Polovina rodičů dává dětem kapesné, na dětském spořicím účtu jim šetří hlavně „do začátku“

|

Finanční gramotnost je vhodné rozvíjet již od dětství. Více než třetina rodičů zakládá pro své ratolesti dětský spořicí účet, kam v 75 % případů posílají 300 až 1000 korun měsíčně. Kapesným pro vlastní účely obdarovává děti polovina rodičů. Pětina jich ale nijak nekontroluje, co si za něj potomek koupil. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Bankovní účet je nedílnou součástí běžného života. Až 73 % rodičů si myslí, že je vhodné takový účet založit dítěti do patnácti let jeho života. Už ale jen menší část rodičů (49 %) by dítěti mladšímu patnácti let poskytla vlastní platební kartu. 7 % rodičů připadá vhodné účet s debetní kartou založit i dětem, které ještě neměly desáté narozeniny.

Dětský spořicí účet založilo svému dítěti 38 % rodičů. Nejčastěji na něj posílají 500 Kč měsíčně. Nejvíce zmiňovanými důvody jsou peníze „do začátku“, tedy jako výpomoc do prvního roku samostatného života (na tento účel spoří 37 % rodičů), bydlení (36 %) a vzdělání (28 %). Třetina šetří svým dětem bez konkrétního důvodu.

„Dětské spořicí účty jsou ideálním způsobem, jak potomkům našetřit něco do začátku. Díky poměrně dlouhé době ukládání peněz lze dosáhnout na znatelnou cílovou částku, což usnadní start do dospělého života. Pokud pak i v průběhu výchovy dětem vštěpujeme základy finanční gramotnosti, jako mladí dospělí budou mít nespornou výhodu oproti některým vrstevníkům,“ uvádí mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Kapesné je také oblíbeným způsobem finanční podpory dětí, dává jej polovina (51 %) rodičů. Nejčastěji ho předávají v hotovosti a ve výši okolo 300 korun měsíčně. Dvě třetiny (66 %) rodičů s dětmi mluví o tom, co si za kapesné pořídily a pětina jich nastavuje limit na možné platby. Téměř pětina (18 %) ovšem s dětmi o nákupech nemluví a ani nijak nekontrolují, jak s penězi naložily.

Zdroj: www.rb.cz

Raiffeisen BANK

Za výběr z bankomatu vlastní banky by se podle Čechů platit nemělo, pro třetinu z nich je výše bankovních poplatků adekvátní

Při vybírání vhodné bankovní společnosti je nutno vzít v potaz hned několik aspektů. Jedním z nich je i výše bankovních poplatků, které budou logicky tvořit část výdajů domácnosti. Pro velkou většinu Čechů je toto téma důležité a pro třetinu z nich dokonce důležitost tématu roste. Podle 65 % respondentů jsou poplatky vysoké, nejčastěji tak soudí ti nejstarší Češi. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Raiffeisen BANK

Mobilní bankovnictví Raiffeisenbank využívá již přes milion klientů. Aplikace v nové verzi nabídne sjednání schůzky na pobočce nebo správu uložených karet

Raiffeisenbank vydává na začátku srpna novou verzi aplikace svého mobilního bankovnictví. Ta nově umožní sjednání schůzky na pobočce, přehlednější správu příjemců plateb či zobrazení karet digitálně uložených v digitálních peněženkách a u online obchodníků. Bankovní aplikace slaví u zákazníků úspěch, během necelého roku se počet jejích uživatelů zdvojnásobil. Přispělo k tomu jak sloučení se společností Equa bank, tak zvýšený zájem nových klientů o služby Raiffeisenbank.

Raiffeisen BANK

Udržitelné chování firmy zajímá hlavně mladé, třetina Čechů si za šetrnější výrobu není ochotná připlatit

Společenské chování firem může ovlivnit tendence zákazníka využít nabízených služeb. Tomu, jak firma přistupuje ke kontroverzním řešením, přikládá důležitost třetina Čechů. Nejpodstatnější pro ně je image firmy v médiích a jen pro 8 % je problémem výroba produktů v nedemokratických zemích. Třetina Čechů by si potom nebyla ochotna připlatit za šetrnější výrobu. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.