AAA Auto··3 min

Boom aut ze sekundárního trhu u podnikatelů a firem: prodeje AURESu vzrostly o 8,5 %

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v loňském roce prodala rekordní množství ojetých a zánovních aut zákazníkům z „B2B“ sektoru, tedy podnikatelům a firmám. Meziročně se tyto prodeje v rámci skupiny, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku celkově zvýšily o 8,5 procenta. Prodeje táhl český a polský trh, kde byly prodeje vyšší více než o desetinu. Celkově v loňském roce prodal AUREs bezmála 109 000 vozů, což byl oproti roku 2023 růst o 11 %.

„Největší růst jsme v B2B segmentu zaznamenali u prodejů firmám. Ty rostly nejvíce v Polsku, a to o 16 %. Zájem živnostníků byl nejvyšší v Česku, kde vzrostl o 17 %. Pokud jde o konkrétní vozy, pak si podnikatelé a firmy v tuzemsku a na Slovensku nejvíce pořizovali vozy Combi, SUV a hatchbacky. Ty byly naopak nejoblíbenější v Polsku. Prodej užitkových vozů vzrostl o 14,5 %, jejich celkový podíl byl 12 %,“ uvedl generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček. Pokud jde o modely, v česku jednoznačně vede značka Škoda, s vozy Octavia, Superb a Kodiaq, Na Slovensku jsou to Škoda Octavia a Superb a VW Passat. V Polsku je to tradičně Opel Astra, Škoda Octavia a Toyota Corolla.

Prodeje B2B zákazníkům byly v AURESu rekordní ve všech čtvrtletích, a to i tom posledním, které bylo kratší kvůli dlouhým vánočním svátkům. „K rekordním výsledkům přispěla nová B2B strategie, v rámci které jsme provedli změny prodejního procesu, nastavili pro podnikatele a firmy specializovanou komunikaci a také zvyšování a pravidelné měření zákaznické spokojenosti. Takzvané Net Promoter Score bylo u podnikatelů dokonce vyšší, než u řadových zákazníků, a to 46 bodů na prodeji a 51 bodů na výkupu,“ zdůraznil Vaněček. Za růstem prodejů vidí také schopnost AURESu poskytnout B2B zákazníkům kompletní řešení jejich vozového parku a speciální nabídku balíčku služeb, od přihlášení vozu, přes satelitní monitoring až po řadu slev.

Díky tomu byl růst prodejů podnikatelům a firmám od loňského druhého pololetí o procento vyšší, než růst prodejů běžným zákazníkům. „I v loňském roce se potvrdilo, že nákup vozů na splátky v podobě leasingu je pro podnikatele zajímavější než u soukromých zákazníků, vozy si pořizovali na úvěr v 39 procentech případů,“ uzavřel Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto