Česká pošta··2 min

Známky k mistrovství světa v zimním dvojboji

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Tisková zpráva

Česká pošta uvede 20. ledna do prodeje dvě nové příležitostné písmenové poštovní známky MS v biatlonu 2024 Nové Město na Moravě, pod jejichž výtvarným návrhem je podepsán Filip Heyduk. Nominále obou známek je zastoupeno písmenem „E“, které odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – evropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 44 Kč.

Mistrovství světa v Biatlonu 2024 se v Novém Městě na Moravě uskuteční ve dnech 5. – 18. února a bude to podruhé, kdy bude tamní biatlonové středisko (Vysočina Arena) mistrovství pořádat.

Známky vychází v soutisku a motivem první je biatlonistka při běhu na lyžích a na druhé je biatlonista při střelbě. Hlavním společným motivem jsou stylizované terče, které se na každé známce protínají, pokračují na sousedních známkách a vytvářejí tak souvislý pás. Biatlon je sportovní disciplína, kterou charakterizuje rychlost a přesnost. Obě dovednosti inspirovaly autora k výtvarné podobě známek.

Dva náměty obálek prvního dne vydání (FDC) vychází ze stylizace terčů a sportovci jsou zachyceni v průhledu kruhového rastru, jenž připomíná zásady střelců. Celou emisi vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o., známky v soutisku po 200 000 kusech (400 000 známek) ofsetem a FDC digitálním tiskem po 2 300 kusech. Nové příležitostné písmenové poštovní známky si mohou zájemci zakoupit na přepážkách či v e-shopu na webových stránkách České pošty.

PODCAST

20240119 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 220kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Výdejní místa DPD nově na pobočkách České pošty – dosavadní konkurenti spojují své síly

Česká pošta a DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu je tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku pak na více než 850 pobočkách. Testování spolupráce potrvá zhruba do poloviny příštího roku, v případě úspěšné spolupráce se rozšíří do celé sítě České pošty, tedy na 2900 poboček. Česká pošta tímto krokem pokračuje v rozšiřování své otevřené infrastruktury. Po vyřizování digitálních agend Úřadu práce nyní začíná pilotní projekt s logistickou společností DPD.
| Česká pošta
Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Pobočky Czech POINT budou součástí Týdne pro Digitální Česko

Do Týdne pro Digitální Česko, který začne již 18. listopadu, se zapojí pobočky Czech POINT na České poště a na vybraných obecních a městských úřadech. Pomohou například lidem, kteří si potřebují založit Identitu občana nebo datovou schránku. K návštěvě místa Czech POINT na České poště je možné využít službu Objednávka na pobočku, kdy je možné se objednat na konkrétní čas a pobočku, čímž jdete rovnou na řadu. Pobočky Czech POINT na vybraných městských a obecních úřadech budou sloužit i jako poradenská místa pro ty, kteří si nejsou něčím jisti, nebo potřebují nějakou jinou formu podpory. Do Týdne pro Digitální Česko se zapojí všech 759 pošt, které nabízejí služby Czech POINT, a 35 obecních a městských úřadů, které také tyto služby poskytují.
| Česká pošta
Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Změny v produktovém portfoliu České pošty k 1. 1. 2025

Rádi bychom Vás informovali o produktových změnách, ke kterým dojde od 1. 1. 2025.
| Česká pošta
Soutisk známek s vysočinskou památkou

Soutisk známek s vysočinskou památkou

Kostel svaté Markéty a zámek Jaroměřice nad Rokytnou jsou náměty dvou známek v soutisku z emise Krásy naší vlasti: zámek Jaroměřice nad Rokytnou, které Česká pošta uvede do prodeje ve středu 30. října. Autorem výtvarného návrhu známek, které jsou vydávány na tiskovém kompletu 4 + 4 známky, je Pavel Sivko.
| Česká pošta
Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Balíkovna a REMA Systém spouští projekt Rebalík, snadnou cestu k likvidaci elektrospotřebičů ekologicky a zdarma

Rebalík je nový projekt Balíkovny a společnosti REMA Systém. Rebalík je služba pro veřejnost, určená k odesílání vysloužilých spotřebičů zdarma k recyklaci. Veřejnost může službu využít na téměř 7 000 pobočkách Balíkovny, zahrnujících depa, obchody, trafiky či pošty po celé České republice.
| Česká pošta
Otevírací doba poboček 28. října 2024

Otevírací doba poboček 28. října 2024

Česká pošta dává k dispozici seznam svých poboček, které budou otevřeny o státním svátku 28. 10. 2024
| Česká pošta
Vyřízení digitalizovaných sociálních dávek je možné na celkem 56 poštách

Vyřízení digitalizovaných sociálních dávek je možné na celkem 56 poštách

Česká pošta a Úřad práce ČR spustily v polovině tohoto roku pilotní projekt, kdy si občané mohou podat žádost o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení na 51 poštách. Od pondělí 14. října přibývá dalších pět poboček, kde je možné vyřizovat digitalizované sociální dávky. Jedná se o následující obce.
| Česká pošta
Známka ke stovce Vladimíra Tesaře

Známka ke stovce Vladimíra Tesaře

Malba Večerní příjezd z roku 1969 je námětem nové příležitostné poštovní známky z emise Umělecká díla na známkách: Vladimír Tesař, kterou Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 9. října. Grafickou úpravu připravil Kamil Knotek a nominální hodnota známky je 34 korun. Od narození Vladimíra Tesaře uplyne 100 let.
| Česká pošta
Známka ke 150 letům Světové poštovní unie

Známka ke 150 letům Světové poštovní unie

Založení Světové poštovní unie je nová příležitostná poštovní známka, kterou Česká pošta uvádí do prodeje 9. října. Autorem výtvarného návrhu emise je Pavel Sivko. Námětem známky jsou zeměkoule, dopisy a ruce lidí z různých částí světa, které drží poštovní obálky. Vše vyjadřuje globální poštovní provoz.
| Česká pošta
Velkou pardubickou koně běhají už 150 let

Velkou pardubickou koně běhají už 150 let

Ve středu 9. října uvede Česká pošta do prodeje nový příležitostný poštovní aršík se třemi známkami v hodnotě 27, 31 a 33 korun Stavba závodiště a první ročník Velké Pardubické. Dominantním motivem aršíku je kokarda, kterou se zdobí vítězní koně, a letopočet 1874 odkazuje na první ročník sportovní události s nejdelší tradicí v Česku. Pod výtvarným návrhem aršíku je podepsán Karel Zeman.
| Česká pošta