Se Shakespearem do Evropy i dál

|

Z dílny Mariny Richterové pochází návrh nového příležitostného písmenového poštovního aršíku se čtyřmi známkami Shakespearovské hry, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 6. září. Na dvou známkách, s motivem královny a s motivem elfa, je nominále zastoupeno písmenem „E“ a na dalších dvou, s motivem postavy s loutnou a s motivem šaška, je zastoupeno písmenem „Z“. Novou emisi osobně uvede Marina Richterová v sobotu 9. září v rámci veletrhu Sběratel na výstavišti v pražských Letňanech.

Při tvorbě aršíku se autorka inspirovala kresbami s fragmenty ručně vyřezávané koláže. Na pozadí aršíku je kulisa s okny ve tvaru trojlístku odkazující na dobu, do níž William Shakespeare zasadil hry Král Lear, Romeo a Julie, Macbeth. Vlevo na aršíku stojí královna s maskou Kleopatry a šaškovskou holí. Pod známkou vystupuje Benátská laguna s gondolou a bazilikou San Giorgio Maggiore s proslulou zvonicí. Panorama zastřešuje šperk v podobě katolického kříže. Vpravo se zlověstně mračí postava s loutnou. Plášť halí masky Othella, Julia Caesara, čarodějnice a lorda Macbetha. Uprostřed nahoře sedí prosvětlená postava elfa, pod níž se pitvoří šašek s maskou krále.

Nominále zastoupené písmenem „E“ odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – evropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 44 Kč a nominále zastoupené písmenem „Z“, které odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – mimoevropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 50 Kč.

Společně s aršíkem vychází i čtyři varianty obálky prvního dne vydání (FDC) s motivy múzy s maskou, pochodujícího Puka troubícího na trubku, dále s motivem Hamleta či Merkucia s rapírem.

Výrobu celé emise obstarala Tiskárna Hradištko, s. r. o. Aršík je vytištěn metodou ofsetu v nákladu 24 000 kusů aršíků a varianty FDC digitálním tiskem po 2 300 kusech.

Zájemci si mohou nový aršík zakoupit na specializovaných přepážkách či v e-shopu na webových stránkách České pošty.

PODCAST:

4. 9. 2023 - Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 331kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Česká pošta

Hod diskem s přítiskem

Ve středu 6. září uvede Česká pošta do prodeje novou výplatní písmenovou známku s kupony pro přítisky Diskobolos „B“, pod jejíž výtvarný návrh se podepsala Eva Hašková. Motivem známky je postava Diskobola před hodem disku. Známkový komplet obsahuje sedm známek a osm stejných kuponů, zbývajících šest kuponů tvoří celek s velkým grafickým motivem. Část nákladu je vytištěna s prázdnými kupony, na něž budou dodatečně zhotovovány přítisky podle přání zákazníka.

Česká pošta

Luční hrdinové ve známkovém sešitku

Dnes, 6. září, uvádí Česká pošta do prodeje novou příležitostnou písmenovou poštovní známku Maková panenka a motýl Emanuel, která vychází ve známkovém sešitku. Autorem grafické úpravy je Petr Foltera.