Plzeňský Prazdroj··5 min

Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj, a. s., je česká firma, pivovar založený v roce 1842, který produkuje první pivo plzeňského typu, Pilsner Urquell. Od roku 2017 patří pod japonskou mateřskou společnost Asahi.

Tisková zpráva

Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí inscenace Kytice připravil Pilsner Urquell ve spolupráci s Národním divadlem působivý videomapping. Světelná show vznikla jako pocta ikonickému divadelnímu představení Národního divadla, které značka podporuje jako dlouholetý partner inscenací.

Na Střelecký ostrov dorazily tisíce milovníků divadla, umění a plzeňského ležáku, aby oslavily 120. výročí legendární inscenace Kytice. Unikátní videomapping oživil baladické motivy Erbenova díla a prostřednictvím moderní technologie přenesl jeho poetiku do současnosti. Diváci si k zážitku mohli vychutnat ležák Pilsner Urquell, který Národní divadlo s přestávkami podporuje již od 19. století.

Erbenova Kytice měla svou premiéru na prknech Národního divadla v únoru 2019, a od té doby se těší velkému zájmu diváků. Stejně jako příběhy Kytice, které od svého prvního knižního vydání v roce 1853 dodnes rezonují se čtenáři, i značka Pilsner Urquell navazuje na to, co je prověřené časem, a oslavuje to nejlepší, co stojí za to uchovat. „Jevištní adaptace nejčtenější české klasiky patří mezi nejvyhledávanější tituly na našem repertoáru, což svědčí o jejím trvalém úspěchu a významu,“ říká tiskový mluvčí Národního divadla, Tomáš Staněk.

Světelná show jako pocta tradicím v moderním pojetí

Videomapping, připravený tech-artovou agenturou XLab, je součástí nové kampaně Pilsner Urquell, která vychází z komunikační platformy „Umění neměnit“. Jako dlouhodobý partner inscenací Národního divadla podporuje projekty, které si získaly srdce diváků napříč generacemi.

„Přetrvávající touha diváků vracet se ke klasickým předlohám, i když se jejich vnější podoba v čase proměňuje, je důkazem, že některé prožitky stojí za to uchovat neměnné. Díky dlouholetému partnerství Pilsner Urquell a Národního divadla máme příležitost oslavovat nejen premiéry, ale i každou další reprízu. Neměnili bychom nic – stejně jako se po sté dvacáté zaplní hlediště na Kytici, stejně tak bychom neměnili spokojenost našich spotřebitelů s chutí našeho ležáku. Protože to nejlepší si chceme udržet,“ vysvětluje Soňa Repčíková, brand manažerka značky Pilsner Urquell.

Poznámka pro editory

  • Pilsner Urquell podporuje Národní divadlo nepřetržitě od roku 2013. Ležák Pilsner Urquell je exkluzivně čepován při premiérách a dalších reprezentativních událostech na scénách divadla, tedy v Národním divadle, Státní opeře, Stavovském divadle a na Nové scéně.
  • Novodobé partnerství Národního divadla a ležáku Pilsner Urquell navazuje na společnou historii. Již
    v roce 1880 přispěl plzeňský pivovar, který se tehdy jmenoval Měšťanský pivovar – na výstavbu pražského Národního divadla, a stal se tak „ctěným členem sboru pro zřízení českého národního divadla v Praze“. Po požáru v roce 1881 pak pivovar přispěl v akci Národ sobě další částkou, tentokrát 5000 zlatých, na obnovu zničené budovy divadla. Na spolupráci z konce 19. století navázaly oba subjekty i
    v průběhu 20. století, takže s přestávkami trvá už více než 140 let.
  • Pilsner Urquell založil kategorii piva typu pilsner, která je dnes vůbec nejrozšířenější pivní kategorií, náleží do ní asi 70 % celosvětové pivní produkce. Již brzy po uvaření první várky 5. října 1842 se začal vyvážet do okolních zemí a v roce 1873 i do Spojených států. Pilsner Urquell se v současnosti vyváží
    do téměř 50 zemí po celém světě.
  • Pilsner Urquell získal po osmé za sebou ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii piv.
  • Pilsner Urquell je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, která je lídrem mezi výrobci piva v regionu střední Evropy. S exportem do témeř 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Zdroj: www.prazdroj.cz

Další články

Další články od Plzeňský Prazdroj

Pivovar Elektrárna a legendární skupina Iron Maiden s vlastní značkou piva Trooper uvádí na český trh nový ležák Trooper Saturn

Pivovar Elektrárna a legendární skupina Iron Maiden s vlastní značkou piva Trooper uvádí na český trh nový ležák Trooper Saturn

Hudební ikona Iron Maiden, která minulý týden koncertovala v Česku, a plzeňský pivovar Elektrárna se spojili, aby společně pro české fanoušky uvařili nový ležák Trooper Saturn. Ten navazuje na originální anglické pivo Trooper, které se začalo vyrábět před 12 lety ve spolupráci s britskou společností Robinsons. Od té doby se řada piv Trooper skupiny Iron Maiden rozvíjí po celém světě díky partnerství s pečlivě vybranými a oceňovanými pivovary, které sdílejí stejný důraz na kvalitu, inovace a kreativitu.
| Plzeňský Prazdroj
V hlavní roli chmel, ječmen, voda a kvasinky. Plzeňský Prazdroj otevřel novou expozici zasvěcenou pivním surovinám

