České dráhy··5 min

Nový jízdní řád 2025 ve Zlínském kraji: Větší komfort díky novým elektrickým vlakům RegioPanter

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Hlavní novinkou ve Zlínském kraji bude nasazení pěti zcela nových elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích spojujících Přerov, Otrokovice, Staré Město u Uherského Hradiště a Břeclav. Ke změně dojde také u spěšných vlaků mezi Olomoucí a Starým Městem, které nově zajistí elektrické vlaky místo aktuálně využívaných dieselových jednotek ř. 844 RegioShark. Provoz všech těchto spojů tak bude efektivnější a zároveň ekologičtější. Na základě objednávky Zlínského kraje navíc České dráhy v této relaci zajistí nový pár spěšných vlaků a ke změnám dojde také na dalších tratích v regionu, kde budou časy osobních vlaků upravené do taktových poloh. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

V jízdním řádu 2024/2025 ujedou regionální spoje Českých drah na území Zlínského kraje celkem 3,058 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví průměrně 335 regionálních i dálkových vlaků denně, v pracovní dny 349 spojů, o víkendu pak 300 vlaků.

RegioPanter ve Zlínském kraji

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků

  • Nasazení jednotek RegioPanter

Největší novinkou je nasazení pěti moderních elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 Přerov – Břeclav. Tyto vlaky zajistí vyšší komfort a zároveň ekologičtější provoz.

  • Spěšné vlaky v elektrické trakci

Všechny spěšné vlaky budou od 15. prosince vedeny v elektrické trakci, což zajistí ekologičtější a efektivnější provoz. Na těchto vlacích budou České dráhy nasazovat jednotky RegioPanter, převážně ze sousedního Olomouckého a částečně z „domovského“ Zlínského kraje.

  • Nový pár spěšných vlaků

V novém jízdním řádu bude na hlavní trati 330 přidán jeden pár spěšných vlaků, což zvýší kapacitu a dostupnost spojů.

  • Taktové polohy spojů

Trasy vlaků na tratích v objednávce Zlínského kraje budou upraveny do taktových poloh, což zajistí pravidelné intervaly spojů.

RegioPanter ve Zlínském kraji

Změny na jednotlivých linkách ČD ve Zlínském kraji

Trať 330 Přerov – Břeclav

V novém jízdním řádu 2025 budou zavedeny nové spěšné vlaky na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Olomouc. České dráhy nově zajistí vlak Sp 2023 s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 8:40 a příjezdem do Olomouce hl.n. v 9:28 a také spoj Sp 2022 s odjezdem z Olomouce hl.n. ve 12:05 a příjezdem do Otrokovic ve 12:40.

Trať 303 Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí

Na této trati budou v pracovní dny doplněné osobní vlaky v úseku mezi Valašským Meziříčím a Bystřicí pod Hostýnem. Z Valašského Meziříčí do Bystřice p. H. bude vlak odjíždět ve 4:53, zpět z Bystřice p. H. do Valašského Meziříčí v 11:03. Díky tomuto doplněnému úseku pojedou tyto vlaky v pracovní dny přímo v úsecích Rožnov pod Radhoštěm – Kroměříž a zpět v trase Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm.

Nový vlak bude zaveden také v úseku Hulín – Bystřice pod Hostýnem. Z Hulína bude odjíždět v 10:04 a do Bystřice pod Hostýnem přijede v 10:27.

Trať 331 Otrokovice – Zlín – Vizovice

Na této trati bude zaveden nový večerní vlak s odjezdem z Vizovic ve 21:32 a příjezdem do stanice Zlín střed ve 21:55.

Zvyšování efektivity a udržitelnosti železniční dopravy v regionu

Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter zvýší komfort cestujících, a to díky nízkopodlažnímu a klimatizovanému interiéru a zároveň moderním technologiím. Provoz jednotek bude současně efektivnější a ekologičtější. Přechod všech spěšných vlaků na elektrickou trakci výrazně přispěje ke snížení emisí a podpoře udržitelné dopravy. Zavedení nových spojů a pravidelných intervalů (taktové polohy) na vytížených tratích zlepší frekvenci a flexibilitu dopravy, což ocení zejména pravidelní cestující.

Přesnější plánování podle skutečného vytížení spojů umožňují sčítací kamery ve všech regionálních vlacích na území Zlínského kraje. Díky tomu je možné zvyšovat efektivitu železniční dopravy v regionu. Nové systémy MOPAJ NG (automaty na prodej jízdenek nové generace) a validátory IDZK, které jsou umístěné ve vlacích, umožňují rychlejší a pohodlnější nákup jízdenek, což výrazně zlepšuje cestovní komfort a poskytuje lepší přehled o uskutečněných jízdách.

V souvislosti s nasazením jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 bude od 15. 12. 2024 v rámci Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK) zavedena v regionální dopravě 1. vozová třída. Její použití bude možné s doplatkem podle tarifu ČD (nebude tedy zaveden zvláštní ceník pro 1. třídu IDZK, cestující doplatí rozdíl tarifu ČD mezi 1. a 2. třídou).

