Ministerstvo dopravy··2 min

Pražský okruh se prodlouží o 12 kilometrů

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Na celkem 12,6 km dlouhém úseku jihovýchodní části Pražského okruhu z Běchovic na D1 začnou dělníci pracovat v polovině prosince. Dokončení plánujeme na konec roku 2027. Společně s dálnicí D0 bude dokončena i stavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly.

Pražský okruh se prodlouží o 12 kilometrů

„Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Výrazná úleva přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále.„Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka.

Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent.

Zhotovitele této stavby vybralo Ředitelství silnic a dálnic, ve výběrovém řízení zvítězilo sdružení firem EUROVIA CZ, Stavby mostů, PORR a PORR Bau. Náklady budou 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce začnou letos v prosinci, potrvají tři roky.

Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich sedm. První se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od D1 k D5.

YouTube video player

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy