázení stromů. Letos jsme vyzvali obchodní partnery a další společnosti, aby se do “zazelenání” Adriatiku zapojili s námi a namísto teambuildingů realizovali “greenbuildingy”. Letošní novinkou se stala výsadba stromů v těžce dostupných oblastech pomocí dronů,” popisuje klíčové aktivity Marián Šefčovič, generální ředitel Radenska Adriatic.

Nově začleněné pivovary, které tvoří třetí největší entitu skupiny Kofola a taktéž řešily následky povodní v Hanušovicích a Litovli, zaznamenaly nárůst EBITDA zejména díky lepším tržbám. „Dařilo se jak domácím prodejům, tak exportu, který tvoří zhruba třetinu tržeb. Lepší výsledek byl dán zejména vyšším prodaným objemem, který pokrýval rostoucí náklady, zejména na energie. Naopak úspory jsme realizovali zvláště ve struktuře marketingových nákladů v souvislosti s přípravou nové strategie pro rozvoj značek,” uvedl René Musila, generální ředitel Pivovary CZ Group.

Ani Čerstvý a voňavý segment Kofoly (Fresh&Herbs) nezahálel. UGO zaznamenalo ve třetím čtvrtletí dvouciferný meziroční růst výnosů. Hrubé tržby jsou o 17 % vyšší než v roce 2023. Nejrychleji rostoucí divizí jsou Freshbary a Salaterie (tedy segment QSR) s 20% meziročním růstem. „V centru Prahy jsme otevřeli Salaterii v nákupním centru Quadrio, v Českých Budějovicích vznikl Freshbar ve spolupráci s novým franšízantem. Vede si nad očekávání dobře, v regionu proto hledáme potenciální místo pro Salaterii,” prozrazuje Marek Farník, generální ředitel společnosti UGO Trade.

V divizi Retail byla společnost UGO zbrzděna v důsledku krnovské povodně. „Výrobní linka na balené čerstvé šťávy, sklad materiálu i výrobků byly poškozeny. Několik týdnů jsme tak nemohli naše lahvičky dodávat zákazníkům. Vše se ale povedlo ve velmi krátkém čase znovu zprovoznit. Radost nám dělala naše divize salátů v Jažlovicích u Prahy – vedla si lépe, než jsme očekávali,” doplňuje Marek Farník.

Leros se ve třetím čtvrtletí soustředil na přípravu na vrcholnou, podzimní a zimní sezónu. To bylo odměněno vysokými tržbami v září i říjnu, jejichž cílem bylo vytvořit nový měsíční rekord s fakturovanými výnosy kolem 60 mil. Kč. Premium Rosa zvládla uplynulý kvartál roku velmi dobře a dosáhla výsledku nad rozpočtovanou hodnotou EBITDA. Stejně jako Leros je i ona velmi dobře připravena na vrcholnou sezónu.

Vánoční čas obohatí Kofola na domácím trhu novou limitovanou edicí Kofoly s příchutí Marlenka, kterou vytvořila ve spolupráci se stejnojmennou lokální firmou.

„Skutečnost, že i přes povodňové komplikace máme za sebou úspěšnou sezónu nám pomohla k tomu, že jsme mohli na konci října rozhodnout o výplatě zálohy na dividendu ve výši 7,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA za celou skupinu Kofola se stabilizoval na horní avizované hranici, očekáváme ji tedy ve výši 1,8 mld. Kč,” uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Výsledky skupiny Kofola za 3Q 2024

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.
| Kofola
I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.
| Kofola
Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Na legendární vánoční reklamu od Kofoly čeká u televizních obrazovek snad každý Čech. Oblíbený divočák, co má „velký zahnutý zuby nahoru”, se stal doslova symbolem příchozích Vánoc. Kofola v letošní kampani představí nejen svou limitovanou edici, která vznikla spojením tradičních českých firem, ale i nové vánoční poselství.
| Kofola
Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola