Albert··6 min

Bertíci podpoří 100 regionálních projektů pro znevýhodněné děti. Rozhodují zákazníci obchodů Albert

Albert

Albert

Albert je řetězec supermarketů a hypermarketů vlastněný nizozemskou skupinou Ahold Delhaize. V červenci 2023 bylo v Česku celkem 337 prodejen Albert. Za rok 2021 měl Albert v Česku tržby ve výši 61,44 mld. Kč, a byl tak po řetězcích Lidl a Kaufland třetím největším obchodníkem v zemi podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Nadační fond Albert spouští další ročník oblíbené charitativní kampaně Bertík pomáhá. Mezi stovku dětských domovů a dalších organizací z celého Česka rozdělí částku 4 000 000 korun. O nejlepších projektech rozhoduje tradičně veřejnost. Zákazníci obchodů Albert dostanou v období mezi 18. a 31. říjnem za nákup u pokladny žeton – Bertík, se kterým mohou hlasovat pro jeden ze tří lokálních projektů. Hlasování probíhá také online na webu nadačního fondu.

Češi si dopřávají čaj rádi a často. Podle aktuálního průzkumu obchodů Albert si alespoň jednou denně zalije šálek čaje 56 % lidí, ženy přitom o trochu častěji než muži. Každý čtvrtý Čech ochutná čaj alespoň jednou za týden, zatímco pouhé jedno procento respondentů nepije čaj vůbec.

Nejčastěji lidé v Česku sahají po hrnku čaje hned ráno (39 %) nebo během dopoledne (18. %) Rovná čtvrtina Čechů si čaj dopřává večer či těsně před spaním. V těchto případech se zpravidla jedná o čaje bez kofeinu, ostatně jako svůj oblíbený druh čaje uvedlo z daleka nejvíce dotázaných (52 %) čaje ovocné. U stejné otázky** dále označilo 38 % respondentů černý čaj, 32 % pak bylinné nálevy a 18 % čaj zelený. Roiboos si nejraději dopřejí 3 % z nás, bílý a polozelený čaj neboli oolong zůstávají spíše okrajovou záležitostí (1 %).

Stupně vítězů patří ovocným, bylinným a černým čajům

Do 24. ročníku grantového řízení přihlásily dětské domovy a neziskové organizace 142 projektů na podporu dětí a mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. O stovce nejkvalitnějších, které vybrala správní rada Nadačního fondu Albert, nyní rozhodují zákazníci v obchodech Albert a také online. Vždy volí mezi třemi projekty z jejich blízkého okolí, přičemž žádný nezůstane bez odměny na realizaci. Projekt s nejvíce hlasy získá 50 tisíc korun, druhý v pořadí 40 tisíc korun, třetí pak 30 tisíc korun. Celkově pak pomohou dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí po celém České republice čtyři miliony korun.

„Charitativní akce Bertík pomáhá chce každý rok podpořit projekty pomáhající dětem vnímat jejich život pozitivněji. Třeba tím, že jim nabídnou aktivity, které jim přinesou motivaci, hezké zážitky a posunou je v životě dál. Jde například o kroužky, výlety, ale i různé formy vzdělávání a profesního rozvoje. V posledních letech se mnoho projektů zaměřuje také na podporu duševního zdraví,“ popisuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

Více projektů, více pomoci

Zatímco v minulosti Bertíci rozdělili finance mezi 80 projektů, letos jde o rovných 100. „Jsme rádi, že se z našeho programu stala podzimní tradice a každý rok můžeme přispět k tomu, aby děti z dětských domovů nebo se složitým zázemím pocítily, že nejsou na světě samy a jejich osud není lidem lhostejný,“ říká Kristýna Bernatová a doplňuje: „Pro zákazníky Alberta je to kromě možnosti smysluplné pomoci také skvělá příležitost seznámit se činností neziskových organizací v regionu.“

Hlasování probíhá v hypermarketech a vybraných supermarketech Albert od 18. do 31. října. Zákazníci získají za každý nákup hlasovací žeton, který vhodí do hlasovacího boxu za pokladnami jednomu ze tří lokálních projektů. Ve stejném období je hlasování možné také online na webu Nadačního fondu Albert.

Každý sen se může splnit

Program Bertík pomáhá podpořil například Láďu (18) z dětského domova v Pardubicích. Nadaný student by se v budoucnu rád věnoval práci s kávou, a tak se díky Nadačnímu fondu Albert ocitl v jedné z nejlepších pražských kaváren, kde ho zkušení profesionálové v oboru naučili vše důležité o kávě. Osvojil profesionální práci s kávovarem i to, jak připravit skvělé espresso. „Přestože život nemáme v mnoha ohledech lehký, tak s ním můžeme pracovat a zkoušet nové věci,“ vzkázal po intenzivním kurzu nadšený Láďa svým vrstevníkům.

