AAA Auto··7 min

Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů. AURES loni prodával v průměru 9 000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly psychologickou hranici deseti tisíc automobilů. V České republice AURES poprvé prodal bez několika stovek šedesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.

„Zájem o ojeté a zánovní automobily, prodávané našimi autocentry, byl v loňském roce rekordní – prodali jsme nejvíce aut za 32 let naší existence. Ve všech zemích, kde působíme, to bylo celkem téměř 109 000 kusů, což byl meziroční růst o 11 %. Díky tomu koncem ledna dosáhneme celkového počtu 3,3 milionu zákazníků, kteří u nás prodali nebo koupili vůz. Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového. I to je důvod, proč jsme zvýšili naši celkovou nabídku v rámci skupiny na 19 000 vozů. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce, a proto se budeme nadále věnovat rozšiřování a rekonstrukcím stávajících autocenter a otevírání nových,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. „Velké díky za náš nový prodejní rekord patří zejména zákazníkům a také všem téměř třem a půl tisícům našich zaměstnanců,“ dodala Karolína Topolová.

Jako důležitý faktor svého úspěchu společnost vidí kromě rychle postupující digitalizace zejména neustálou práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ve všech zemích. „Tu měříme nezávislou metodikou NPS. I letos se nám dařilo výsledek zlepšovat a ke konci roku jsme v rámci NPS atakovali hranici 50 bodů. Jsme v měření této hodnoty v našem oboru zcela ojedinělí, což nám poskytuje zpětnou vazbu nejen o zákaznickém zážitku, ale také o tom, co můžeme v našich procesech zlepšit. Cílem je, aby zákazníci byli spokojení a měli důvod se k nám vracet,“ zdůraznila Karolína Topolová.

K růstu objemu obchodů významně přispěla také úspěšná implementace generativní AI do interních procesů společnosti. „V tomto trendu budeme pokračovat. Ve využití AI vidíme další nástroj pro zvyšování našeho podílu na trhu. Již nyní díky AI agentům na zákaznickém centru vykupujeme měsíčně stovky vozů a toto číslo v následujícím roce dále poroste. Výrazně se díky tomu zkracuje doba kontaktu ‚živých‘ operátorů se zákazníky i jejich komfort, protože mohou řešit prodej svých vozů i mimo běžnou pracovní dobu zákaznického centra,“ řekla Karolína Topolová.

Mezi procesy využívající generativní AI a strojového učení v rámci AURES Holdings patří mimo jiné výkup vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí. Práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem obchodního úspěchu, má v rámci AURESu na starosti elitní centrum excelence Resulmatic.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je s 30procentním podílem Škoda, která si v roce 2024 meziročně opět polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již tři roky po sobě patří první tři příčky nejprodávanějších aut právě škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10,3 %), Fabia (6,4 %) a Superb (3,4 %). Druhým rokem pak v žebříčku deseti nejprodávanějších aut patří pět míst škodovkám. Na čtvrtém místě je s větším odstupem Volkswagen Passat (2,7 %), třetí je Hyundai i30 (2,3 %), který vystrnadil z první pětky Volkswagen Golf. Češi dlouhodobě preferují koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé a díky rozšířené servisní síti jsou i dostupnější. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia (9,5 %) a Fabia (5,2 %). V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra (4,5 %), ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.

TOP 10 nejprodávanějších automobilů roku 2024 v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna
Česká republikaSlovenskoPolsko
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaKia Sportage
3.Škoda SuperbVW PassatŠkoda Octavia
4.VW PassatŠkoda SuperbVW Golf
5.Hyundai i30Kia CeedNissan Qashqai
6.VW GolfVW GolfFord Focus
7.Škoda KodiaqHyundai i30Škoda Fabia
8.Hyundai TucsonKia SportageToyota Yaris
9.Škoda KaroqHyundai TucsonOpel Insignia
10.Kia CeedOpel AstraToyota Corolla

Přestože v Česku byly hatchbacky nejprodávanějším typem vozu i vloni (26,4 %), jejich pozice stále oslabuje. Kombíky zaostávají již jen o něco málo přes sto kusů s 26,2procentním podílem, SUV pak ztrácejí na první příčku něco málo přes 500 kusů s 25,4 %. Hatchbacky ztrácejí i v dalších zemích. Například na Slovensku loni tvořily 29,8 % prodejů v AAA AUTO, čímž meziročně ztratily přes 2 %. Naopak kombíky posílily na 25,2 %, SUV na 25,1 %. V Polsku je pak podíl na trhu 34,3 % ve prospěch hatchbacků, 26,7 % jsou SUV a 18,3 % vozy kombi.

V kategorii paliv opět vedou benzínové vozy napříč všemi zeměmi, kde AAA AUTO působí (ČR 48,4 %, PL 57,8 %, SK 47,8%). Oslabování pozice dieselu je pak nejčastěji ve prospěch alternativních paliv. „Za loňský rok jsme prodali meziročně více než dvojnásobek elektromobilů, konkrétně 900. Počet prodaných hybridů vzrostl o 68 procent na téměř pět tisíc,“ doplnila Karolína Topolová. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly v ČR vozy Tesla Model 3, BMW i3 a Hyundai Kona.

Novým fenoménem ve výbavě aut se postupně stává automatická převodovka. Vloni ji mělo v ČR 33 % prodaných aut, o rok dříve 29 %. Na Slovensku počet automatických převodovek vzrostl z 27 % v roce 2023 na 33 % za rok 2024. V Polsku byl nárůst preferencí automatů úplně nejvyšší – meziročně poskočil z 20 % na 27 %, tedy o sedm procentních bodů.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z „B2B“ sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tyto prodeje v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku celkově zvýšily o 8,5 procenta. Prodeje táhl český a polský trh, kde byly prodeje vyšší více než o desetinu. Celkově v loňském roce prodal AUREs bezmála 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.
| AAA Auto
Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

V roce 2024 se na českém sekundárním trhu prodalo přes 82 tisíc zánovních aut, což oproti předloňskému roku představuje nárůst celých 13 procent. Je to poprvé za poslední postcovidové roky, co nabídka zánovních vozů, definovaných hranicí 50 tisíc ujetých kilometrů a pětiletým stářím, vzrostla. Zánovní automobily velmi často nahrazují stále ještě nedostatkové nové vozy. A to hlavně díky okamžité dostupnosti, až o 40 procent nižší ceně oproti novým a nízkému věku i nájezdu kilometrů.
| AAA Auto
AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, jako jediná mezi prodejci ojetých vozů ve střední Evropě sleduje zákaznickou spokojenost pomocí ukazatele Net Promoter Score (NPS). Ten vyjadřuje ochotu zákazníka doporučit prodejce svým známým a přátelům a je celosvětově uznávaným standardem měření zákaznické spokojenosti. Díky svým výsledkům v měření NPS v uplynulém roce se AURES Holdings dostal do elitního klubu 10 nejlepších firem, které ocenila renomovaná společnost Insight Sofa plaketou „Výjimečné CX 2024“. InsightSofa je pokročilý software poháněný umělou inteligencí pro měření a práci se zákaznickou (CX) a zaměstnaneckou zkušeností (EX).
| AAA Auto
Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů. AURES loni prodával v průměru 9 000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly psychologickou hranici deseti tisíc automobilů. V České republice AURES poprvé prodal bez několika stovek šedesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.
| AAA Auto
10 let trhu ojetin: růst cen výrazně zpomalil, počet aut se dostal na předcovidovou úroveň

10 let trhu ojetin: růst cen výrazně zpomalil, počet aut se dostal na předcovidovou úroveň

Jak se dařilo českému sekundárnímu trhu s ojetými automobily v uplynulých deseti letech? Odpověď dává analýza provedená experty společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Vyplývá z ní, že loni se na českých inzertních serverech nabízelo celkem 907 tisíc ojetých automobilů, téměř navlas stejně, jako v posledním „bohatém“ předcovidovém roce 2019. Nabídka se na tuto úroveň dostala poprvé za pět postcovidových let. Mediánová cena aut vzrostla na 204 tisíc korun, tempo růstu cen však výrazně zpomalilo.
| AAA Auto
Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Většinu z 1,3 milionu vánočních stromků, prodaných každoročně v Česku, lidé přepravují auty. Ideálními vozy pro převoz oblíbené pichlavé ozdoby jsou pickupy a minivany – tato praktická auta se také prodávají před koncem roku tradičně nejlépe.
| AAA Auto
Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Většinu z 1,3 milionu vánočních stromků, prodaných každoročně v Česku, lidé přepravují auty. Ideálními vozy pro převoz oblíbené pichlavé ozdoby jsou pickupy a minivany – tato praktická auta se také prodávají před koncem roku tradičně nejlépe.
| AAA Auto
AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

Průměrný český motorista našetří na ojetý vůz rychleji než jeho kolega z Polska a ze Slovenska – a dokonce i než ten z Německa. Překvapivý výsledek přináší ojedinělá analýza expertů AAA AUTO, která porovnávala ceny aut na sekundárním trhu s výší reálných příjmů, přepočtených kupní silou obyvatelstva a také s průměrnými měsíčními úsporami.
| AAA Auto
AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

Průměrný český motorista našetří na ojetý vůz rychleji než jeho kolega z Polska a ze Slovenska – a dokonce i než ten z Německa. Překvapivý výsledek přináší ojedinělá analýza expertů AAA AUTO, která porovnávala ceny aut na sekundárním trhu s výší reálných příjmů, přepočtených kupní silou obyvatelstva a také s průměrnými měsíčními úsporami.
| AAA Auto
Aut na sekundárním trhu opět přibylo, ceny naopak zamířily směrem dolů

Aut na sekundárním trhu opět přibylo, ceny naopak zamířily směrem dolů

Podle meteorologů byl letošní listopad nejstudenější za poslední roky. Rekord padl i na trhu s ojetými auty, jehož růst nízké teploty nezastavily – v inzertních nabídkách se jich objevilo 150 664, o 3,2 procenta více než v říjnu. Počet vozů na trhu přitom narůstá nepřetržitě už od ledna, kdy se nabízelo zhruba o 20 tisíc aut méně. Zajímavý je i finanční pohled – průměrná měsíční střední hodnota ceny totiž meziměsíčně klesla o 10 tisíc korun. Své jistě udělaly i slevy v rámci Black Friday, do něhož se zapojili i největší prodejci ojetin.
| AAA Auto