Špičky propagačních agentur se zaměřily na jednotný český brand

|

Dům zahraniční spolupráce (DZS) hostil 28. 3. historicky první setkání propagačních agentur. Cílem bylo navázat na práci Komise pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí řízené Ministerstvem zahraničních věcí. Pozvání DZS přijaly špičky Českých center, Národní sportovní agentury a agentur CzechInvest, CzechTourism a CzechTrade.

„Česko je atraktivní nejen pro turisty, ale i pro investory, studenty, vědce z celého světa. Při propagaci v zahraničí je důležité vystupovat pod jednotnou identitou. Tak, jak se to povedlo například Slovinsku, Estonsku a Švédsku. Není to jen otázkou vizuálu, ale primárně příběhu, který chceme s Českem spojovat,” říká ředitel DZS Michal Uhl.

Debata na půdě DZS byla první ze série schůzek na této platformě. Příští kolo se uskuteční na půdě Českých center, která značku Česka v zahraničí utváří prostřednictvím kulturních aktivit. „V dramaticky se měnícím světě je víc než dřív potřebné dát okolnímu světu jasnou a srozumitelnou zprávu o Česku – o hodnotách, na nichž stojí, jakou cestu ušlo a jaká z toho plyne vize do budoucna,” říká Jitka Pánek Jurková, generální ředitelka Českých center. Jednotlivé agentury se nyní zaměří na rešerši dat, strategií a dobré příklady zahraniční praxe.

„Momentálně máme mnoho symbolů, které v rámci sportovní prezentace používáme, a přitom každý trochu jinak. Není tak zjevná česká identita, která by nás v očích zahraničních diváků a fanoušků identifikovala a propojovala. Těší mě, že se na potřebnosti jednotné identity shodli všichni zúčastnění,“ uvádí Ondřej Šebek, předseda Národní sportovní agentury.

Správně nastavený branding a positioning Česka vnímám tak, že dokážeme i 12letému dítěti vysvětlit, co je Česko. Tak jak víme, že například tulipán je Holandsko, potřebujeme naši symboliku rozvést do příběhu. Věřím, že v průběhu letošního roku se nám podaří zformulovat konkrétní zadání, které pak další profesionálové rozpracují,“ souhlasí s jednotnou identitou František Reismüller, ředitel CzechTourism.

„Jsme agentury, které se prezentací Česka v zahraničí zabývají na denní bázi. Spojit naše zkušenosti dává smysl. CzechTrade působí v 54 zemích na pěti kontinentech, můžeme se tak inspirovat zajímavými country brandy. Velmi pěkným příkladem je Kostarika, kde za úspěšným nastavením značky stály agentury podobné našemu složení. Nastavení jasného obsahu značky Česko pro vnímání v zahraničí se projeví v multiplikačním efektu společně vkládaných prostředků na její komunikaci,“ zmiňuje Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Budování brandu Česka je zásadní pro zvýšení srozumitelnosti, ale i prestiže a atraktivity Česka v globálním měřítku. To je dlouhodobým cílem poradního orgánu ministra zahraničních věcí, Komise pro jednotnou prezentaci České republiky v zahraničí,“ uvádí Jan Bondy z Ministerstva zahraničních věcí, který se setkání rovněž zúčastnil.

„Shodli jsme se na vytvoření jednotného narativu, zástupných symbolů, sloganu, ale i názvu státu. Jde o komplexní řešení, a proto potřebujeme postupovat systematicky a zvát ke spolupráci klíčové stakeholdery,“ uzavírá Vojtěch Rajtr, náměstek pro strategii agentury CzechInvest.

dum-zahranicni-spoluprace.png
CzechInvest_logo_safe_zones-01_positive.png
czechtrade.jpg
czechtourism.png
NSA.png
ceska-centra.png

Pro více informací kontaktujte:

Martina Nevolná

Vedoucí oddělení komunikace a regionální spolupráce DZS

Mob.: (+420) 778 975 881, e-mail: [email protected]

Dům zahraniční spolupráce

Dům zahraniční spolupráce (DZS) je příspěvková organizace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Jeho stěžejní činností je správa programů zaměřených na oblast mezinárodního vzdělávání a propagace českého školství v zahraničí pod značkou Study in Czechia. Pro více informací o organizaci a jejich aktivitách navštivte dzs.cz nebo studyin.cz.

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ 11 fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

+ fotografií

Zdroj: www.czechinvest.org

Czech Invest

Ministr Síkela slavnostně uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest

Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do funkce nového generálního ředitele Jana Michala. Během tiskového brífinku zmínil nejen klíčovou úlohu agentury v podpoře investic, podnikání a inovací posilujících českou ekonomiku, ale i potřebu zachytit aktuální trendy světové ekonomiky a využít je ve prospěch budoucí konkurenceschopnosti Česka. Jan Michal převzal řízení agentury po Petru Očkovi, který nadále zastává pozici vrchního ředitele sekce digitalizace a inovací Ministerstva průmyslu a obchodu a do konce března letošní roku byl pověřen řízením CzechInvestu.

Czech Invest

Kompletní program Sustainability Summitu 2024 odhalen: Den plný inspirace, diskuze a best practices

Organizátoři druhého ročníku Czech & Slovak Sustainability Summitu, který se bude konat 25. dubna 2024 v Cubex Centru Praha, zveřejnili kompletní konferenční program. Více než 50 řečníků, panelistů a moderátorů vystoupí na pódiu s cílem inspirovat další odborníky na udržitelnost, sdílet osvědčené postupy v oblasti udržitelnosti nebo podporovat diskuzi. Cíl všech zúčastněných je stejný – podpořit zavedení udržitelných principů na českém a slovenském trhu. Partnerem akce je agentura CzechInvest.

Czech Invest

CzechInvest spouští čtvrtou výzvu projektu Technologická inkubace. Pro inovativní startupy má připraveno 118 milionů korun

Agentura CzechInvest spouští další výzvu projektu Technologická inkubace, který prostřednictvím sedmi technologicky specializovaných hubů podporuje startupové prostředí i nové firmy přinášející inovativní technologie na komerční trhy. Příjem žádostí bude probíhat od 2. do 30. května. CzechInvest má pro inovativní startupy připraveno 118 milionů korun.