AAA Auto··3 min

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z „B2B“ sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tyto prodeje v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku celkově zvýšily o 8,5 procenta. Prodeje táhl český a polský trh, kde byly prodeje vyšší více než o desetinu. Celkově v loňském roce prodal AUREs bezmála 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.

„Největší růst jsme v B2B segmentu zaznamenali u prodejů firmám. Ty rostly nejvíce v Polsku, a to o 16 %. Zájem živnostníků byl nejvyšší v Česku, kde vzrostl o 17 %. Pokud jde o konkrétní vozy, pak si podnikatelé a firmy v tuzemsku a na Slovensku nejvíce pořizovali vozy Combi, SUV a hatchbacky. Ty byly naopak nejoblíbenější v Polsku. Prodej užitkových vozů vzrostl o 14,5 %, jejich celkový podíl byl 12 %,“ uvedl generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček. Pokud jde o modely, v česku jednoznačně vede značka Škoda, s vozy Octavia, Superb a Kodiaq, Na Slovensku jsou to Škoda Octavia a Superb a VW Passat. V Polsku je to tradičně Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla.

Prodeje B2B zákazníkům byly v AURESu rekordní ve všech čtvrtletích, a to i tom posledním, které bylo kratší kvůli dlouhým vánočním svátkům. „K rekordním výsledkům přispěla nová B2B strategie, v rámci které jsme provedli změny prodejního procesu, nastavili pro podnikatele a firmy specializovanou komunikaci a také zvyšování a pravidelné měření zákaznické spokojenosti. Takzvané Net Promoter Score bylo u podnikatelů dokonce vyšší, než u řadových zákazníků, a to 46 bodů na prodeji a 51 bodů na výkupu,“ zdůraznil Vaněček. Za růstem prodejů vidí také schopnost AURESu poskytnout B2B zákazníkům kompletní řešení jejich vozového parku a speciální nabídku balíčku služeb, od přihlášení vozu, přes satelitní monitoring až po řadu slev.

Díky tomu byl růst prodejů podnikatelům a firmám od loňského druhého pololetí o procento vyšší, než růst prodejů běžným zákazníkům. „I v loňském roce se potvrdilo, že nákup vozů na splátky v podobě leasingu je pro podnikatele zajímavější než u soukromých zákazníků, vozy si pořizovali na úvěr v 39 procentech případů,“ uzavřel Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z „B2B“ sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tyto prodeje v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku celkově zvýšily o 8,5 procenta. Prodeje táhl český a polský trh, kde byly prodeje vyšší více než o desetinu. Celkově v loňském roce prodal AUREs bezmála 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.
| AAA Auto
Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

Zánovních aut na českém trhu poprvé od covidu přibylo, ceny rostou minimálně

V roce 2024 se na českém sekundárním trhu prodalo přes 82 tisíc zánovních aut, což oproti předloňskému roku představuje nárůst celých 13 procent. Je to poprvé za poslední postcovidové roky, co nabídka zánovních vozů, definovaných hranicí 50 tisíc ujetých kilometrů a pětiletým stářím, vzrostla. Zánovní automobily velmi často nahrazují stále ještě nedostatkové nové vozy. A to hlavně díky okamžité dostupnosti, až o 40 procent nižší ceně oproti novým a nízkému věku i nájezdu kilometrů.
| AAA Auto
AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

AURES Holdings získal za práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ocenění od Insight Sofa

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, jako jediná mezi prodejci ojetých vozů ve střední Evropě sleduje zákaznickou spokojenost pomocí ukazatele Net Promoter Score (NPS). Ten vyjadřuje ochotu zákazníka doporučit prodejce svým známým a přátelům a je celosvětově uznávaným standardem měření zákaznické spokojenosti. Díky svým výsledkům v měření NPS v uplynulém roce se AURES Holdings dostal do elitního klubu 10 nejlepších firem, které ocenila renomovaná společnost Insight Sofa plaketou „Výjimečné CX 2024“. InsightSofa je pokročilý software poháněný umělou inteligencí pro měření a práci se zákaznickou (CX) a zaměstnaneckou zkušeností (EX).
| AAA Auto
Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

Historický rekord v AURES Holdings: zákazníci si odvezli bezmála 109 tisíc aut

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů. AURES loni prodával v průměru 9 000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly psychologickou hranici deseti tisíc automobilů. V České republice AURES poprvé prodal bez několika stovek šedesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.
| AAA Auto
10 let trhu ojetin: růst cen výrazně zpomalil, počet aut se dostal na předcovidovou úroveň

10 let trhu ojetin: růst cen výrazně zpomalil, počet aut se dostal na předcovidovou úroveň

Jak se dařilo českému sekundárnímu trhu s ojetými automobily v uplynulých deseti letech? Odpověď dává analýza provedená experty společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Vyplývá z ní, že loni se na českých inzertních serverech nabízelo celkem 907 tisíc ojetých automobilů, téměř navlas stejně, jako v posledním „bohatém“ předcovidovém roce 2019. Nabídka se na tuto úroveň dostala poprvé za pět postcovidových let. Mediánová cena aut vzrostla na 204 tisíc korun, tempo růstu cen však výrazně zpomalilo.
| AAA Auto
Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Většinu z 1,3 milionu vánočních stromků, prodaných každoročně v Česku, lidé přepravují auty. Ideálními vozy pro převoz oblíbené pichlavé ozdoby jsou pickupy a minivany – tato praktická auta se také prodávají před koncem roku tradičně nejlépe.
| AAA Auto
Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Vánoční stromeček: pořádně ho přivažte, obalte dekou. A jeďte pomalu.

Většinu z 1,3 milionu vánočních stromků, prodaných každoročně v Česku, lidé přepravují auty. Ideálními vozy pro převoz oblíbené pichlavé ozdoby jsou pickupy a minivany – tato praktická auta se také prodávají před koncem roku tradičně nejlépe.
| AAA Auto
AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

Průměrný český motorista našetří na ojetý vůz rychleji než jeho kolega z Polska a ze Slovenska – a dokonce i než ten z Německa. Překvapivý výsledek přináší ojedinělá analýza expertů AAA AUTO, která porovnávala ceny aut na sekundárním trhu s výší reálných příjmů, přepočtených kupní silou obyvatelstva a také s průměrnými měsíčními úsporami.
| AAA Auto
AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

AAA AUTO: Češi našetří na ojetinu nejrychleji ve srovnání se sousedy

Průměrný český motorista našetří na ojetý vůz rychleji než jeho kolega z Polska a ze Slovenska – a dokonce i než ten z Německa. Překvapivý výsledek přináší ojedinělá analýza expertů AAA AUTO, která porovnávala ceny aut na sekundárním trhu s výší reálných příjmů, přepočtených kupní silou obyvatelstva a také s průměrnými měsíčními úsporami.
| AAA Auto
Aut na sekundárním trhu opět přibylo, ceny naopak zamířily směrem dolů

Aut na sekundárním trhu opět přibylo, ceny naopak zamířily směrem dolů

Podle meteorologů byl letošní listopad nejstudenější za poslední roky. Rekord padl i na trhu s ojetými auty, jehož růst nízké teploty nezastavily – v inzertních nabídkách se jich objevilo 150 664, o 3,2 procenta více než v říjnu. Počet vozů na trhu přitom narůstá nepřetržitě už od ledna, kdy se nabízelo zhruba o 20 tisíc aut méně. Zajímavý je i finanční pohled – průměrná měsíční střední hodnota ceny totiž meziměsíčně klesla o 10 tisíc korun. Své jistě udělaly i slevy v rámci Black Friday, do něhož se zapojili i největší prodejci ojetin.
| AAA Auto