Czech Invest··4 min

Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand

Czech Invest

Czech Invest

Agentura CzechInvest naplňuje klíčovou úlohu v oblasti podpory podnikání a investic v její komplexní podobě. Unikátní spojení regionálního, centrálního a mezinárodního působení zajišťuje integritu služeb a schopnost propojovat globální trendy s regionálními podmínkami v České republice. Jedním z hlavních cílů CzechInvestu je přeměna České republiky v inovačního lídra Evropy. CzechInvest je státní příspěvkovou organizací podřízenou Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR. Založen byl v roce 1992.

Tisková zpráva

Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade.

„Česko je atraktivní nejen pro turisty, ale i pro investory, studenty, vědce z celého světa. Při propagaci v zahraničí je důležité vystupovat pod jednotnou identitou. Tak, jak se to povedlo například Slovinsku, Estonsku a Švédsku. Není to jen otázkou vizuálu, ale primárně příběhu, který chceme s Českem spojovat,” říká ředitel DZS Michal Uhl.

Debata na půdě DZS byla první ze série schůzek na této platformě. Příští kolo se uskuteční na půdě Českých center, která značku Česka v zahraničí utváří prostřednictvím kulturních aktivit. „V dramaticky se měnícím světě je víc než dřív potřebné dát okolnímu světu jasnou a srozumitelnou zprávu o Česku – o hodnotách, na nichž stojí, jakou cestu ušlo a jaká z toho plyne vize do budoucna,” říká Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center. Jednotlivé agentury se nyní zaměří na rešerši dat, strategií a dobré příklady zahraniční praxe.

„Momentálně máme mnoho symbolů, které v rámci sportovní prezentace používáme, a přitom každý trochu jinak. Není tak zjevná česká identita, která by nás v očích zahraničních diváků a fanoušků identifikovala a propojovala. Těší mě, že se na potřebnosti jednotné identity shodli všichni zúčastnění,“ uvádí Ondřej Šebek, předseda Národní sportovní agentury.

Správně nastavený branding a positioning Česka vnímám tak, že dokážeme i 12letému dítěti vysvětlit, co je Česko. Tak jak víme, že například tulipán je Holandsko, potřebujeme naši symboliku rozvést do příběhu. Věřím, že v průběhu letošního roku se nám podaří zformulovat konkrétní zadání, které pak další profesionálové rozpracují,“ souhlasí s jednotnou identitou František Reismüller, ředitel CzechTourism.

„Jsme agentury, které se prezentací Česka v zahraničí zabývají na denní bázi. Spojit naše zkušenosti dává smysl. CzechTrade působí v 54 zemích na pěti kontinentech, můžeme se tak inspirovat zajímavými country brandy. Velmi pěkným příkladem je Kostarika, kde za úspěšným nastavením značky stály agentury podobné našemu složení. Nastavení jasného obsahu značky Česko pro vnímání v zahraničí se projeví v multiplikačním efektu společně vkládaných prostředků na její komunikaci,“ zmiňuje Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Budování brandu Česka je zásadní pro zvýšení srozumitelnosti, ale i prestiže a atraktivity Česka v globálním měřítku. To je dlouhodobým cílem poradního orgánu ministra zahraničních věcí, Komise pro jednotnou prezentaci České republiky v zahraničí,“ uvádí Jan Bondy z Ministerstva zahraničních věcí, který se setkání rovněž zúčastnil.

„Shodli jsme se na vytvoření jednotného narativu, zástupných symbolů, sloganu, ale i názvu státu. Jde o komplexní řešení, a proto potřebujeme postupovat systematicky a zvát ke spolupráci klíčové stakeholdery,“ uzavírá Vojtěch Rajtr, náměstek pro strategii agentury CzechInvest.

dum-zahranicni-spoluprace.pngCzechInvest_logo_safe_zones-01_positive.pngczechtrade.jpgczechtourism.pngNSA.pngceska-centra.png

Pro více informací kontaktujte:

Martina Nevolná

Vedoucí oddělení komunikace a regionální spolupráce DZS

Mob.: (+420) 778 975 881, e-mail: [email protected]

Dům zahraniční spolupráce

Dům zahraniční spolupráce (DZS) je příspěvková organizace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Jeho stěžejní činností je správa programů zaměřených na oblast mezinárodního vzdělávání a propagace českého školství v zahraničí pod značkou Study in Czechia. Pro více informací o organizaci a jejich aktivitách navštivte dzs.cz nebo studyin.cz.

