T-Mobile··7 min

Polovina roku 2024 u T-Mobile: investice do infrastruktury pokračují, představeny nové tarify, nástup generální ředitelky i silná podpora neziskového sektoru

T-Mobile

T-Mobile

T-Mobile je značkou skupiny Deutsche Telekom pro mobilní služby. Německá skupina Deutsche Telekom je mj. od roku 2014 100 % vlastníkem společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., jež do roku 2002 působila pod názvem Radiomobil a. s. (obchodní značka Paegas).

Tisková zpráva

Společnost T-Mobile představuje hospodářské výsledky za první pololetí roku 2024. Počet zákazníků vzrostl o 0,6 % a překonal hranici 6,5 milionů. Naopak klesající trend pokračuje v počtu odeslaných SMS (- 5,9 %) a v majitelích předplacených karet (- 6,5 %). Spotřeba dat stoupla téměř o jednu třetinu (32 %), a tomu operátor přizpůsobil také nabídku nových tarifů. V meziročním srovnání pokračuje mírný pokles tržeb (- 1 %), avšak díky zodpovědnému podnikání zůstává stabilní ziskovost na 6 %. Od 1. června nastoupila na pozici generální ředitelky Melinda Szabó.

T-Mobile má za sebou další pololetí, kdy prokázal, že je zdravou a stabilní společností se zájmem o udržitelnost, svět kolem sebe, a především o své zákazníky. Na tom staví i spuštění komunikační platformy #MeziSvými dokazující sílu naší značky. V letošním roce plánujeme investovat 4,9 miliardy do stavby sítí, z toho 2,58 do mobilní části. Zavázali jsme se pokrýt do konce roku 90 % populace 5G signálem. Podařilo se nám také představit zákazníkům nové tarifní portfolio a uzavřít dohodu o dlouhodobém nákupu zelené energie,“ shrnuje uplynulý půlrok Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Nové tarify i telefony

Aby si zákazníci mohli užít naplno chvíle #MeziSvými, představil T-Mobile v červnu nové portfolio mobilních tarifů Next. Přináší jim více dat, zábavy, zabezpečení a také mohou využít jedinečné nabídky od partnerů Alza nebo Max. Operátor reaguje i na stále rostoucí spotřebu dat, a tak mohou uživatelé nových tarifů čerpat neomezené datové víkendy. Bezstarostné datování podporují také dostupnější roamingové balíčky mimo EU. Aktivovat a pohodlně sledovat čerpání lze v aplikaci. V dubnu T-Mobile rozšířil nabídku bezdrátového internetu na doma o nové rychlosti odpovídající nárokům moderní domácnosti jak pro práci, tak pro studium i zábavu. Výhodou nových tarifů je i snadná instalace bez čekání na technika.

Další novinky se objevily v zákaznickém programu Magenta Moments, kam se do konce června přihlásilo více než 800 000 uživatelů. Zákazníci měli možnost vyzvednout si s kódem z aplikace oblíbené dárky na prodejnách nebo soutěžit o lístky na festivaly po celé Evropě díky projektu skupiny Deutsche Telekom Summer to Remember. T-Mobile se letos stal generálním partnerem multižánrového festivalu Colours of Ostrava, a kromě soutěží nabídl také zvýhodněné vstupné a další výhody na místě.

Operátor rozšířil svou nabídku dostupných 5G zařízení o druhou generaci mobilních telefonů pod značkou T Phone.

Digitalizace průmyslu i státní správy

T-Mobile se stal partnerem Svazu průmyslu a dopravy ČR a prohloubil tím vzájemnou spolupráci s cílem digitální transformace průmyslu a rozvoje digitální infrastruktury, které jsou klíčové pro konkurenceschopnost firem i státní správy. Důležitost inovací v průmyslu potvrzuje i spolupráce se společností Primoco UAV SE, s níž T-Mobile ověřil možnosti integrace základnové stanice BTS sítě LTE do bezpilotního letounu pro použití v mimořádných situacích.

Služba virtuálního datového centra T-Cloud splnila přísné bezpečnostní nároky a díky tomu byla Digitální a informační agenturou (DIA) zařazena mezi dodavatele cloudových služeb pro státní správu. T-Mobile nyní může tuto službu poskytovat orgánům veřejné správy, úřadům a dalším státním institucím a pomoci jim tak s digitalizací.

ESG: Společnost bez předsudků a zelená energie

Letos byl spuštěn již desátý ročník Digitální akademie, který přináší neziskovým organizacím bezplatné digitální vzdělávání. Věnuje se tématům jako jsou kyberbezpečnost, mediální gramotnost, digitální marketing, AI a nabízí i praktické kurzy typu práce s Excelem nebo Canvou. Zároveň operátor letos slaví 20 let spolupráce s Charitou ČR, proto rozšířil vzdělávací aktivity také o témata etiky a morálních principů v online světě.

Na podporu bezpečnějšího online i offline prostředí se zaměřila grantová výzva Česko bez předsudků, kterou společnost vypsala ve spolupráci s organizacemi In IUSTITIA a Nadace VIA. V květnu rozdělila celkem 1 500 000 korun osmi neziskovým organizacím věnujícím se boji proti předsudečnému násilí. Podpořené organizace pracují s lidmi s hendikepem, LGBTQ+ komunitou, Romy, uprchlíky z Ukrajiny, nebo třeba lidmi bez domova.

Operátor se dlouhodobě zapojuje do boje proti nenávistnému obsahu na internetu a těchto aktivit se nativně účastní i zaměstnanci. Mnozí z nich se stali tváří nové employer brandové kampaně pod titulem #JsmeSamiSebou zaměřené na autenticitu, rozmanitost a lidskost. Hlavním sdělením kampaně bylo, že bez ohledu na to, odkud zaměstnanci pocházejí, jakými jazyky mluví, jaké mají koníčky nebo jak dlouho ve firmě pracují, nemusí se přetvařovat.

Firma udělala také významný krok dopředu v oblasti obnovitelných zdrojů energie a podepsala se společností Rezolv Energy smlouvu o přeshraničním virtuálním nákupu elektřiny (VPPA). Elektřina bude pocházet z 461 MW větrné elektrárny "VIFOR", kterou staví společnosti Rezolv a Low Carbon v Rumunsku.

Finanční ukazatele za H1/2024 (meziroční srovnání)

  • Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 0,6 % na 6,502 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 6,5 % na 1,776 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV narostl o 5,4 % na 272 tisíc
  • Spotřeba dat v mobilní sítí stoupla o 32 %
  • Meziroční pokles tržeb o 1 % na 15,235 miliardy korun
  • EBITDA (AL) – zisk před úroky a zdaněním meziročně narostl o 6 % na 6,162 miliardy

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělení: [email protected]

Zdroj: www.t-press.cz

Další články

Další články od T-Mobile

Organizace Místní místním pomáhá ohroženým lidem bez domova. T-Mobile ji podpořil v rámci výzvy Česko bez předsudků

Organizace Místní místním pomáhá ohroženým lidem bez domova. T-Mobile ji podpořil v rámci výzvy Česko bez předsudků

Praha, 16. ledna 2025 – Lidé bez domova se často setkávají s předsudečným násilím – žijí na okraji společnosti, která je „nevidí“, a násilí vůči nim tak bývá o to intenzivnější. Organizace Místní místním jim v rámci Solidární sítě pražských podniků poskytuje základní služby, ale také poradenství. Její projekt Bez předsudků podpořila i společnost T-Mobile v rámci grantové výzvy „Česko bez předsudků“, na které procesně spolupracovala Nadace VIA a organizace In IUSTITIA. Místní místním díky tomu bude moci rozšířit svou kapacitu pomoci a osvěty.
| T-Mobile
Revoluční vyhledávání i on-line rádce: T-Mobile nabízí zákazníkům bezplatný roční přístup do Perplexity Pro

Revoluční vyhledávání i on-line rádce: T-Mobile nabízí zákazníkům bezplatný roční přístup do Perplexity Pro

Program Magenta Moments doslova jede. Aktuálně překročil 1 360 000 zákazníků a největší zájem je o výhody od T-Mobilu – zejména ty, které lze vyzvednout přímo v prodejnách. Následují nabídky v oblasti nakupování, jako jsou slevy od Samsungu, nebo výhody z kategorií zábavy či gastronomie. Nyní operátor přináší do tohoto programu další skvělou výhodu – Perplexity Pro. Všem svým zákazníkům nově umožňuje bezplatný přístup k profesionální a zároveň intuitivní umělé inteligenci zaměřené na rešerše a kontextuální odpovědi. Roční bezplatné prémiové členství si zájemci mohou aktivovat již dnes skrz promo kód v aplikaci Můj T-Mobile, v sekci Magenta Moments.
| T-Mobile
Dobročinný advent v T-Mobile: Operátor spojil síly svých zaměstnanců, zákazníků i veřejnosti na pomoc potřebným

Dobročinný advent v T-Mobile: Operátor spojil síly svých zaměstnanců, zákazníků i veřejnosti na pomoc potřebným

Praha,18. prosince 2024 – Vánoční období je u T-Mobile tradičně spojeno s charitativními projekty, které pomáhají tam, kde je nejvíce potřeba. Letos se operátor účastní několika dobročinných iniciativ a zapojil do nich nejen své zaměstnance a zákazníky, ale i širokou veřejnost. Již tradiční interní sbírka Pomáhejme příběhům vynesla více než milion korun na podporu rodin v těžkých životních situacích. Zaměstnanci T-Mobile navíc splnili 235 vánočních přání dětí ze znevýhodněného prostředí a osamělých seniorů. V závěru roku se prodejny T-Mobile opět staly sběrnými místy projektu Krabice od bot, který obdarovává děti v nouzi. Zároveň byla spuštěna sbírka Spolu proti předsudkům, jejímž cílem je vybrat milion korun na podporu obětí předsudečného násilí.
| T-Mobile
Projekt Střediska Teiresiás Masarykovy univerzity pomáhá sluchově postiženým. T-Mobile jej podpořil v rámci výzvy „Česko bez předsudků“

Projekt Střediska Teiresiás Masarykovy univerzity pomáhá sluchově postiženým. T-Mobile jej podpořil v rámci výzvy „Česko bez předsudků“

Lidé se sluchovým hendikepem, kterých jsou v české populaci statisíce, často bojují s předsudky. Nejen pro ně Středisko Teiresiás Masarykovy univerzity vytváří tzv. hybridní knihy. Jde o elektronický publikační formát, v němž jsou informace přístupné skutečně pro každého, a to i ve formě videa ve znakovém jazyce. Projekt podpořila i společnost T-Mobile v rámci grantové výzvy „Česko bez předsudků“, na které procesně spolupracovala Nadace VIA a organizace In IUSTITIA. Podpořená kniha poskytne primárně neslyšícím informace o předsudečném násilí a obraně proti němu v českém znakovém jazyce. Projekt má zároveň upozornit, že lidé se sluchovým postižením se o sebe dovedou postarat a žijí plnohodnotný život – stačí, když při tom nebudou muset čelit předsudkům a diskriminaci.
| T-Mobile
Marketingovou komunikaci T-Mobile nově řídí Michal Šlechta

Marketingovou komunikaci T-Mobile nově řídí Michal Šlechta

Novým ředitelem značky a marketingové komunikace operátora T-Mobile se od 2. prosince stává Michal Šlechta. Přichází po několikaletém působení ve společnosti Mattoni 1873, kde měl na starost marketingovou komunikaci v několika zemích. V T-Mobilu střídá prozatímní šéfku marketingu Ivu Menclovou, která v týmu nadále zůstává. Šlechta bude ve své pozici zodpovědný obchodnímu řediteli pro rezidentní zákazníky, Maximilianu Bellassaiovi.
| T-Mobile
T-Mobile dále naděluje: Vánoční kino, adventní kalendář s překvapením i podpora charitativních projektů