Zatímco v minulosti Bertíci rozdělili finance mezi 80 projektů, letos jde o rovných 100. „Jsme rádi, že se z našeho programu stala podzimní tradice a každý rok můžeme přispět k tomu, aby děti z dětských domovů nebo se složitým zázemím pocítily, že nejsou na světě samy a jejich osud není lidem lhostejný,“ říká Kristýna Bernatová a doplňuje: „Pro zákazníky Alberta je to kromě možnosti smysluplné pomoci také skvělá příležitost seznámit se činností neziskových organizací v regionu.“

Hlasování probíhá v hypermarketech a vybraných supermarketech Albert od 18. do 31. října. Zákazníci získají za každý nákup hlasovací žeton, který vhodí do hlasovacího boxu za pokladnami jednomu ze tří lokálních projektů. Ve stejném období je hlasování možné také online na webu Nadačního fondu Albert.

Každý sen se může splnit

Program Bertík pomáhá podpořil například Láďu (18) z dětského domova v Pardubicích. Nadaný student by se v budoucnu rád věnoval práci s kávou, a tak se díky Nadačnímu fondu Albert ocitl v jedné z nejlepších pražských kaváren, kde ho zkušení profesionálové v oboru naučili vše důležité o kávě. Osvojil profesionální práci s kávovarem i to, jak připravit skvělé espresso. „Přestože život nemáme v mnoha ohledech lehký, tak s ním můžeme pracovat a zkoušet nové věci,“ vzkázal po intenzivním kurzu nadšený Láďa svým vrstevníkům.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Dětské domovy nejsou v prodejnách Albert náhodou. Nadační fond Albert totiž podporuje desítky domovů po celé republice dlouhodobě. „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory,“ vysvětluje Simona Hálová z Dětského domova Sázava.
| Albert
„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

Většina organizací se pouští do příprav po začátku nového roku. „Inspirace a materiálů jsou plné obchody, proto hned od ledna nakupujeme vše, co je třeba a v únoru začínáme ze zkušebními vzorky. Mapujeme obtížnost a časovou náročnost. Koncem měsíce se už pomalu rozbíhá výroba,“ popisuje Blanka Říhová, vychovatelka z kroměřížského dětského domova.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Charitativní program přináší unikátní příležitost, jak se může veřejnost prostřednictvím hlasování o projektech seznámit s činností i konkrétními příběhy organizací v regionu a podpořit vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
| Albert
Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Zákazníci mohou body sbírat tradičně na papírovou kartičku nebo pohodlněji v aplikaci Můj Albert, kde na ně čeká hned několik výhod. V aplikaci získají o jeden předvyplněný bod více, tedy místo dvou rovnou tři body, což jim pomůže rychleji nasbírat potřebný počet. Navíc mohou body sdílet s ostatními uživateli, což přináší větší flexibilitu při jejich využití. Vyplněné kartičky mají zákazníci v aplikaci kdykoliv k dispozici a mohou je snadno uplatnit při nákupu.
| Albert
„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

Jeden z největších soukromých zaměstnavatelů v Česku hlásí změnu ve vedení. S platností od 1. dubna bude do funkce generálního ředitele společnosti Albert jmenován Petr Pavlík. Jesper Lauridsen, současný generální ředitel a COO CSE, postupně plně převezme řízení regionu střední a jihovýchodní Evropy a bude pokračovat v rozvoji tohoto regionu.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Celkem 520 tisíc korun směřuje na pomoc a rozvoj dětí a mladých ze sociálně znevýhodněného prostředí v Ústeckém kraji. Nadační fond Albert ve čtvrtek rozdal symbolické šeky třináctce dětských domovů a dalších organizací, které uspěly v programu Bertík pomáhá 2025. O nejlepších projektech rozhodli zákazníci místních obchodů Albert. Za posledních pět let přesáhla celková podpora v kraji 4,3 milionu korun.
| Albert
„Soutěží se snažíme zábavnou formou motivovat děti k vaření, které je skvělým způsobem, jak mohou rozvíjet různé dovednosti včetně kreativního myšlení či týmové spolupráce. Zároveň u nich upevňujeme zásady vyváženého stravování a poslední tři ročníky je vedeme také k udržitelnému nakládání s potravinami. Těší nás, že děti vaření a naše soutěž opravu baví a děkujeme pedagogům či vychovatelům, kteří s nimi odvádějí úžasnou práci,“ říká Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

„Soutěží se snažíme zábavnou formou motivovat děti k vaření, které je skvělým způsobem, jak mohou rozvíjet různé dovednosti včetně kreativního myšlení či týmové spolupráce. Zároveň u nich upevňujeme zásady vyváženého stravování a poslední tři ročníky je vedeme také k udržitelnému nakládání s potravinami. Těší nás, že děti vaření a naše soutěž opravu baví a děkujeme pedagogům či vychovatelům, kteří s nimi odvádějí úžasnou práci,“ říká Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

Ve 13. ročníku soutěže Finále Zdravá 5 budou malí kuchtíci připravovat nápadité zdravé snídaně či svačiny tak, aby spotřebovali všechny suroviny beze zbytku. Týmy dětí ze školek, škol, dětských domovů a neziskových organizací se mohou hlásit do 28. dubna. Ty nejlepší postoupí do květnového velkého finále v Praze, kde se utkají o zajímavé věcné a zážitkové výhry. Soutěž organizuje Nadační fond Albert.
| Albert
„Navyšovat dary se nám daří díky dlouhodobé spolupráci s potravinovými bankami, novým projektům, zefektivňování i intenzivní práci našich kolegů. Loni výrazně přispěl i projekt večerního darování, který jsme spustili s potravinovými bankami. Zapojili jsme dalších 63 prodejen. Do desítek minut se tak z celkem 92 obchodů dostalo na talíře potřebných v součtu 350 tun čerstvých potravin jako ovoce, zelenina, mléčné výrobky či maso. Více čerstvých potravin se dostává k lidem v nouzi i díky dalším dvěma chladícím dodávkám, které jsme darovali potravinovým bankám loni v prosinci,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert. Za posledních pět let jde celkem o 13 chladících dodávek. Součástí daru je také příspěvek na provoz ve výši 1,4 milionu korun.

„Navyšovat dary se nám daří díky dlouhodobé spolupráci s potravinovými bankami, novým projektům, zefektivňování i intenzivní práci našich kolegů. Loni výrazně přispěl i projekt večerního darování, který jsme spustili s potravinovými bankami. Zapojili jsme dalších 63 prodejen. Do desítek minut se tak z celkem 92 obchodů dostalo na talíře potřebných v součtu 350 tun čerstvých potravin jako ovoce, zelenina, mléčné výrobky či maso. Více čerstvých potravin se dostává k lidem v nouzi i díky dalším dvěma chladícím dodávkám, které jsme darovali potravinovým bankám loni v prosinci,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert. Za posledních pět let jde celkem o 13 chladících dodávek. Součástí daru je také příspěvek na provoz ve výši 1,4 milionu korun.

Společnost Albert loni darovala lidem v nouzi rekordních 3 852 tun potravin, o necelých 380 tun více než v roce 2023. Za tímto růstem stojí mimo jiné i nový projekt večerního darování jídla, který obchodník poprvé otestoval v úzké kooperaci s potravinovými bankami již v roce 2023. Právě díky dlouhodobému rozvoji vzájemné spolupráce, novým aktivitám či zefektivňování darování se daří potravinové přebytky smysluplně využívat a zároveň navyšovat pomoc potřebným. V tomto roce se Albert zavázal darovat 4 000 tun.
| Albert
Zástupci společnosti Albert jednají s představiteli Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb a v pravidelném sociálním dialogu se projednávalo i navýšení mezd pro rok 2025.

Zástupci společnosti Albert jednají s představiteli Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb a v pravidelném sociálním dialogu se projednávalo i navýšení mezd pro rok 2025.

Navýšením mzdových nákladů o stovky milionů korun zlepší Albert v letošním roce finanční podmínky pracovníkům na prodejnách, distribučních centrech i centrále. Společnost Albert dnes oznámila zaměstnancům plánované navýšení mezd od 1. dubna, které bude činit na provozních pozicích v prodejnách v průměru 6 %. Za poslední dva roky tak Albert navýšil mzdy prodavačkám a prodavačům, pekařům, skladníkům, zelinářům i vedoucím týmů prodejen v průměru o 16 % při souhrnné inflaci 13,1 % za uplynulé dva roky*.
| Albert
Věrnostní akce nabízí široký výběr produktů Nature's Promise za skvělé ceny. S osmi nasbíranými body zákazníci dosáhnou až na 60% slevu, se kterou pořídí například dvě snídaňové misky za 99,90 Kč, větší polévkové misky za 149,90 Kč nebo velkou salátovou mísu na 249,90 Kč. Zapékací mísu se slevou pořídí zákazníci za 169,90 Kč a čajovou konvici o objemu 1 litru za 199,90 Kč. V nabídce je také skleněná filtrační konvice Lauben se 47% slevou za 799,90 Kč a topinkovač za 449,90 Kč.

Věrnostní akce nabízí široký výběr produktů Nature's Promise za skvělé ceny. S osmi nasbíranými body zákazníci dosáhnou až na 60% slevu, se kterou pořídí například dvě snídaňové misky za 99,90 Kč, větší polévkové misky za 149,90 Kč nebo velkou salátovou mísu na 249,90 Kč. Zapékací mísu se slevou pořídí zákazníci za 169,90 Kč a čajovou konvici o objemu 1 litru za 199,90 Kč. V nabídce je také skleněná filtrační konvice Lauben se 47% slevou za 799,90 Kč a topinkovač za 449,90 Kč.

V první letošní věrnostní kampani mohou zákazníci sbírat body na porcelán Nature’s Promise nebo kuchyňské produkty značky Lauben, které s osmi nasbíranými body získají s výraznou slevou. Kampaň startuje 15. ledna a potrvá až do 18. března. Body je možné sbírat fyzicky nebo v aplikaci Můj Albert.
| Albert