Česká pošta··3 min

Se Shakespearem do Evropy i dál

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Tisková zpráva

Z dílny Mariny Richterové pochází návrh nového příležitostného písmenového poštovního aršíku se čtyřmi známkami Shakespearovské hry, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 6. září. Na dvou známkách, s motivem královny a s motivem elfa, je nominále zastoupeno písmenem „E“ a na dalších dvou, s motivem postavy s loutnou a s motivem šaška, je zastoupeno písmenem „Z“. Novou emisi osobně uvede Marina Richterová v sobotu 9. září v rámci veletrhu Sběratel na výstavišti v pražských Letňanech.

Při tvorbě aršíku se autorka inspirovala kresbami s fragmenty ručně vyřezávané koláže. Na pozadí aršíku je kulisa s okny ve tvaru trojlístku odkazující na dobu, do níž William Shakespeare zasadil hry Král Lear, Romeo a Julie, Macbeth. Vlevo na aršíku stojí královna s maskou Kleopatry a šaškovskou holí. Pod známkou vystupuje Benátská laguna s gondolou a bazilikou San Giorgio Maggiore s proslulou zvonicí. Panorama zastřešuje šperk v podobě katolického kříže. Vpravo se zlověstně mračí postava s loutnou. Plášť halí masky Othella, Julia Caesara, čarodějnice a lorda Macbetha. Uprostřed nahoře sedí prosvětlená postava elfa, pod níž se pitvoří šašek s maskou krále.

Nominále zastoupené písmenem „E“ odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – evropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 44 Kč a nominále zastoupené písmenem „Z“, které odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – mimoevropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 50 Kč.

Společně s aršíkem vychází i čtyři varianty obálky prvního dne vydání (FDC) s motivy múzy s maskou, pochodujícího Puka troubícího na trubku, dále s motivem Hamleta či Merkucia s rapírem.

Výrobu celé emise obstarala Tiskárna Hradištko, s. r. o. Aršík je vytištěn metodou ofsetu v nákladu 24 000 kusů aršíků a varianty FDC digitálním tiskem po 2 300 kusech.

Zájemci si mohou nový aršík zakoupit na specializovaných přepážkách či v e-shopu na webových stránkách České pošty.

PODCAST:

4. 9. 2023 - Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 331kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Titanic Facing slip na poštovních ceninách

Titanic Facing slip na poštovních ceninách

Již zítra si budou moci zájemci na podzimním veletrhu Sběratel, který se ve dnech 6. – 7. září koná již tradičně na výstavišti PVA Expo v pražských Letňanech, zakoupit dvě poštovní ceniny s motivem adresního štítku z lodní pošty Titanicu. Díky českému sběrateli a odborníkovi na investiční filatelii Davidovi Kopřivovi se tento vzácný artefakt dostal do Evropy a veřejnost jej tak bude moci na veletrhu spatřit vůbec poprvé.
| Česká pošta
Zrcadlová kaple má svůj aršík

Zrcadlová kaple má svůj aršík

Jan Kavan je autorem výtvarného návrhu nového příležitostného poštovního aršíku Kaple Zvěstování Panně Marii v Klementinu – Zrcadlová kaple, který Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 4. září. Námět aršíku a známek představuje detail současného vzhledu koncertní síně v Klementinu nazvané Zrcadlová kaple.
| Česká pošta
Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého

Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého

České stopy ve světě: Josef Škvorecký je nový příležitostný písmenový poštovní aršík, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 4. září. Námětem známky aršíku, jejíž nominále je zastoupeno písmenem „Z“, je Škvoreckého portrét ze začátku 90. let, kdy mohl opět navštěvovat Československo. Výtvarný návrh aršíku podepsali Libuše Knotková a Kamil Knotek. Od narození Josefa Škvoreckého uplyne 100 let.
| Česká pošta
Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík

Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík

Matyáš Vitík (40) byl jmenován manažerem úseku komunikace České pošty. Zodpovědný bude za interní komunikaci, tiskové oddělení firmy a za její marketing. Nadále zůstává tiskovým mluvčím České pošty.
| Česká pošta
Volební leták není reklamou

Volební leták není reklamou

Česká pošta před blížícími se volbami do Senátu a zastupitelstev krajů, které se uskuteční 20. a 21. 9. 2024, začala na základě uzavřených smluv či objednávek roznášet volební materiály politických uskupení, stran a hnutí do domovních schránek.
| Česká pošta
Česká pošta získala jistotu na dalších pět let

Česká pošta získala jistotu na dalších pět let

Český telekomunikační úřad udělil České poště licenci na pět let do roku 2029. Česká pošta jako národní poštovní operátor bude i nadále poskytovat své služby občanům po celém území České republiky.
| Česká pošta
Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner

Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner

Soukromá firma, která provozovala 17 pošt Partner, zpronevěřila peníze svěřené Českou poštou, a to v řádu jednotek milionů korun.
| Česká pošta
Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny

Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny

Transformace České pošty počítá s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti.
| Česká pošta
Česká pošta zabránila krádeži svěřených peněz

Česká pošta zabránila krádeži svěřených peněz

Soukromá firma, která provozuje 17 pošt Partner, zpronevěřila peníze svěřené Českou poštou, a to v řádu jednotek milionů korun. Tyto finance byly určené na výplatu poštovních poukázek a důchodů.
| Česká pošta
Česká pošta plánuje sjednotit harmonogram poštovní licence s poskytováním partnerských finančních služeb

Česká pošta plánuje sjednotit harmonogram poštovní licence s poskytováním partnerských finančních služeb

Česká pošta aktuálně poskytuje finanční služby skupiny ČSOB. Platná smlouva uplyne koncem roku 2027. V minulosti začátek spolupráce, která se k aktuálnímu kontraktu váže k roku 2018, korespondovala s platností poštovní licence. Ta byla v tehdejším období udělena rovněž od roku 2018.
| Česká pošta