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ 11 fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

Zdroj: www.czechinvest.org

Další články

Další články od Czech Invest

Hackathon v Pardubicích přinesl inovativní řešení pro oblast HR a firemní kultury

Hackathon v Pardubicích přinesl inovativní řešení pro oblast HR a firemní kultury

„Propojení zkušených profesionálů se studenty a kreativci ukázalo obrovský potenciál regionu v oblasti inovací. Výsledky hackathonu jasně demonstrují, že Pardubický kraj má silnou základnu talentovaných lidí, kteří dokáží přinášet praktická řešení pro reálné výzvy firem. Věříme, že některé z nápadů najdou využití a přinesou pozitivní změny do firemního prostředí,“ uvedl Tomáš Vlasák, ředitel pardubické regionální kanceláře agentury CzechInvest.
| Czech Invest
Nadějné AI startupy změřily síly v celostátní soutěži

Nadějné AI startupy změřily síly v celostátní soutěži

Soutěž proběhla ve dvou kolech – v Brně a v Praze, přičemž brněnské kolo bylo vedeno v češtině a pražské v angličtině. Celkem dorazilo přes 90 účastníků a 24 z nich prezentovalo svůj AI projekt před odbornou porotou.
| Czech Invest
Creative Business Cup 2025 míří do Hradce Králové. Přihlaste svůj kreativní startup

Creative Business Cup 2025 míří do Hradce Králové. Přihlaste svůj kreativní startup

„Globální zaměření na hospodářský růst skrze inovace, kvalifikovanou pracovní sílu a kreativitu představuje příležitost pro ekonomickou transformaci Česka. Kreativní průmysly u nás rychle rostou, vytvářejí kvalifikovaná pracovní místa a podporují ekonomický rozvoj. Díky našemu bohatému kulturnímu dědictví, rozmanitým studijním programům a pokročilé ICT infrastruktuře má Česko silné postavení v oblastech jako herní průmysl, virtuální a rozšířená realita nebo design a architektura, přičemž klíčovou roli hraje právě lidský talent a kreativita. Účastí na Creative Business Cupu chceme startupům nabídnout nejen prostor k prezentaci před odborným publikem, ale hlavně napojení na celý kreativní ekosystém. Plánujeme zároveň hlubší spolupráci například s Kreativní Prahou a jejími aktivitami,“ říká Petra Kneslová, ředitelka Creative Hubu a organizátorka národního kola soutěže Creative Business Cup 2025.
| Czech Invest
ESA BIC Czech Republic ocenil úspěchy svých startupů a vítá nové nadějné projekty

ESA BIC Czech Republic ocenil úspěchy svých startupů a vítá nové nadějné projekty

„Czech Space Week každý rok jasně ukazuje, že Česko má ve vesmírném průmyslu co nabídnout. Akce jako ESA BIC Launchpad dokazují, že právě propojování etablovaných firem, startupů a institucí je klíčové pro rozvoj našeho kosmického ekosystému. Jsem ráda, že můžeme být svědky rostoucího významu českých firem v evropském měřítku," uvedla Tereza Kubicová, náměstkyně pro technologický rozvoj agentury CzechInvest a spoluzakladatelka Czech Space Weeku.
| Czech Invest
CzechInvest spouští Národní kontaktní místo pro program Digital Europe

CzechInvest spouští Národní kontaktní místo pro program Digital Europe

„Česko potřebuje silnou expertní podporu pro lepší čerpání z programu Digital Europe. Zřízení Národního kontaktního místa je klíčovým krokem k posílení české účasti v tomto významném evropském programu a k urychlení digitální transformace naší ekonomiky," říká Gabriela Bauerová, ředitelka Divize investic a zahraničních aktivit.
| Czech Invest
Czech Space Week 2024 přináší vesmírné novinky, odborné konference i program pro studenty

Czech Space Week 2024 přináší vesmírné novinky, odborné konference i program pro studenty

Festival začal konferencí České uživatelské fórum Copernicus a dálkový průzkum Země, která nabízí účastníkům prezentace odborníků i diskuze o výzvách a příležitostech v oblasti pozorování Země. Slavnostního zahájení festivalu se zúčastnil prezident České republiky Petr Pavel, který k významu kosmických aktivit uvedl: „Průzkum vesmíru a kosmický průmysl jsou přesně tím odvětvím, o kterém jsem přesvědčen, že by mu Česká republika měla věnovat velkou pozornost. Je to oblast s vysoce kvalitními technologiemi, s vysokou přidanou hodnotou a s obrovským potenciálem nejenom pro Českou republiku, ale i pro mezinárodní spolupráci.“
| Czech Invest
Konference Příležitosti bateriového hodnotového řetězce pro Prahu a Středočeský kraj přilákala na sto posluchačů

Konference Příležitosti bateriového hodnotového řetězce pro Prahu a Středočeský kraj přilákala na sto posluchačů

Otázky těžby surovin pro akumulátory, rafinace takto získaných materiálů, samotné výroby akumulátorů, jejich následné sestavení do bateriových modulů a bateriových systémů, výstupní testování, první život baterií, průběžné měření bezpečnosti, ale i druhý život a následná recyklace baterií. Všechny tyto aspekty bateriového řetězce tak, jak jej ČBK vnímá, představují příležitosti pro bádání, aplikovaný výzkum, výrobu, ale též obchod a navazující služby.
| Czech Invest
CzechInvest: Pátá výzva projektu Technologická inkubace nabídne začínajícím firmám až 105 milionů korun

CzechInvest: Pátá výzva projektu Technologická inkubace nabídne začínajícím firmám až 105 milionů korun

„Technologická inkubace je významný počin na podporu inovací a transferu technologií do byznysu. Jde jak o důležitý signál trhu, že stát má zájem o rozvoj nových, inovativních firem, tak o jejich finanční a expertní podporu. Je to také příspěvek naší agentury k modernizaci české ekonomiky. Z velkého zájmu firem o program i řady projektů je patrné, že Česko disponuje značným technologickým potenciálem. Je přirozené, že jen část startupů na trhu nakonec uspěje, ale jsem přesvědčen, že se jim to skutečně podaří. Jsem rád, že program je dobře vnímán veřejným a soukromým sektorem, jak ukázal i úspěšný Czech Startup Week, který se konal minulý týden,“ uvádí Jan Michal, generální ředitel agentury CzechInvest.
| Czech Invest
Konference Příležitosti bateriového hodnotového řetězce pro Prahu a Středočeský kraj přilákala na sto posluchačů

Konference Příležitosti bateriového hodnotového řetězce pro Prahu a Středočeský kraj přilákala na sto posluchačů

Otázky těžby surovin pro akumulátory, rafinace takto získaných materiálů, samotné výroby akumulátorů, jejich následné sestavení do bateriových modulů a bateriových systémů, výstupní testování, první život baterií, průběžné měření bezpečnosti, ale i druhý život a následná recyklace baterií. Všechny tyto aspekty bateriového řetězce tak, jak jej ČBK vnímá, představují příležitosti pro bádání, aplikovaný výzkum, výrobu, ale též obchod a navazující služby.
| Czech Invest
Česku chybí klíčová data o podnikavosti, konference v Praze řešila zapojení do mezinárodního výzkumu GEM

Česku chybí klíčová data o podnikavosti, konference v Praze řešila zapojení do mezinárodního výzkumu GEM

Konference Podnikavá budoucnost Česka přilákala do prostor Uměleckoprůmyslového muzea v Praze více než 120 účastníků z řad předních odborníků na téma podpory podnikavosti a podnikání, zástupců státní i veřejné sféry, inovačních center, škol, neziskových organizací i soukromého sektoru.
| Czech Invest