Za výběr z bankomatu vlastní banky by se podle Čechů platit nemělo, pro třetinu z nich je výše bankovních poplatků adekvátní

|

Při vybírání vhodné bankovní společnosti je nutno vzít v potaz hned několik aspektů. Jedním z nich je i výše bankovních poplatků, které budou logicky tvořit část výdajů domácnosti. Pro velkou většinu Čechů je toto téma důležité a pro třetinu z nich dokonce důležitost tématu roste. Podle 65 % respondentů jsou poplatky vysoké, nejčastěji tak soudí ti nejstarší Češi. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Výše bankovních poplatků může hrát roli ve výběru té správné instituce, které klient svěří své peněžní prostředky. Takové poplatky si banky mohou účtovat za celou řadu různých úkonů. Nejčastěji to bývá výběr z bankomatu, platba do zahraničí, zpracování žádostí nebo vydání karty. Pro 30 % Čechů jsou bankovní poplatky v adekvátní výši, 65 % si ale myslí, že jsou vysoké.

Nejvíce považují poplatky za vysoké nejstarší Češi. Naopak pro ty nejmladší, kterých se téma týká, jsou rozhodně vysoké jen v 7 %. Ve věkové skupině 55-64 let je za rozhodně vysoké považuje dokonce 26 % dotazovaných. Také Češi s nižším vzděláním častěji považují bankovní poplatky za vysoké, na rozdíl od těch se vzděláním vyšších úrovní.

„I když mohou být bankovní poplatky v řádu desetikorun, ve finále se mohou díky různým operacím nasčítat. Klient by si při zřizování účtu měl vždy ověřit, jaké poplatky jeho banka zavedla a za co všechno bude muset platit. Určité úkony už díky své povaze zpoplatněné být musí, ale není dobré to brát na lehkou váhu a potom být překvapen, že požadovaná služba není zdarma,“ apeluje na veřejnost mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Za nejvíce oprávněný poplatek považují Češi upomínku od banky, s ním souhlasí až 61 %. Hned poté je pro 44 % rozumný poplatek za zahraniční platbu. S poplatkem za výběr z bankomatu vlastní banky souhlasí naopak jen 7 % Čechů. Podobně je na tom odchozí domácí platba, tu považuje za oprávněnou jen 9 %.

Co se týče tématu bankovních poplatků obecně, je důležité pro většinu (85 %) Čechů. Největší podíl tvoří ti, pro které je téma stejně důležité jako před pěti lety, ale u třetiny (32 %) z nich dokonce důležitost tématu vzrostla. Důležitější je také pro mladé a pro ženy. 48 % mladých ve věku 18-24 let uvedlo, že důležitost tématu bankovních poplatků vzrostla.

---

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Raiffeisen BANK

Mobilní bankovnictví Raiffeisenbank využívá již přes milion klientů. Aplikace v nové verzi nabídne sjednání schůzky na pobočce nebo správu uložených karet

Raiffeisenbank vydává na začátku srpna novou verzi aplikace svého mobilního bankovnictví. Ta nově umožní sjednání schůzky na pobočce, přehlednější správu příjemců plateb či zobrazení karet digitálně uložených v digitálních peněženkách a u online obchodníků. Bankovní aplikace slaví u zákazníků úspěch, během necelého roku se počet jejích uživatelů zdvojnásobil. Přispělo k tomu jak sloučení se společností Equa bank, tak zvýšený zájem nových klientů o služby Raiffeisenbank.

Raiffeisen BANK

Udržitelné chování firmy zajímá hlavně mladé, třetina Čechů si za šetrnější výrobu není ochotná připlatit

Společenské chování firem může ovlivnit tendence zákazníka využít nabízených služeb. Tomu, jak firma přistupuje ke kontroverzním řešením, přikládá důležitost třetina Čechů. Nejpodstatnější pro ně je image firmy v médiích a jen pro 8 % je problémem výroba produktů v nedemokratických zemích. Třetina Čechů by si potom nebyla ochotna připlatit za šetrnější výrobu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí možnost nulového úroku u podnikatelských úvěrů a zvyšuje úrok termínovaných vkladů na 5,5 %

Raiffeisenbank jako jediná tuzemská banka nabízí možnost snížit úrok při financování podnikatelských záměrů na 0. Banka také zvyšuje sazbu na termínovaném vkladu, novinkou je nabídka dvouměsíčního termínovaného vkladu s úrokem 5,5 % p.a. Tato vylepšení pomohou podnikatelům ve zhodnocení prostředků a lepší finanční operativě.