Albert··4 min

Aplikace obchodů Albert nově umožňuje darovat libovolný počet nasbíraných kreditů Nadačnímu fondu Albert.

Albert

Albert

Albert je řetězec supermarketů a hypermarketů vlastněný nizozemskou skupinou Ahold Delhaize. V červenci 2023 bylo v Česku celkem 337 prodejen Albert. Za rok 2021 měl Albert v Česku tržby ve výši 61,44 mld. Kč, a byl tak po řetězcích Lidl a Kaufland třetím největším obchodníkem v zemi podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Aplikace obchodů Albert nově umožňuje darovat libovolný počet nasbíraných kreditů Nadačnímu fondu Albert. Uživatelé tak mohou jednoduše a rychle finančně podpořit dobročinné projekty zaměřené na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Podpora zaměstnanců a ocenění Top Employer

Albert klade dlouhodobý důraz na spokojenost a rozvoj svých zaměstnanců. V dubnu 2024 proto společnost oznámila růst mezd napříč všemi pozicemi v průměru o 10 %, do kterého investovala přes 700 milionů korun. Všech 20 tisíc zaměstnanců mělo po celý rok přístup k širokému spektru benefitů, včetně stravenkového paušálu, příspěvku na sportovní aktivity a na dopravu. Díky péči o zaměstnance získal Albert v polovině roku prestižní ocenění Top Employer 2024, které potvrdilo jeho pozici mezi nejlepšími zaměstnavateli v České republice.

Zodpovědný přístup k potravinám

Albert dlouhodobě pracuje na snižování své uhlíkové stopy a minimalizaci plýtvání potravinami. V roce 2024 obchodník daroval potravinovým bankám 3 800 tun neprodaného jídla a pro rok 2025 se zavázal toto číslo navýšit na 4 000 tun. To z Alberta činí již několik let v řadě největšího firemního dárce potravin v České republice. Významným krokem v tomto bylo také rozšíření projektu večerního darování čerstvých potravin, jakými jsou maso, ovoce, zelenina a mléčné výrobky, které ten samý den směřují do komunitních kuchyní a azylových domů.

Pomoc znevýhodněným dětem a komunitám přes Nadační fond Albert

Rok 2024 byl pro Nadační fond Albert výjimečný – podařilo se významně podpořit tisíce dětí v nouzi, přičemž celková finanční a materiální pomoc dosáhla 11 milionů korun. Kromě toho fond investoval dalších 5 milionů korun do realizace vlastních vzdělávacích projektů, včetně programu Zdravá 5, kterou za loňský rok prošlo 43 tisíc dětí z mateřských a základních škol v celé republice.

Stejně jako v předchozích letech mohli pomáhat i zákazníci řetězce Albert, například nákupem v Obchůdcích s Albertem. Díky této iniciativě si děti z dětských domovů vydělaly více než 1 milion korun, který pomáhá financovat jejich sny a potřeby. Novinkou roku 2024 byla možnost pomoci prostřednictvím aplikace Můj Albert, kde zákazníci mohou darovat kredity získané za své nákupy. Za pouhé dva měsíce od spuštění této možnosti přispěli zákazníci přes 500 tisíc kreditů, které budou využity na rozvoj dalších projektů.

Fond také prokázal svou schopnost rychle a efektivně reagovat na mimořádné situace. Během zářijových povodní zajistil ve spolupráci s Potravinovou bankou a krizovými štáby měst Opava a Krnov humanitární pomoc v celkové hodnotě 5,5 milionu korun. Šest kamionů s pitnou vodou, trvanlivými potravinami a hygienickými potřebami pomohlo zmírnit následky přírodní katastrofy. Podpora směřovala i do požárem zasažené školy v Českém Těšíně. Nadační fond Albert zde poskytl svačiny, pohádkové knihy a školní potřeby v hodnotě 150 tisíc korun, aby pomohl dětem překonat těžké chvíle a usnadnil návrat k běžnému školnímu životu.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

„Cílem soutěže je motivovat děti ke zdravému stravování formou, která je baví. Těší nás jejich nadšení a zápal do vaření. I v letošním ročníku nám ukázaly, jak umí nakládat se surovinami, tak aby neplýtvaly, a zároveň připravily pokrmy, které jsou nutričně vyvážené,“ komentuje průběh soutěže Alena Paldusová, manažerka projektu Zdravá 5. „Ráda bych poděkovala pedagogům, kteří děti podporují, vedou a předávají jim nadšení pro vaření,“ dodává.

„Cílem soutěže je motivovat děti ke zdravému stravování formou, která je baví. Těší nás jejich nadšení a zápal do vaření. I v letošním ročníku nám ukázaly, jak umí nakládat se surovinami, tak aby neplýtvaly, a zároveň připravily pokrmy, které jsou nutričně vyvážené,“ komentuje průběh soutěže Alena Paldusová, manažerka projektu Zdravá 5. „Ráda bych poděkovala pedagogům, kteří děti podporují, vedou a předávají jim nadšení pro vaření,“ dodává.

Po soutěžních úkolech následovalo hodnocení. „V porotě jsem poněkolikáté a vždy mě těší sledovat, že děti nevnímají potraviny jen jako něco ke konzumaci – připravují je a přemýšlejí o nich. Soutěž jim navíc pomáhá získat povědomí o tom, co je vhodné preferovat a co naopak méně – a právě tahle schopnost rozlišování je pro ně do budoucna důležitá. Líbí se mi, že se zapojují i děti z dětských domovů. Dozvěděl jsem se třeba, že některé si o víkendech samy vaří. Soutěž jim předává cenné návyky a učí je rozlišovat, co je zdravější volba a co ne,“ dodává MUDr. Petr Tláskal ze Společnosti pro výživu.
| Albert
„Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá ve veřejné diskusi,” říká ředitel pro udržitelnost a komunikaci Jiří Mareček.

„Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá ve veřejné diskusi,” říká ředitel pro udržitelnost a komunikaci Jiří Mareček.

V rámci projektu byla spuštěna webová stránka www.budoucnostpotrebujekazdeho.cz, která nabízí praktické návody, tipy a inspiraci pro zvládání kariérních změn. Obsahuje rady, jak si udržet motivaci, napsat životopis, najít novou práci nebo se připravit na pohovor. Nechybí ani rozhovory s lidmi, kteří úspěšně změnili kariéru po 45. roce života, a doporučení pro firmy, jak efektivně využít potenciál zkušených zaměstnanců. Na webu návštěvníci najdou také konkrétní příklady, jak k tomuto tématu již nyní aktivně přistupuje společnost Albert.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 v úterý hostil Krajský úřad Kraje Vysočina. „Peníze z Nadačního fondu Albert pomáhají dětem v našem regionu dlouhodobě a konkrétně. Vedle finanční pomoci nadace si vážíme i důvěry v práci vybraných organizací. Každé dítě má mít šanci vyrůstat v bezpečí, lásce a s možností objevovat a naplňovat vlastní potenciál. Díky, že pomáháte a děláte děti šťastnější,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Pavel Franěk.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 v úterý hostil Krajský úřad Kraje Vysočina. „Peníze z Nadačního fondu Albert pomáhají dětem v našem regionu dlouhodobě a konkrétně. Vedle finanční pomoci nadace si vážíme i důvěry v práci vybraných organizací. Každé dítě má mít šanci vyrůstat v bezpečí, lásce a s možností objevovat a naplňovat vlastní potenciál. Díky, že pomáháte a děláte děti šťastnější,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Pavel Franěk.

Charitativní program přináší unikátní příležitost, jak se může veřejnost prostřednictvím hlasování o projektech seznámit s činností i konkrétními příběhy organizací v regionu a podpořit vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
| Albert
Dary ze čtyřiadvacítky prodejen směřují přímo do dětských domovů. Díky nim mohou využít finance jinak a dovolit si věci, které by jinak nemohly. „Sbírka nám velmi pomáhá, ušetříme nemalé finance za potraviny. Můžeme pak s dětmi více jezdit na různé kulturní akce, hradit letní tábory a jiné ozdravné pobyty,“ popisuje Ilona Hellerová, ředitelka českolipského dětského domova. To potvrzuje i Simona Hálová z Dětského domova Sázava: „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory.“

Dary ze čtyřiadvacítky prodejen směřují přímo do dětských domovů. Díky nim mohou využít finance jinak a dovolit si věci, které by jinak nemohly. „Sbírka nám velmi pomáhá, ušetříme nemalé finance za potraviny. Můžeme pak s dětmi více jezdit na různé kulturní akce, hradit letní tábory a jiné ozdravné pobyty,“ popisuje Ilona Hellerová, ředitelka českolipského dětského domova. To potvrzuje i Simona Hálová z Dětského domova Sázava: „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory.“

128 obchodů Albert po celém Česku se zapojilo do jarní části Sbírky potravin. V průběhu soboty darovali zákazníci trvanlivé potraviny i základní drogerii, která pomůže doplnit sklady potravinových bank. S jejich přebíráním již po sedmé pomáhali i dobrovolníci z dětských domovů, kam míří část vybraných potravin. Z prodejen Albert si banky odvezly 87 tun, nejvíce z Alberta v Litoměřicích.
| Albert
Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Dětské domovy nejsou v prodejnách Albert náhodou. Nadační fond Albert totiž podporuje desítky domovů po celé republice dlouhodobě. „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory,“ vysvětluje Simona Hálová z Dětského domova Sázava.
| Albert
„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

Většina organizací se pouští do příprav po začátku nového roku. „Inspirace a materiálů jsou plné obchody, proto hned od ledna nakupujeme vše, co je třeba a v únoru začínáme ze zkušebními vzorky. Mapujeme obtížnost a časovou náročnost. Koncem měsíce se už pomalu rozbíhá výroba,“ popisuje Blanka Říhová, vychovatelka z kroměřížského dětského domova.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Charitativní program přináší unikátní příležitost, jak se může veřejnost prostřednictvím hlasování o projektech seznámit s činností i konkrétními příběhy organizací v regionu a podpořit vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
| Albert
Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Zákazníci mohou body sbírat tradičně na papírovou kartičku nebo pohodlněji v aplikaci Můj Albert, kde na ně čeká hned několik výhod. V aplikaci získají o jeden předvyplněný bod více, tedy místo dvou rovnou tři body, což jim pomůže rychleji nasbírat potřebný počet. Navíc mohou body sdílet s ostatními uživateli, což přináší větší flexibilitu při jejich využití. Vyplněné kartičky mají zákazníci v aplikaci kdykoliv k dispozici a mohou je snadno uplatnit při nákupu.
| Albert
„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

Jeden z největších soukromých zaměstnavatelů v Česku hlásí změnu ve vedení. S platností od 1. dubna bude do funkce generálního ředitele společnosti Albert jmenován Petr Pavlík. Jesper Lauridsen, současný generální ředitel a COO CSE, postupně plně převezme řízení regionu střední a jihovýchodní Evropy a bude pokračovat v rozvoji tohoto regionu.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Celkem 520 tisíc korun směřuje na pomoc a rozvoj dětí a mladých ze sociálně znevýhodněného prostředí v Ústeckém kraji. Nadační fond Albert ve čtvrtek rozdal symbolické šeky třináctce dětských domovů a dalších organizací, které uspěly v programu Bertík pomáhá 2025. O nejlepších projektech rozhodli zákazníci místních obchodů Albert. Za posledních pět let přesáhla celková podpora v kraji 4,3 milionu korun.
| Albert