Raiffeisen BANK··3 min

Pro 76 % Čechů je bezhotovostní placení preferovanou volbou, více než čtvrtina jich platí kartou i částky nižší než 50 korun

Alespoň jednu kartu má dnes 95 % Čechů a bezhotovostní platební styk upřednostňuje 76 % z nich. Nejčastěji k němu volí platební kartu (93 %), následují platby mobilem nebo chytrými hodinkami. Dostupnost bezhotovostního placení je podle naprosté většiny Čechů dobrá, i proto jich 65 % uvedlo, že kartou platí i v případě menších částek do 200 korun. Polovina Čechů upřednostňuje bezhotovostní platby i v online prostředí při nákupu na internetu. Informace vyplynuly z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Platební kartu má dnes naprostá většina Čechů (95 %). Více než polovina (53 %) jich má právě jednu, naopak tři a více karet najdeme v peněžence u 13 % dotazovaných. Češi se rozhodně nebrání bezhotovostním platbám, pro 76 % lidí jsou dokonce preferovanou volbou – téměř polovina (46 %) dotázaných platí v obchodech většinou bezhotovostně, dalších 30 % pak pokaždé. Bezhotovostní platby nejčastěji realizují právě platební kartou (93 %), 4 z 10 dotázaných využívají k placení i svůj mobilní telefon, dalších 10 % respondentů pak chytré hodinky či náramek. „Nárůst bezhotovostních plateb jsme mohli sledovat v období covidové pandemie, kdy byl omezen osobní kontakt a hotovostní platby. Od té doby většina populace u této pohodlné a bezpečné formy placení už zůstala a akceptuje ji ve stých životech stále více,“ říká Tereza Kaiseršotová, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Dostupnost bezhotovostního placení hodnotí Češi jako dobrou, 94 % dotázaných uvedlo, že takto nemají problém platit na všech nebo většině míst. „Dobrá dostupnost bezhotovostních terminálů i ochota obchodníků zvyšuje oblíbenost a vůli využívat bezhotovostní platby co nejčastěji, a to například i pro platby malých částek, jak potvrzují data,“ doplňuje Kaiseršotová. 65 % Čechů uvedlo, že kartu k terminálu přikládají i pokud se jedná o částku do 200 korun. Pro více než čtvrtinu (27 %) dotázaných je bezhotovostní placení komfortní natolik, že jej využívají i pro částky do 50 korun. Jen 7 % spoluobčanů vytáhne kartu pouze tehdy, pokud celková částka přesáhne tisíc korun.

Budoucnost bezhotovostního a bezkontaktního placení je zjevná. V obchodech tato forma jednoznačně vítězí, ale získává si svou neochvějnou pozici i v online prostředí při nákupech na internetu, kde platbu prostřednictvím karty nebo platební brány využívá zhruba polovina Čechů. Další čtvrtina (24 %) upřednostňuje platbu dobírkou, což může souviset i s obavami ze zneužití platební karty. Tyto obavy vyjadřují především členové nízkopříjmových domácností do 20 tisíc korun a osoby se základním vzděláním. Mladí ve věku do 35 let oproti tomu ze zneužití svojí platební karty strach nemají.

-----

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v červnu 2022 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví
Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty
Raiffeisen BANK

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy
Raiffeisen BANK

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
Změněný nadpis
Raiffeisen BANK

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 4,7 mld. Kč (o 35 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 373 miliard Kč (meziroční nárůst o 4,9 %)
Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund

Raiffeisenbank během posledních dvou let vyvinula novou IT platformu, která výrazně usnadňuje posouzení situace klientů žádajících o úvěr. Díky této inovaci se dříve zdlouhavé procesy zkracují na necelou půlminutu. Platforma byla letos oceněna v soutěži Digital CX Awards 2024 za mimořádně pozitivní digitální zákaznickou zkušenost. Raiffeisenbank používá platformu pro zpracování žádostí o spotřebitelské úvěry, kreditní karty a kontokorent v mobilním a internetovém bankovnictví, ale také pro žádosti zadané klienty přes webové stránky banky.
Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.