Toyota··10 min

Nová Toyota PROACE MAX: silný výkon, velký prostor a levný provoz

Zcela nová Toyota PROACE MAX spojuje špičkové parametry objemu nákladového prostoru a užitečné hmotnosti s hospodárným provozem a nepřehlédnutelným robustním designem.

PROACE MAX jako první velký užitkový van Toyota na evropském trhu doplňuje rozšířenou modelovou řadu PROACE, která dosud zahrnovala modernizované modely PROACE a PROACE CITY v rámci uceleného portfolia užitkových vozidel Toyota Professional.

Nový čistě elektrický pohon znamená agilní schopnosti, vysoké jízdní pohodlí a kapacitu přepravovat velké objemy nákladu v nejrůznějších uspořádáních pro libovolné potřeby a bez nutnosti obětovat praktičnost nebo spolehlivost.

Elektrická Toyota PROACE MAX doplňuje čistě elektrickou rodinu vanů a osobních vozidel PROACE, a dokládá tak multi-technologický přístup značky Toyota k dosažení uhlíkové neutrality. Toyota je přesvědčena, že každý zákazník, včetně zákazníků požadujících vozidla ke komerčnímu využití, by měl mít možnost volby z cenově dostupných a praktických vozů k urychlení dnešního tempa snižování emisí CO2 s perspektivou úspěšného přechodu k budoucí bezemisní mobilitě.

PROACE MAX se vedle pozoruhodných jízdních schopností chlubí markantním designem exteriéru, spočívajícím zejména v jedinečném ztvárnění přídě, kde zaujme stylový horní díl sladěný s barvou vozidla a protažený kolem matně černé masky až do barevně sladěného předního nárazníku.

Full LED světlomety společně s mlhovými světly včetně funkce přisvěcování do zatáček doplňují smělý a robustní vzhled, matně černou masku chladiče a výrazná 16" litá kola (pro výbavovou linii Comfort).

V robustní a zároveň pohodlné kabině verze Comfort najdeme moderní barevný digitální přístrojový štít o velikosti 7" s čitelným zobrazením všech potřebných informací, zatímco pro multimédia a konektivitu je k dispozici 10" dotyková obrazovka s jemnou grafikou. Praktický a moderní vzhled doprovází praktický centrální držák nápojů, různé úložné prostory v přístrojovém panelu a stylové chromové dekory.

PRAKTICKÁ VŠESTRANNOST A MIMOŘÁDNÁ NOSNOST

Nová Toyota PROACE MAX je k dispozici v různých rozměrech, aby si každý zákazník mohl zvolit velikost odpovídající vlastním potřebám; ke speciálním účelům se dále nabízejí nejrůznější možnosti přestaveb.

Skříňové provedení je k dispozici celkem šest různých rozměrů se dvěma různými variantami rozvoru (3450 mm a 4035 mm) a možností volit ze tří různých délek (5413 mm, 5998 mm a 6363 mm), resp. tří výšek (2254 mm, 2524 mm a 2764 mm). Uvedené varianty nabízejí velký prostor pro náklad o objemu od 10 do 17 m3 k pohodlnému naložení až pěti europalet.

Kromě skříňového provedení je PROACE MAX flexibilním základem pro nejrůznější specializované úkoly. Z výroby je k dispozici jako jednostranný nebo třístranný sklápěč se sklopnými postranicemi včetně volitelných provedení kabiny Crew Cab s druhou řadou čtyř sedadel pro převážení až sedmi členů posádky.

Hmotnost vozidla se pohybuje od 3300 do 3500 kg v případě PROACE MAX s naftovým motorem, resp. 3500 nebo 4250 kg u čistě elektrických provedení (v závislosti na uspořádání); ve všech variantách vůz nabízí pozoruhodné parametry nosnosti i tažné kapacity. Čistě elektrická Toyota PROACE MAX kraluje ve své třídě užitečnou hmotností 1500 kg a tažnou kapacitou 2400 kg (v závislosti na velikosti modelu). U provedení s naftovým pohonem činí nosnost až 1425 kg a tažná kapacita 3000 kg – v závislosti na zvolené kombinaci délky a výšky.

Nakládku a vykládku Toyoty PROACE MAX usnadňují zadní dveře s nezkrácenou výškou včetně praktického obdélníkového otvoru (o šířce 1562 mm a výšce až 2030 mm) s nízkým prahem pro snazší přístup. Poprvé v rámci značky se dveře otevírají v úhlu 270 stupňů pro maximální využitelnost nákladového prostoru po stranách a snadný přístup do kabiny; otvor posuvných bočních dveří je široký 1,25 m (k pohodlnému nakládání europalet).

VARIANTY POHONU

Efektivní čistě elektrický pohon nové Toyoty PROACE MAX přináší vysoký výkon, pohodlí a provozní hospodárnost elektromobilu.

Za suverénní, hladkou a pohodlnou jízdou, pro elektromobily typickou, stojí pohon o výkonu 270 k (200 kW) a solidní točivý moment 410 Nm, díky němuž se PROACE MAX snadno vypořádá i s těmi nejtěžšími úkoly.

Čistě elektrická Toyota PROACE MAX s dojezdem až 420 km (podle WLTP) disponuje vším nezbytným ke zvládání každodenních pracovních záležitostí. Pomocí tří různých jízdních režimů (Eco, Normal a Power) může řidič upravovat charakter akcelerace a nejvyšší rychlost s ohledem na požadovaný výkon a dojezd při plnění konkrétního úkolu.

K dobíjení baterie o vysoké kapacitě 110 kWh lze využít 150kW systém rychlodobíjení k dosažení 80 % kapacity za pouhých 55 minut, a minimalizovat tak prostoje na dlouhých cestách. Pro praktické nabíjení ve firmě nebo doma je dále k dispozici AC palubní nabíječka o výkonu 11 kW, která přijde ke slovu například přes noc nebo při delším parkování vozidla.

Další možností pohonu je nejnovější hospodárný a nízkoemisní naftový motor Euro 6E se šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím, v tomto případě o výkonech 120 k (88 kW) až 180 k (132 kW) podle konkrétního provedení vozidla. V dané třídě nejlepší parametry emisí začínají na 198 g/km (podle metodiky WLTP) – pro vozidlo této velikostní třídy jsou tak emise pozoruhodně nízké.

Provedení s elektrickým i naftovým pohonem se nabízejí výhradně s pohonem předních kol, podobně jako valná většina vozů v segmentu velkých užitkových vanů.

MOŽNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Toyota PROACE MAX se rovněž nabízí jako šasi, a umožňuje tak uživatelům zvolit zakázkové řešení podle konkrétních potřeb podnikání.

U provedení Platform Cab s nákladovou plošinou, resp. Chassis Cab s nekrytým žebřinový rámem, si zákazník může nechat vozidlo přestavět ke konkrétnímu účelu. Obě uspořádání jsou k dispozici ve standardní nebo prodloužené verzi (tj. 5943 mm, resp. 6308 mm); v případě provedení Crew Cab jsou k dispozici další místa k sezení. Pro všechna provedení kromě delší verze Platform Cab je k dispozici elektrický pohon.

Další výhodou Toyoty PROACE MAX je široký seznam příslušenství, zahrnující prvky za účelem ochrany interiéru, snazšího převážení nákladu a zabezpečení.

Pro interiér jsou k dispozici ochranné kryty (na bázi dřeva nebo polypropylenu) na podlahu, podběhy kol a boční panely, zabraňující opotřebení v rámci každodenního nakládání a vykládání; k upevnění nákladu slouží kolejničky a různé zajišťovací popruhy.

Prostor k převozu nákladu je možné dále zvětšit pomocí střešního nosiče (platformy) nebo střešních ližin s přístupem pomocí žebříku na zádi vozidla nebo zevnitř kabiny; dále je možné pořídit sestavu regálů zahrnující spodní díl, samotnou konstrukci a jednotlivé police.

TOYOTA SAFETY SENSE

Pocit jistoty a bezpečí je v případě Toyoty PROACE MAX již v základní výbavě – díky rozšířené a jedinečné sestavě prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Toyota Safety Sense, které chrání vozidlo a přispívají k bezpečnosti jízdy.

PROACE MAX jako jediná ve své třídě nabízí asistent pro boční vítr, který pomáhá stabilizovat vozidlo za silného větru, a snižuje tak riziko nechtěného vybočení z pruhu a následné nehody.

Pokud by k nehodě přeci jen došlo, je zde systém pro zaznamenávání událostí (Event Data Recording, EDR) – další jedinečná funkce PROACE MAX v tomto segmentu – který shromažďuje a ukládá informace o chování a stavu vozidla před dopravní nehodou, během nehody a po nehodě za účelem co nejsnazšího vyšetřování.

V husté dopravě řidiči pomáhá nový asistent pro jízdu v koloně, který je rozšířením praktického adaptivního tempomatu. Řidič tak může ve stojící koloně dát nohu z pedálu, neboť systém automaticky popojíždí podle vozidla vpředu.

Parkování s Toyotou PROACE MAX usnadňuje až 16 senzorů kolem celého vozidla k manévrování na úzkých místech bez zbytečného stresu.

TOYOTA SMART CONNECT

PROACE MAX ve vyšších výbavových liniích představuje nejnovější multimediální platformu od Toyoty s výkonnějšími procesory, rychlejší odezvou, intuitivnějším ovládáním a novými funkcemi.

Desetipalcová dotyková obrazovka s jemnou grafikou zajišťuje snadnou čitelnost za nejrůznějších světelných podmínek a zprostředkuje čisté, srozumitelné a jednoduché rozhraní včetně vestavěné SIM karty pro nepřetržité spojení.

Navigace s výhodou využívá on-line cloudové služby k poskytování průběžně aktualizovaných dopravních informací vč. informací o dopravních událostech zprostředkovaných v reálném čase komunitou uživatelů (funkce Live Road Events) pro maximálně hladké cestování.

Palubní systém podporuje bezdrátovou konektivitu chytrých telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay. Majitelé dále mohou prostřednictvím mobilní aplikace pro online služby ovládat na dálku řadu funkcí, jako např. zamykání a odemykání vozidla nebo klimatizaci (v závislosti na konkrétním trhu).

Přes mobilní aplikaci MyToyota lze používat další online služby a získávat užitečné informace o vozidle, jako například o ujeté vzdálenosti, rychlosti a zrychlování, jakož i připomínky servisních prohlídek.

EVROPSKÁ VÝROBA

Nová Toyota PROACE MAX je výsledkem užší spolupráce společností Toyota Motor Europe a Stellantis, probíhající již od roku 2012; oba subjekty tak mohou těžit z výhod společného vývoje a optimalizace výrobních nákladů. PROACE MAX se bude vyrábět v závodech společnosti Stellantis v polských Gliwicích a italské Atesse.

Nová Toyota PROACE MAX se na trhu objeví v průběhu roku 2024.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Zadavatel
Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion

Další články od Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji
Toyota

Vozy Toyota (nejen) s plug-in hybridním pohonem teď pořídíte výhodněji

Toyota představuje novou akční nabídku, která přináší většinu osobních modelů za výhodnější cenu a tentokrát je mezi nimi i větší zastoupení vozů s plug-in hybridním pohonem.
Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu
Toyota

Technologie Toyoty se představily na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, čtyřdenní oslavě motoristického sportu pořádané každým rokem na půdě historického Goodwood House v anglickém Sussexu a zakončené 14. července, představila Toyota širokou škálu technologií, které vyvíjí na podporu uhlíkově neutrální budoucnosti.
Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max
Toyota

Toyota spustila předprodej užitkového modelu Proace Max

Automobilka Toyota zahájila v České republice předprodej svého dosud největšího užitkového modelu Proace Max. Vozidlo o délce 5,4 až 6,36 metru pojme 10 až 17 m3 nákladu. K dispozici bude ve verzi se spalovacím motorem i jako elektromobil. Po provedení VAN se na trhu postupně objeví i jako šasi, platforma a valník. První vozy dorazí na podzim letošního roku.
Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů
Toyota

Toyota Tsusho otevřela zbrusu nové centrum užitkových vozů

Společnost Toyota Tsusho otevřela v Čestlicích v pořadí druhý autosalon, který je zároveň prvním zcela nově postaveným centrem užitkových vozů Toyota Professional. Showroom o ploše téměř 400 m2 umožní vystavení široké škály modelů užitkových vozů včetně nejnovějšího modelu Proace Max, který přijde na trh již tento podzim.
Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi
Toyota

Toyota na Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslní novými vozy i technologiemi

Toyota představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 celou řadu nových vozů s rozličnými druhy pohonů. Závodní, rallyové a terénní speciály i výkonné vozy homologované do běžného provozu ukáží, jak se jejich zapojení do motorsportu odráží v celkovém vývoji značky a dokazují multi-technologický záběr Toyoty s cílem snižovat emise CO2 a v konečné fázi dosáhnout uhlíkové neutrality.
Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life
Toyota

Česká Toyota vydává olympijský speciál svého magazínu Toyota Life

Vlastní magazín Toyota Life automobilka v Česku vydává už od roku 2019. Obvykle vychází čtvrtletně, ovšem při příležitosti letošních olympijských her v Paříži dostal svůj první speciál. Toyota je celosvětovým partnerem her, nicméně obsah magazínu je původní a lokální. Díky podpisům slavných sportovců půjde o výjimečnou sběratelskou edici.
Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM
Toyota

Toyota dodala 35 hybridních Yarisů české firmě ACCOM

Toyota dodala 35 vozů Yaris hybrid společnosti ACCOM, která se zabývá výrobou a distribucí mléčných výrobků. Vozy dodané jednorázově firmou Autobond byly pořízeny na operativní leasing.
První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích
Toyota

První vodíkové Toyoty Hilux se už testují na silnicích

Britské zastoupení automobilky Toyota ve svém závodu v anglickém hrabství Derbyshire už vyrobilo celkem 10 prototypů modelu Hilux poháněných palivovými články. Pět vozidel v současnosti absolvuje přísné provozní zkoušky na bezpečnost, jízdní schopnosti, funkčnost a odolnost včetně shromažďování údajů z testovacích jízd za reálných provozních podmínek.
Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka
Toyota

Toyota RAV4: 30 let kultovního průkopníka

Toyota RAV4 slaví již tři desetiletí existence od doby, kdy proměnila automobilový trh, aby si postupně vydobyla postavení kultovního modelu SUV, jenž přichází se stále novými technologiemi a dokáže předvídat očekávání zákazníků.
Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross
Toyota

Největším hitem Toyota Víkendu byl Yaris Cross

Největším hitem uplynulého akčního víkendu v dealerské síti Toyota byl Yaris Cross následovaný RAV4. Zákazníci během Toyota Víkendu uzavřeli celkem 314 smluv, z toho na Yaris Cross bylo 61 kontraktů a na RAV4 35 smluv. Dalšími nejvíce poptávanými modely byly Yaris a modely Corolla.