Praha získala finance na opravy Barrandovského mostu od státu

|

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) podpořil Prahu při opravách Barrandovského mostu. Na celkovou rekonstrukci nejvytíženějšího silničního mostu v Česku poskytl částku přes 40,4 milionu korun.

Hlavní město Praha přijalo investiční transfery v celkové výši 40 408 749,27 Kč ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Tento finanční příspěvek je určen na celkovou rekonstrukci a modernizaci Barrandovského mostu a modernizaci dopravního značení.

SFDI, který zodpovídá za udržování a rozvoj dopravní infrastruktury v České republice a spravuje jej ministerstvo dopravy, poskytl tuto finanční podporu, aby zajistil bezpečnost a plynulost provozu na jednom z klíčových dopravních uzlů hlavního města a celé republiky.

„Praha je hlavní dopravní uzel a je nesmírně důležité, aby její infrastruktura byla na nejvyšší možné úrovni. Investiční transfery z SFDI nám umožní rekonstruovat a modernizovat Barrandovský most – stavbu celorepublikového významu. Jsem tak rád, že rekonstrukce této kritické stavby nepůjde na vrub jen Praze. Investice do mostu byla zásadní pro zajištění bezpečného provozu všech řidičů,“ uvedl Zdeněk Kovářík, člen Rady hl. m. Prahy pro oblast financí, rozpočtu, fondů a podpory podnikání.

„Podobně jako na předchozí etapu oprav, i letos Praha získává další finanční prostředky ze SFDI určené na klíčovou opravu Barrandovského mostu. Opravy mostu už byly nezbytné. Z pohledu Prahy se jedná o rekonstrukci století, i s ohledem na každodenní vytíženost této významné dopravní tepny, kterou zdaleka nevyužívají pouze Pražané. Rekonstrukce mostu zatím probíhá bez významných komplikací,“ dodává Zdeněk Hřib, I. náměstek primátora pro oblast dopravy.

Spodní stavba Barrandovského mostu se dočkala rekonstrukce a sanace už v minulých letech, konkrétně od září 2020 do listopadu 2021. První etapa rekonstrukce nosné konstrukce mostu se uskutečnila loni od května do října. Zbývající tři etapy pak budou na řadě letos a v následujících dvou letech, a to v úzké koordinaci se stavbami dalších investorů na území Prahy a Středočeského kraje.

V letošním roce se v rámci rekonstrukce odstraňuje mostní svršek a stávající vybavení na severní polovině jižního mostu a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu. Vedení hlavního města prosí všechny řidiče o pochopení, trpělivost a využívání značených objízdných tras a využívání satelitních navigací.

Zdroj: www.praha.eu

Praha

Štvanická lávka je otevřena. Karlín a Holešovice spojuje unikátní konstrukce z bílého betonu

Chodci i cyklisté mohou konečně cestovat mezi Holešovicemi a Karlínem rychleji a bezpečněji. Štvanická lávka, kterou Praha uvádí do provozu, má přitom řadu architektonických i technologických unikátů. Na 300 metrů dlouhou konstrukci použili mostní specialisté unikátní ultra-vysocehodnotný bílý beton, poslední pole na holešovické straně je pak zvedací, aby odolalo i tisícileté vodě. Lávku navíc doplňují umělecká díla. Výstavba vyšla zhruba na 352 milionů Kč. S otevřením Štvanické lávky zároveň končí provoz přívozu P7, který doposud propojoval oba břehy.

Praha

Praha tlumí negativní projevy cestovního ruchu, zaměřuje se i na ochranu zvířat

Hlavní město poslední roky mění image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli nabízející kvalitní služby. Celkem již dokončila 40 projektů a na dalších s partnery postupně pracuje. Jednotlivé projekty reflektují i kultivaci veřejného prostoru a eliminaci negativních projevů spojených s turismem v historickém centru. Příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague, která vkusnou formou informuje turisty o pravidlech a kultuře chování. Nově kampaň doplňují outdoorové plakáty informující turisty, aby se nefotili se zvířaty, která jsou zneužívána pro ilegální byznys a provozovatelé si za to nechávají platit i několik tisíc korun.

Praha

Tři projekty ke zlepšení životního prostředí na území Prahy postupují do finále celostátní soutěže Adapterra Awards

Soutěž Adapterra Awards pořádaná Nadací Partnerství hledá nejlepší příklady adaptací na změnu klimatu. Díky tomu se ukázkové projekty mohou replikovat na dalších místech v České republice. Do letošního pátého ročníku se přihlásilo 115 projektů, což je nejvíce v historii soutěže. O vítězství budou ve finále bojovat celkem tři projekty na území metropole. Detailní informace jsou k dispozici na: adaptrerraawards.cz.