Česká pošta··2 min

Prezident Pavel ve školní třídě představil podobu známky a oficiálního portrétu, vyjdou v 10 barevných variantách

Prezident Petr Pavel dnes ve školní třídě na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu představil podobu prezidentské poštovní známky a oficiálních portrétů. Známky i portréty budou k dispozici v deseti barevných variantách, barevný koncept nazvaný Kolóra odkazuje k české kultuře a přírodě. Oficiální portrét pořídil ateliér J3T.

“Moje vize byla nemít žádný portrét ani žádnou známku, není to totiž zrovna způsob prezentace, který by mi byl vlastní. Ale když jsem viděl odezvu ze strany lidí, kteří by chtěli mít portrét prezidenta ve školách nebo na úřadech, tak jsem nakonec dal zelenou kreativnímu týmu, aby se toho chopil. Já jsem s výsledkem velmi spokojený a věřím, že všem, kteří čekají na portrét nebo na známku, to udělá radost,” řekl prezident Petr Pavel na tiskové konferenci.

Barevný koncept nazvaný Kolóra na tiskové konferenci kreativní tým představil takto: Česká republika je země plná barev. A každá z těch barev v sobě ukrývá odkaz na nějaké místo, událost, nebo věc, kterou nosíme ve svých srdcích. Je jich nespočet. Vybrali jsme tedy alespoň pár z nich, které každý z nás dobře zná a hovoří k nám důvěrným hlasem.

Známky v 10 různých barvách budou na poštách dostupné od 7. června, cena jedné známky je dle aktuálního ceníku České pošty 23 korun, odpovídá ceně za obyčejné psaní. Nominální hodnota je na známce zastoupena symbolem „B”. Známky budou samolepící a bude je možné zakoupit v tzv. výplatním poštovním archu se všemi deseti barvami za 230 Kč. V první emisi tiskárna vytiskne 100 000 archů, tedy celkem milion známek.

Oficiální fotografie prezidenta i prezidentského páru je ke stažení na webu www.hrad.cz a ve fotobance ČTK/Profimedia www.profimedia.cz. Vytištěné portréty A2 v 10 různých barvách budou k standardně k dostání na www.sevt.cz.

Zdroj: www.hrad.cz

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Zadavatel
Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Další články od Česká pošta

Aktuální stav: doručování důchodů a uzavřené provozovny České pošty kvůli povodním
Česká pošta

Aktuální stav: doručování důchodů a uzavřené provozovny České pošty kvůli povodním

Česká pošta informuje o současném stavu svého provozu. Seznam uzavřených nebo již otevřených provozoven bude aktualizován podle momentální situace v daných lokalitách.
Povodněmi byl zasažen i provoz České pošty
Česká pošta

Povodněmi byl zasažen i provoz České pošty

Česká pošta má většinu svých provozoven, které přímo obsluhují klienty, v sobotu a v neděli běžně uzavřenu. Stejně tomu bylo během uplynulého víkendu. Podle dosavadních zjištění byly zasaženy zejména pobočky, dodejny a depa, která se nachází v lokalitách s vyhlášeným stavem nebezpečí. Zda jsou funkční i další části České pošty, bude jasné po jejich pondělní revizi, která proběhne před otevřením pro veřejnost nebo před začátkem standardní pracovní směny.
Titanic Facing slip na poštovních ceninách
Česká pošta

Titanic Facing slip na poštovních ceninách

Již zítra si budou moci zájemci na podzimním veletrhu Sběratel, který se ve dnech 6. – 7. září koná již tradičně na výstavišti PVA Expo v pražských Letňanech, zakoupit dvě poštovní ceniny s motivem adresního štítku z lodní pošty Titanicu. Díky českému sběrateli a odborníkovi na investiční filatelii Davidovi Kopřivovi se tento vzácný artefakt dostal do Evropy a veřejnost jej tak bude moci na veletrhu spatřit vůbec poprvé.
Zrcadlová kaple má svůj aršík
Česká pošta

Zrcadlová kaple má svůj aršík

Jan Kavan je autorem výtvarného návrhu nového příležitostného poštovního aršíku Kaple Zvěstování Panně Marii v Klementinu – Zrcadlová kaple, který Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 4. září. Námět aršíku a známek představuje detail současného vzhledu koncertní síně v Klementinu nazvané Zrcadlová kaple.
Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého
Česká pošta

Aršík ke stovce Josefa Škvoreckého

České stopy ve světě: Josef Škvorecký je nový příležitostný písmenový poštovní aršík, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 4. září. Námětem známky aršíku, jejíž nominále je zastoupeno písmenem „Z“, je Škvoreckého portrét ze začátku 90. let, kdy mohl opět navštěvovat Československo. Výtvarný návrh aršíku podepsali Libuše Knotková a Kamil Knotek. Od narození Josefa Škvoreckého uplyne 100 let.
Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík
Česká pošta

Manažerem komunikace České pošty se stal Matyáš Vitík

Matyáš Vitík (40) byl jmenován manažerem úseku komunikace České pošty. Zodpovědný bude za interní komunikaci, tiskové oddělení firmy a za její marketing. Nadále zůstává tiskovým mluvčím České pošty.
Volební leták není reklamou
Česká pošta

Volební leták není reklamou

Česká pošta před blížícími se volbami do Senátu a zastupitelstev krajů, které se uskuteční 20. a 21. 9. 2024, začala na základě uzavřených smluv či objednávek roznášet volební materiály politických uskupení, stran a hnutí do domovních schránek.
Česká pošta získala jistotu na dalších pět let
Česká pošta

Česká pošta získala jistotu na dalších pět let

Český telekomunikační úřad udělil České poště licenci na pět let do roku 2029. Česká pošta jako národní poštovní operátor bude i nadále poskytovat své služby občanům po celém území České republiky.
Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner
Česká pošta

Česká pošta znovu otevřela 17 pošt Partner

Soukromá firma, která provozovala 17 pošt Partner, zpronevěřila peníze svěřené Českou poštou, a to v řádu jednotek milionů korun.
Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny
Česká pošta

Česká pošta hledá poradce pro prodej Balíkovny

Transformace České pošty počítá s oddělením Balíkovny do samostatné firmy a s následným prodejem majority této nové společnosti.