
Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí inscenace Kytice připravil Pilsner Urquell ve spolupráci s Národním divadlem působivý videomapping. Světelná show vznikla jako pocta ikonickému divadelnímu představení Národního divadla, které značka podporuje jako dlouholetý partner inscenací.
Na Střelecký ostrov dorazily tisíce milovníků divadla, umění a plzeňského ležáku, aby oslavily 120. výročí legendární inscenace Kytice. Unikátní videomapping oživil baladické motivy Erbenova díla a prostřednictvím moderní technologie přenesl jeho poetiku do současnosti. Diváci si k zážitku mohli vychutnat ležák Pilsner Urquell, který Národní divadlo s přestávkami podporuje již od 19. století.
Erbenova Kytice měla svou premiéru na prknech Národního divadla v únoru 2019, a od té doby se těší velkému zájmu diváků. Stejně jako příběhy Kytice, které od svého prvního knižního vydání v roce 1853 dodnes rezonují se čtenáři, i značka Pilsner Urquell navazuje na to, co je prověřené časem, a oslavuje to nejlepší, co stojí za to uchovat. „Jevištní adaptace nejčtenější české klasiky patří mezi nejvyhledávanější tituly na našem repertoáru, což svědčí o jejím trvalém úspěchu a významu,“ říká tiskový mluvčí Národního divadla, Tomáš Staněk.
Světelná show jako pocta tradicím v moderním pojetí
Videomapping, připravený tech-artovou agenturou XLab, je součástí nové kampaně Pilsner Urquell, která vychází z komunikační platformy „Umění neměnit“. Jako dlouhodobý partner inscenací Národního divadla podporuje projekty, které si získaly srdce diváků napříč generacemi.
„Přetrvávající touha diváků vracet se ke klasickým předlohám, i když se jejich vnější podoba v čase proměňuje, je důkazem, že některé prožitky stojí za to uchovat neměnné. Díky dlouholetému partnerství Pilsner Urquell a Národního divadla máme příležitost oslavovat nejen premiéry, ale i každou další reprízu. Neměnili bychom nic – stejně jako se po sté dvacáté zaplní hlediště na Kytici, stejně tak bychom neměnili spokojenost našich spotřebitelů s chutí našeho ležáku. Protože to nejlepší si chceme udržet,“ vysvětluje Soňa Repčíková, brand manažerka značky Pilsner Urquell.









Poznámka pro editory
- Pilsner Urquell podporuje Národní divadlo nepřetržitě od roku 2013. Ležák Pilsner Urquell je exkluzivně čepován při premiérách a dalších reprezentativních událostech na scénách divadla, tedy v Národním divadle, Státní opeře, Stavovském divadle a na Nové scéně.
- Novodobé partnerství Národního divadla a ležáku Pilsner Urquell navazuje na společnou historii. Již
v roce 1880 přispěl plzeňský pivovar, který se tehdy jmenoval Měšťanský pivovar – na výstavbu pražského Národního divadla, a stal se tak „ctěným členem sboru pro zřízení českého národního divadla v Praze“. Po požáru v roce 1881 pak pivovar přispěl v akci Národ sobě další částkou, tentokrát 5000 zlatých, na obnovu zničené budovy divadla. Na spolupráci z konce 19. století navázaly oba subjekty i
v průběhu 20. století, takže s přestávkami trvá už více než 140 let. - Pilsner Urquell založil kategorii piva typu pilsner, která je dnes vůbec nejrozšířenější pivní kategorií, náleží do ní asi 70 % celosvětové pivní produkce. Již brzy po uvaření první várky 5. října 1842 se začal vyvážet do okolních zemí a v roce 1873 i do Spojených států. Pilsner Urquell se v současnosti vyváží
do téměř 50 zemí po celém světě. - Pilsner Urquell získal po osmé za sebou ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii piv.
- Pilsner Urquell je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, která je lídrem mezi výrobci piva v regionu střední Evropy. S exportem do témeř 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.
Zdroj: www.prazdroj.cz