T-Mobile dále naděluje: Vánoční kino, adventní kalendář s překvapením i podpora charitativních projektů

T-Mobile odkrývá další část své bohaté vánoční nadílky. Ačkoli pestrá listopadová nabídka stále pokračuje, v prosinci dochází k dalšímu rozšíření a operátor všem svým zákazníkům zpestří čekání na Vánoce bohatým adventním kalendářem plným překvapení, speciálním Vánočním kinem nebo zvýhodněnými produkty, např. i telefony značky Xiaomi. Nabídka čeká i na firemní zákazníky a uživatele předplacených karet. A i letos operátor podpoří o Vánocích hned několik charitativních projektů a sbírek, včetně oblíbené Krabice od bot.
| T-Mobile
Takhle zní Evropa. Za pomoci AI vytvořil Deutsche Telekom skladbu z provozu mobilních sítí v celé skupině. Daty přispěl i český T-Mobile

Takhle zní Evropa. Za pomoci AI vytvořil Deutsche Telekom skladbu z provozu mobilních sítí v celé skupině. Daty přispěl i český T-Mobile

Praha, 25. listopadu 2024 – Deset evropských zemí, deset hlavních měst a jejich ikonických památek a přes 100 miliard aktivit v mobilních sítích v jedné melodii. Deutsche Telekom realizoval unikátní projekt, v němž za pomoci umělé inteligence převedl anonymizovaná data ze své sítě do hudební kompozice. Vstupními daty přispěl i český T-Mobile. Výsledkem je audiovizuální skladba Melody of Europe, která symbolicky propojuje Evropu podobně jako mobilní síť.
| T-Mobile
T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

V Praze, 14. listopadu – I ve třetím čtvrtletí roku 2024 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a znovu ujistil mírně rostoucí bázi (+ 0,2 %) svých 6,5 milionů zákazníků, že je stabilním partnerem. Vývoj ve Q3 potvrdil trend stále stoupající spotřeby dat (meziročně + 28 %) a pokračujících investic do výstavby a modernizace sítě (pro rok 2024 4,9 mld), operátor investoval i do nového křídla datového centra DC7. Počet zákazníků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000, počet uživatelů předplacených karet klesl o 7 %. Pokračuje mírný pokles tržeb – meziročně o 1,8 %, udržitelný přístup zajistil stabilní ziskovost s růstem 10 %.
| T-Mobile
T-Mobile ve vánoční kampani připomíná, že spojení začínají tam, kde končí bariéry

T-Mobile ve vánoční kampani připomíná, že spojení začínají tam, kde končí bariéry

Letošní vánoční kampaň společnosti T-Mobile inspiruje k překonávání pomyslných bariér. Pod názvem „Kde končí bariéry, začínají spojení“ připomíná, že navzdory rostoucí propojenosti díky technologiím žijí mnozí stále ve svých „sociálních bublinách“ a přijímají pouze ty, s nimiž sdílejí stejné názory a postoje. Vyzývá všechny, aby se snažili o vzájemné porozumění, více spolu komunikovali a hledali to, co mají společné i navzdory možným rozdílům. Podobně jako v minulých letech jde o mezinárodní kampaň mateřské společnosti Deutsche Telekom, zaměřenou na deset evropských zemí, kde operátor působí.
| T-Mobile
MAGENTA TV přichází s vylepšenou Videotékou, exkluzivně nabídne BBC Player i film Vlny

MAGENTA TV přichází s vylepšenou Videotékou, exkluzivně nabídne BBC Player i film Vlny

Digitální a satelitní MAGENTA TV od T-Mobilu přichází s novou Videotékou. Přináší podstatně rozšířenou obsahovou nabídku a řadu vylepšení, součástí bude i další exkluzivní obsah – přibude služba BBC Player i rozhovory DVTV. Zásadní novinkou je pak uvedení oceňovaného filmu Vlny, který se na MAGENTA TV dostane exkluzivně 18. listopadu 2024. Nová Videotéka bude spuštěna 4. listopadu a je v ceně nových tarifů MAGENTA TV Plus.
| T-Mobile