RegioPanter ve Zlínském krajiRegioPanter ve Zlínském kraji

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

České dráhy nasazují do vlaků v Jihočeském kraji nové prodejní terminály pro pořízení jízdenek

České dráhy nasazují do vlaků v Jihočeském kraji nové prodejní terminály pro pořízení jízdenek

V moderních regionálních vlacích Českých drah v Jihočeském kraji se cestující mohou setkat se samoobslužnými jízdenkovými automaty nové generace MOPAJ (mobilní prodejní automat jízdenek). Automaty umožnují rychlý a pohodlný nákup jízdních dokladů, ať už se jedná o jízdenky dle Tarifu ČD, Systému jednotného tarifu OneTicket nebo vybraných tarifů IDS.
| České dráhy
České dráhy v uplynulém roce rekordně modernizovaly. Na nové vlaky se mohou cestující těšit i v roce 2025

České dráhy v uplynulém roce rekordně modernizovaly. Na nové vlaky se mohou cestující těšit i v roce 2025

Celkem 144 zbrusu nových elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv za téměř 19 miliard korun uvedly České dráhy na koleje v uplynulém roce. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich palubách bude pokračovat i letos. Na koleje národní dopravce uvede další soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet, již v konečném devítivozovém uspořádání s řídicím a restauračním vozem nové generace. Na konci roku pak dorazí první lokomotivy Vectron zvládající rychlost až 230 km/h. Zlepšení se dočká i internet na vlakových palubách, a to díky instalaci opakovačů mobilního signálu a laserové úpravě oken. Navíc v průběhu jara začnou České dráhy testovat i využití vysokorychlostního internetu Starlink od společnosti SpaceX.
| České dráhy
České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy mají ve své regionální vlakové flotile již všechny RegioPantery nejnovější generace! Dopravce od výrobce Škoda Group před Vánocemi převzal poslední čistě elektrický RegioPanter, čímž byly úspěšně dovršeny kontrakty na dodání celkem 110 těchto dvouvozových a třívozových jednotek tuzemské výroby. K již dodaným vlakům se v dalších letech přidají zbrusu nové bateriové jednotky stejného jména, na které se mohou těšit cestující v Moravskoslezském kraji.
| České dráhy
Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Oslava příchodu nového roku znamená tradiční menší zájem o cestování. Provoz na železnici se proto utlumí už ve večerních hodinách. Sváteční klid na železnici se však během Nového roku rychle změní a odpoledne se již očekává ve vlacích rušno. České dráhy jsou připraveny posílit vlaky na nejvíce vytížených dálkových linkách a doporučují zákazníkům rezervaci míst. Předpokládanou obsazenost vlaků ukáže při on-line nákupu na webu nebo v mobilní aplikaci Můj vlak semafor.
| České dráhy
České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

Také v letošním roce vypraví České dráhy zvláštní noční vlaky pro poutníky na Novoroční bohoslužbu na Svatém Hostýně. Zvláštností těchto vlaků je, že jedou pouze jedinkrát za celý rok.
| České dráhy
Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železnice – na Kubovu Huť. V úterý 31. prosince se můžete svézt s dobrou náladou na tuto nejvýše položenou železniční stanici u nás Silvestrovskými expresy. České dráhy poslední den letošního roku vypraví tři páry speciálních historických vlaků mezi Vimperkem a Kubovou Hutí. Z Kubovy Hutě se pak můžete vydat i na tradiční silvestrovský pochod na Boubín.
| České dráhy
Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

První lednový den nového roku bude v Protivíně na Písecku tradičně patřit jednomu z největších novoročních ohňostrojů v České republice. Návštěvníci se mohou těšit i na bohatý kulturní program. Nejlépe se na místo dostanou ti, kteří nechají auto doma a vyrazí vlakem. Z důvodu očekávaného zvýšeného zájmu cestujících České dráhy kromě pravidelných spojů z Českých Budějovic, Strakonic nebo Písku vypraví z jihočeské metropole do Protivína i posilový vlak.
| České dráhy
Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Také o letošních Vánocích budou jezdit vlaky Českých drah podle svátečních jízdních řádů. Dopravce žádá cestující, aby věnovali zvýšenou pozornost informacím o omezení provozu vlaků v tomto období.
| České dráhy
Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Čekaly příjezd expresní jednotky Pendolino z depa na Spořilově. Za pár desítek minut měla vyrazit na svou první cestu s cestujícími z Prahy do Děčína. Od té doby už Pendolina přepravila zhruba 20 milionů cestujících. Stále drží český železniční rychlostní rekord 237 km/h, jsou nejrychlejším a nejpohodlnějším spojením Prahy a ostravské aglomerace a v roce 2025 se mohou stát prvními pravidelnými vlaky, které u nás svezou cestující rychlostí 200 km/h.
| České dráhy
Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Celkem čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v neděli 15. prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
| České dráhy