Albert··2 min

Dodávky s chladicí vestavbou totiž umožňují darovat kromě trvanlivých potravin i ty čerstvé, jako je ovoce a zelenina, mléčné výrobky či maso. Právě ty se kvůli náročnosti na logistiku k potřebným hůře dostávají. „Každoročně pomáháme na 400 tisícům lidí, kteří žijí ve složitých podmínkách. Naši podporu by ale potřeboval dvojnásobek lidí v nouzi. Snažíme se tedy navyšovat naše kapacity, zachraňovat co nejvíce potravin a předávat je lidem. Je to mravenčí práce od obchodů po logistiku, která má obrovský společenský a enviromentální význam,“ vysvětlil Aleš Slavíček, ředitel České federace potravinových bank. „Těší mě, že pro tuto misi máme v Albertu zapálené kolegy,“ dodal.

Albert

Albert

Albert je řetězec supermarketů a hypermarketů vlastněný nizozemskou skupinou Ahold Delhaize. V červenci 2023 bylo v Česku celkem 337 prodejen Albert. Za rok 2021 měl Albert v Česku tržby ve výši 61,44 mld. Kč, a byl tak po řetězcích Lidl a Kaufland třetím největším obchodníkem v zemi podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

O dvě stě tun potravinových přebytků více než letos, tedy 4 000 tun jídla se společnost Albert zavázala darovat v příštím roce lidem v nouzi. Naplnit tento cíl pomohou i další dvě chladicí dodávky, které včera odevzdali její zástupci potravinovým bankám. Obchodník dlouhodobě pracuje na minimalizaci potravinových přebytků a rozšiřuje spolupráci s potravinovými bankami. Už tři roky v řadě je jejich největším firemním dárcem.

Více čerstvého jídla do Brna i středních Čech

Právě darované dodávky podpoří svoz jídla z obchodů Albert k lidem v nouzi v Jihomoravském a v části Středočeského kraje.

„Máme uzavřené dohody o spolupráci se 126 organizacemi, které podporují více než 20 tisíc klientů, takže jedno slušně velké okresní město. Za prvních devět měsíců tohoto roku jsme společně s našimi partnery naložili a rozvezli 265 tun potravin, které nám daroval Albert. Druhá dodávka tedy bude znamenat další zachráněné tuny potravin,“ popisuje Pavel Kosorin, ředitel Potravinové banky pro Brno a Jihomoravský kraj.

Nová dodávka znamená pomoc pro více lidí v nouzi i v Čechách. „Potravinová banka Central dostala k Vánocům ten nejlepší dárek, jaký si mohla přát. Obrací se na nás stále více lidí v nouzi a naše logistické možnosti byly do této chvíle vyčerpané hlavně kvůli nedostatku velkých aut s chlazením. Máme tedy z velké části vyřešeno a těšíme se na navýšení svezených a rozdaných potravin v roce 2025,“ říká Dana Růžičková, ředitelka Potravinové banky Central.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert
„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

„Výrobu ovocných koláčů jsme začátkem roku testovali na čtrnácti vybraných prodejnách a díky přízni zákazníků, kteří si je oblíbili, jsme jejich výrobu rozšířili do všech hypermarketů s vlastní pekárnou, kde je pečeme. Iniciativa tak navazuje na filozofii, že kreativní přístup dokáže proměnit potenciální odpad v oblíbené produkty, které zákazníci chtějí kupovat," vysvětluje Jiří Mareček ředitel pro udržitelnost a komunikaci společnosti Albert.

Obchodník se nezastavil u využití neprodaného ovoce a realizuje také nápad, jak smysluplně využít odkrojky uzenin. Na prodejnách s obsluhovaným pultem se denně krájí čerstvé šunky a salámy, přičemž menší zbytky jako patky, které by dříve končily v odpisech – nyní slouží jako surovina pro přípravu pizza snacku, což rovněž přispívá k lepšímu využití surovin a omezení plýtvání jídlem.
| Albert