V hlavní roli chmel, ječmen, voda a kvasinky. Plzeňský Prazdroj otevřel novou expozici zasvěcenou pivním surovinám

Plzeňský Prazdroj otevřel v rámci své nejpopulárnější prohlídkové trasy Pilsner Urquell zcela novou interaktivní expozici věnovanou surovinám, které tvoří základ proslulého plzeňského ležáku: sladovnickému ječmeni, žateckému chmelu, měkké plzeňské vodě a unikátnímu kmenu vlastních pivovarských kvasinek. Moderní koncept vznikl s náklady 16 milionů korun a přináší zážitek doslova pro všechny smysly. Návštěvníci trasy si mohou suroviny nejen zblízka prohlédnout, ale i osahat, přivonět si k nim, a dokonce je ochutnat.
| Plzeňský Prazdroj
Radegast spustil obří fotovoltaiku na ploše šesti hokejových kluzišť. Centrální sklad pivovaru pojede kompletně na zelenou energii

Radegast spustil obří fotovoltaiku na ploše šesti hokejových kluzišť. Centrální sklad pivovaru pojede kompletně na zelenou energii

Pivovar Radegast spustil na střeše svého centrálního automatizovaného skladu v Nošovicích fotovoltaickou elektrárnu s celkovým výkonem 725 kW. Nová fotovoltaika pokryje celou spotřebu skladu a část spotřeby sousední plechovkové linky.
| Plzeňský Prazdroj
Pivní speciál Tři sestry: Pivovar Elektrárna uvařil nefiltrovaný ležák Tři sestry k 40. výročí legendární kapely

Pivní speciál Tři sestry: Pivovar Elektrárna uvařil nefiltrovaný ležák Tři sestry k 40. výročí legendární kapely

Plzeňský pivovar Elektrárna a kapelu Tři sestry svedla dohromady láska k muzice a dobrému pivu. Výsledkem je nový ležák Tři sestry s nepřehlédnutelným logem a neodolatelnou chutí, stvořený na oslavu 40. výročí založení legendární skupiny.
| Plzeňský Prazdroj
Tip na výlet: Unikátní Plzeňské historické podzemí slaví 40. výročí od otevření novou prohlídkovou trasou

Tip na výlet: Unikátní Plzeňské historické podzemí slaví 40. výročí od otevření novou prohlídkovou trasou

Plzeňské historické podzemí si letos připomíná 40 let od svého otevření. Při této příležitosti je pro návštěvníky připraven dárek – speciální prohlídková trasa Tajemství skrytých chodeb. Od 19. do 21. května budou moci návštěvníci poprvé projít nově zpřístupněné části podzemí, kde uvidí přírodní krápníky, dobové fotografie, ale i místa, která prošla sanacemi. Prohlídka se soustředí na stavební a historické prvky a nabídne autentický pohled na vývoj labyrintu chodeb plzeňského podzemí.
| Plzeňský Prazdroj
Tip na sobotní výlet pro celou rodinu: Užijte si Den Kozla v pivovaru Velké Popovice

Tip na sobotní výlet pro celou rodinu: Užijte si Den Kozla v pivovaru Velké Popovice

V sobotu 7. června se ve Velkopopovickém pivovaru bude slavit tradiční Den Kozla! Den plný zábavy, zážitků, hudby, výtečného jídla a piva – poctivého Kozla přímo z pivovaru, začne v 11 hodin. O skvělou atmosféru se budou celý den starat kapely Arzzen, Poletíme?, Elán Revival a také oblíbená zpěvačka a herečka Bára Poláková.
| Plzeňský Prazdroj
Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Spisovatelka Karin Lednická, držitelka ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2024, si slavnostně převzala soudek piva Radegast z vlastního ležáckého tanku, který nošovický pivovar na její počest pojmenoval. Předání proběhlo symbolicky přímo u šikmého kostela.
| Plzeňský Prazdroj
Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky.
| Plzeňský Prazdroj
Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Radegast si nechal změřit svou vodní stopu napříč celou produkcí v rozsahu, který v Česku nemá obdoby. Celková spotřeba vody od semínka ječmene a chmele, přes výrobu až po načepovanou sklenici činí 3,64 litru vody odebrané z vodních zdrojů na litr vyrobeného piva. V porovnání například s kilogramem hovězího masa, které má průměrnou vodní stopu přes 550 litrů, je 150x menší, oproti kuřecímu spotřebuje vody zhruba 85x méně. Radegast se na šetrné zacházení s vodou zaměřuje dlouhodobě. Za posledních 15 let snížil její spotřebu při výrobě piva o více než 40 procent a dostal se tak mezi světovou špičku. Přímo v pivovaru nyní spotřebuje pouze 2,29 litru vody na uvaření jednoho litru piva. Studii vodní stopy Pivovaru Radegast zpracoval Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka.
| Plzeňský Prazdroj
Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí inscenace Kytice připravil Pilsner Urquell ve spolupráci s Národním divadlem působivý videomapping. Světelná show vznikla jako pocta ikonickému divadelnímu představení Národního divadla, které značka podporuje jako dlouholetý partner inscenací.
| Plzeňský Prazdroj