Česká pošta··3 min

Známka k výročí nejstarší moravské univerzity

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Tisková zpráva

Ve středu 18. října uvede Česká pošta do prodeje novou příležitostnou písmenovou poštovní známku Univerzita Palackého v Olomouci, od jejíhož založení letos uplyne 450 let a je tak nejstarší univerzitou na Moravě a druhou nejstarší v Česku. Grafický návrh známky připravil akvarelem Josef Dudek.

Univerzita Palackého v Olomouci vznikla 22. prosince 1573 udělením příslušných práv dosavadní olomoucké koleji Tovaryšstva Ježíšova a vysokoškolská výuka začala o tři roky později. V současnosti sestává z osmi fakult a umožňuje studium ve více než 270 studijních programech. V rámci přírodovědecké fakulty a lékařské fakulty zároveň provozuje tři mezinárodní vědecká centra. Pravidelně se umisťuje mezi třemi nejlepšími českými vysokými školami ve světovém kontextu.

Ústředním motivem nové známky je šikmo vsazený panel se znakem a jménem univerzity a panoramatem historického centra Olomouce. Za panelem stojí postava s brýlemi pro práci s virtuální realitou rozpínající ruce od hromádky knih k mlhovině napravo. Šikmá plocha panelu pro virtuální reality symbolizuje dynamický vývoj od klasického způsobu studia a bádání, přes vědeckou současnost k budoucnosti.

Nominále známky je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 27 Kč.

Součástí emise je obálka prvního dne vydání (FDC), jejímž námětem je trojice studentů na oblíbeném místě setkávání mladých lidí u sloupu Nejsvětější Trojice na olomouckém Horním náměstí. Studentka vlevo drží v ruce složky s logem Pevnosti poznání – centra popularizace vědy a výzkumu.

Emisi vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o., známku ofsetem v nákladu 400 000 kusů a FDC digitálním tiskem nákladem 2 300 kusů.

Zájemci si mohou novou příležitostnou písmenovou známku zakoupit na přepážkách nebo v e-shopu na webových stránkách České pošty.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Titanic Facing slip na poštovních ceninách

Titanic Facing slip na poštovních ceninách

Již zítra si budou moci zájemci na podzimním veletrhu Sběratel, který se ve dnech 6. – 7. září koná již tradičně na výstavišti PVA Expo v pražských Letňanech, zakoupit dvě poštovní ceniny s motivem adresního štítku z lodní pošty Titanicu. Díky českému sběrateli a odborníkovi na investiční filatelii Davidovi Kopřivovi se tento vzácný artefakt dostal do Evropy a veřejnost jej tak bude moci na veletrhu spatřit vůbec poprvé.
| Česká pošta
Zrcadlová kaple má svůj aršík

Zrcadlová kaple má svůj aršík

Jan Kavan je autorem výtvarného návrhu nového příležitostného poštovního aršíku Kaple Zvěstování Panně Marii v Klementinu – Zrcadlová kaple, který Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 4. září. Námět aršíku a známek představuje detail současného vzhledu koncertní síně v Klementinu nazvané Zrcadlová kaple.
| Česká pošta
Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého

Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého

České stopy ve světě: Josef Škvorecký je nový příležitostný písmenový poštovní aršík, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 4. září. Námětem známky aršíku, jejíž nominále je zastoupeno písmenem „Z“, je Škvoreckého portrét ze začátku 90. let, kdy mohl opět navštěvovat Československo. Výtvarný návrh aršíku podepsali Libuše Knotková a Kamil Knotek. Od narození Josefa Škvoreckého uplyne 100 let.
| Česká pošta
Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík

Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík

Matyáš Vitík (40) byl jmenován manažerem úseku komunikace České pošty. Zodpovědný bude za interní komunikaci, tiskové oddělení firmy a za její marketing. Nadále zůstává tiskovým mluvčím České pošty.
| Česká pošta
Volební leták není reklamou

Volební leták není reklamou

Česká pošta před blížícími se volbami do Senátu a zastupitelstev krajů, které se uskuteční 20. a 21. 9. 2024, začala na základě uzavřených smluv či objednávek roznášet volební materiály politických uskupení, stran a hnutí do domovních schránek.
| Česká pošta
Česká pošta získala jistotu na dalších pět let

Česká pošta získala jistotu na dalších pět let

Český telekomunikační úřad udělil České poště licenci na pět let do roku 2029. Česká pošta jako národní poštovní operátor bude i nadále poskytovat své služby občanům po celém území České republiky.
| Česká pošta
Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner

Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner

Soukromá firma, která provozovala 17 pošt Partner, zpronevěřila peníze svěřené Českou poštou, a to v řádu jednotek milionů korun.
| Česká pošta
Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny

Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny

Transformace České pošty počítá s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti.
| Česká pošta
Česká pošta zabránila krádeži svěřených peněz

Česká pošta zabránila krádeži svěřených peněz

Soukromá firma, která provozuje 17 pošt Partner, zpronevěřila peníze svěřené Českou poštou, a to v řádu jednotek milionů korun. Tyto finance byly určené na výplatu poštovních poukázek a důchodů.
| Česká pošta
Česká pošta plánuje sjednotit harmonogram poštovní licence s poskytováním partnerských finančních služeb

Česká pošta plánuje sjednotit harmonogram poštovní licence s poskytováním partnerských finančních služeb

Česká pošta aktuálně poskytuje finanční služby skupiny ČSOB. Platná smlouva uplyne koncem roku 2027. V minulosti začátek spolupráce, která se k aktuálnímu kontraktu váže k roku 2018, korespondovala s platností poštovní licence. Ta byla v tehdejším období udělena rovněž od roku 2018.
| Česká pošta