Ministerstvo dopravy··4 min

Rozpočet Správy železnic pro letošní rok se zvýšil na 47 miliard

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Tato suma zahrnuje navýšení rozpočtu manažera infrastruktury o 3,5 miliardy korun, které nedávno schválila vláda. Jde o druhou nejvyšší částku v historii Správy železnic. Z tohoto pohledu rekordní byl rok 2015, kdy díky konci prvního období unijního Operačního programu Doprava měla k dispozici 50,2 miliardy korun.

Rozpočet Správy železnic pro letošní rok se zvýšil na 47 miliard

Správa železnic má letos připraveno na investice více než 24,2 miliardy korun, což je o 4,6 miliardy více než vloni. Z této částky i přes dopady koronavirové pandemie proinvestovala k 30. dubnu téměř 6,9 miliardy korun, což představuje již 28 procent z roční alokace. Před rokem bylo přitom ke stejnému datu proinvestováno pouze 22,5 procenta celkové sumy.

„Bez ohledu na stávající situaci pokračujeme bez přerušení v přípravě dalších plánovaných investičních akcí. Běží zadávací řízení, pokračuje uzavírání smluv se zhotoviteli jak projektů, tak i samotných stavebních prací,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Navýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun, které vláda schválila, využije státní organizace na realizaci a přípravu desítek akcí oprav tratí, výpravních budov a údržby tratí, což dokládá výběr konkrétních akcí:

Největší část peněz (280 milionů) se využije na opravu obou traťových kolejí mezi Děčínem-Prostředním Žlebem a Dolním Žlebem, která by měla proběhnout od poloviny července do konce října. Dalších 200 milionů půjde na opravu nestabilních náspů v úseku Hájek – Dalovice, která vyjde na téměř půl miliardy korun. Zde je předpoklad zahájení prací v polovině letošního července.

Největší akcí na severovýchodě Čech bude oprava traťového úseku Mostek – Horka u Staré Paky, na kterou se využije 151 milionů při celkových nákladech 242 milionů korun. Ve středních Čechách již probíhá oprava tratí z Kralup nad Vltavou a Středokluk do Podlešína za 98 milionů a prázdninová oprava traťového úseku z Kladna do Řevničova. V Plzeňském kraji půjde nejvíce peněz (70 milionů) na opravu traťového úseku Horažďovice – Žichovice.

Na Vysočině vynaložíme největší částku – 72 milionů korun – na opravu trati z Bystřice nad Pernštejnem do Rožné (celkové náklady 100 milionů), na jižní Moravě půjde 70 milionů na úpravy kolejových obvodů, které jsou součástí zabezpečovacího zařízení, mezi Brnem a Vlkovem u Tišnova.

Oprava traťového úseku Hanušovice – Jeseník v Olomouckém kraji vyjde na 50 milionů korun, práce v úseku Bystřička – Jablůnka ve Zlínském kraji vyjdou na 30 milionů. V Moravskoslezském kraji je třeba na prvním místě zmínit opravu trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město za 80 milionů.

Část finančních prostředků půjde rovněž na opravy vybraných výpravních budov. Lepšího prostředí se tak dočkají například cestující na zastávce Litoměřice město a ve stanicích Hronov, Potštejn, Sedlčany či Nová Ves u Českých Budějovic. Opraví se i zastřešení nástupišť na ostravském hlavním nádraží nebo střecha a hromosvody v sídle Oblastního ředitelství Olomouc v tamní Nerudově ulici.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy