Nová Toyota PROACE MAX: silný výkon, velký prostor a levný provoz

|

Zcela nová Toyota PROACE MAX spojuje špičkové parametry objemu nákladového prostoru a užitečné hmotnosti s hospodárným provozem a nepřehlédnutelným robustním designem.

PROACE MAX jako první velký užitkový van Toyota na evropském trhu doplňuje rozšířenou modelovou řadu PROACE, která dosud zahrnovala modernizované modely PROACE a PROACE CITY v rámci uceleného portfolia užitkových vozidel Toyota Professional.

Nový čistě elektrický pohon znamená agilní schopnosti, vysoké jízdní pohodlí a kapacitu přepravovat velké objemy nákladu v nejrůznějších uspořádáních pro libovolné potřeby a bez nutnosti obětovat praktičnost nebo spolehlivost.

Elektrická Toyota PROACE MAX doplňuje čistě elektrickou rodinu vanů a osobních vozidel PROACE, a dokládá tak multi-technologický přístup značky Toyota k dosažení uhlíkové neutrality. Toyota je přesvědčena, že každý zákazník, včetně zákazníků požadujících vozidla ke komerčnímu využití, by měl mít možnost volby z cenově dostupných a praktických vozů k urychlení dnešního tempa snižování emisí CO2 s perspektivou úspěšného přechodu k budoucí bezemisní mobilitě.

PROACE MAX se vedle pozoruhodných jízdních schopností chlubí markantním designem exteriéru, spočívajícím zejména v jedinečném ztvárnění přídě, kde zaujme stylový horní díl sladěný s barvou vozidla a protažený kolem matně černé masky až do barevně sladěného předního nárazníku.

Full LED světlomety společně s mlhovými světly včetně funkce přisvěcování do zatáček doplňují smělý a robustní vzhled, matně černou masku chladiče a výrazná 16" litá kola (pro výbavovou linii Comfort).

V robustní a zároveň pohodlné kabině verze Comfort najdeme moderní barevný digitální přístrojový štít o velikosti 7" s čitelným zobrazením všech potřebných informací, zatímco pro multimédia a konektivitu je k dispozici 10" dotyková obrazovka s jemnou grafikou. Praktický a moderní vzhled doprovází praktický centrální držák nápojů, různé úložné prostory v přístrojovém panelu a stylové chromové dekory.

PRAKTICKÁ VŠESTRANNOST A MIMOŘÁDNÁ NOSNOST

Nová Toyota PROACE MAX je k dispozici v různých rozměrech, aby si každý zákazník mohl zvolit velikost odpovídající vlastním potřebám; ke speciálním účelům se dále nabízejí nejrůznější možnosti přestaveb.

Skříňové provedení je k dispozici celkem šest různých rozměrů se dvěma různými variantami rozvoru (3450 mm a 4035 mm) a možností volit ze tří různých délek (5413 mm, 5998 mm a 6363 mm), resp. tří výšek (2254 mm, 2524 mm a 2764 mm). Uvedené varianty nabízejí velký prostor pro náklad o objemu od 10 do 17 m3 k pohodlnému naložení až pěti europalet.

Kromě skříňového provedení je PROACE MAX flexibilním základem pro nejrůznější specializované úkoly. Z výroby je k dispozici jako jednostranný nebo třístranný sklápěč se sklopnými postranicemi včetně volitelných provedení kabiny Crew Cab s druhou řadou čtyř sedadel pro převážení až sedmi členů posádky.

Hmotnost vozidla se pohybuje od 3300 do 3500 kg v případě PROACE MAX s naftovým motorem, resp. 3500 nebo 4250 kg u čistě elektrických provedení (v závislosti na uspořádání); ve všech variantách vůz nabízí pozoruhodné parametry nosnosti i tažné kapacity. Čistě elektrická Toyota PROACE MAX kraluje ve své třídě užitečnou hmotností 1500 kg a tažnou kapacitou 2400 kg (v závislosti na velikosti modelu). U provedení s naftovým pohonem činí nosnost až 1425 kg a tažná kapacita 3000 kg – v závislosti na zvolené kombinaci délky a výšky.

Nakládku a vykládku Toyoty PROACE MAX usnadňují zadní dveře s nezkrácenou výškou včetně praktického obdélníkového otvoru (o šířce 1562 mm a výšce až 2030 mm) s nízkým prahem pro snazší přístup. Poprvé v rámci značky se dveře otevírají v úhlu 270 stupňů pro maximální využitelnost nákladového prostoru po stranách a snadný přístup do kabiny; otvor posuvných bočních dveří je široký 1,25 m (k pohodlnému nakládání europalet).

VARIANTY POHONU

Efektivní čistě elektrický pohon nové Toyoty PROACE MAX přináší vysoký výkon, pohodlí a provozní hospodárnost elektromobilu.

Za suverénní, hladkou a pohodlnou jízdou, pro elektromobily typickou, stojí pohon o výkonu 270 k (200 kW) a solidní točivý moment 410 Nm, díky němuž se PROACE MAX snadno vypořádá i s těmi nejtěžšími úkoly.

Čistě elektrická Toyota PROACE MAX s dojezdem až 420 km (podle WLTP) disponuje vším nezbytným ke zvládání každodenních pracovních záležitostí. Pomocí tří různých jízdních režimů (Eco, Normal a Power) může řidič upravovat charakter akcelerace a nejvyšší rychlost s ohledem na požadovaný výkon a dojezd při plnění konkrétního úkolu.

K dobíjení baterie o vysoké kapacitě 110 kWh lze využít 150kW systém rychlodobíjení k dosažení 80 % kapacity za pouhých 55 minut, a minimalizovat tak prostoje na dlouhých cestách. Pro praktické nabíjení ve firmě nebo doma je dále k dispozici AC palubní nabíječka o výkonu 11 kW, která přijde ke slovu například přes noc nebo při delším parkování vozidla.

Další možností pohonu je nejnovější hospodárný a nízkoemisní naftový motor Euro 6E se šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím, v tomto případě o výkonech 120 k (88 kW) až 180 k (132 kW) podle konkrétního provedení vozidla. V dané třídě nejlepší parametry emisí začínají na 198 g/km (podle metodiky WLTP) – pro vozidlo této velikostní třídy jsou tak emise pozoruhodně nízké.

Provedení s elektrickým i naftovým pohonem se nabízejí výhradně s pohonem předních kol, podobně jako valná většina vozů v segmentu velkých užitkových vanů.

MOŽNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Toyota PROACE MAX se rovněž nabízí jako šasi, a umožňuje tak uživatelům zvolit zakázkové řešení podle konkrétních potřeb podnikání.

U provedení Platform Cab s nákladovou plošinou, resp. Chassis Cab s nekrytým žebřinový rámem, si zákazník může nechat vozidlo přestavět ke konkrétnímu účelu. Obě uspořádání jsou k dispozici ve standardní nebo prodloužené verzi (tj. 5943 mm, resp. 6308 mm); v případě provedení Crew Cab jsou k dispozici další místa k sezení. Pro všechna provedení kromě delší verze Platform Cab je k dispozici elektrický pohon.

Další výhodou Toyoty PROACE MAX je široký seznam příslušenství, zahrnující prvky za účelem ochrany interiéru, snazšího převážení nákladu a zabezpečení.

Pro interiér jsou k dispozici ochranné kryty (na bázi dřeva nebo polypropylenu) na podlahu, podběhy kol a boční panely, zabraňující opotřebení v rámci každodenního nakládání a vykládání; k upevnění nákladu slouží kolejničky a různé zajišťovací popruhy.

Prostor k převozu nákladu je možné dále zvětšit pomocí střešního nosiče (platformy) nebo střešních ližin s přístupem pomocí žebříku na zádi vozidla nebo zevnitř kabiny; dále je možné pořídit sestavu regálů zahrnující spodní díl, samotnou konstrukci a jednotlivé police.

TOYOTA SAFETY SENSE

Pocit jistoty a bezpečí je v případě Toyoty PROACE MAX již v základní výbavě – díky rozšířené a jedinečné sestavě prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Toyota Safety Sense, které chrání vozidlo a přispívají k bezpečnosti jízdy.

PROACE MAX jako jediná ve své třídě nabízí asistent pro boční vítr, který pomáhá stabilizovat vozidlo za silného větru, a snižuje tak riziko nechtěného vybočení z pruhu a následné nehody.

Pokud by k nehodě přeci jen došlo, je zde systém pro zaznamenávání událostí (Event Data Recording, EDR) – další jedinečná funkce PROACE MAX v tomto segmentu – který shromažďuje a ukládá informace o chování a stavu vozidla před dopravní nehodou, během nehody a po nehodě za účelem co nejsnazšího vyšetřování.

V husté dopravě řidiči pomáhá nový asistent pro jízdu v koloně, který je rozšířením praktického adaptivního tempomatu. Řidič tak může ve stojící koloně dát nohu z pedálu, neboť systém automaticky popojíždí podle vozidla vpředu.

Parkování s Toyotou PROACE MAX usnadňuje až 16 senzorů kolem celého vozidla k manévrování na úzkých místech bez zbytečného stresu.

TOYOTA SMART CONNECT

PROACE MAX ve vyšších výbavových liniích představuje nejnovější multimediální platformu od Toyoty s výkonnějšími procesory, rychlejší odezvou, intuitivnějším ovládáním a novými funkcemi.

Desetipalcová dotyková obrazovka s jemnou grafikou zajišťuje snadnou čitelnost za nejrůznějších světelných podmínek a zprostředkuje čisté, srozumitelné a jednoduché rozhraní včetně vestavěné SIM karty pro nepřetržité spojení.

Navigace s výhodou využívá on-line cloudové služby k poskytování průběžně aktualizovaných dopravních informací vč. informací o dopravních událostech zprostředkovaných v reálném čase komunitou uživatelů (funkce Live Road Events) pro maximálně hladké cestování.

Palubní systém podporuje bezdrátovou konektivitu chytrých telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay. Majitelé dále mohou prostřednictvím mobilní aplikace pro online služby ovládat na dálku řadu funkcí, jako např. zamykání a odemykání vozidla nebo klimatizaci (v závislosti na konkrétním trhu).

Přes mobilní aplikaci MyToyota lze používat další online služby a získávat užitečné informace o vozidle, jako například o ujeté vzdálenosti, rychlosti a zrychlování, jakož i připomínky servisních prohlídek.

EVROPSKÁ VÝROBA

Nová Toyota PROACE MAX je výsledkem užší spolupráce společností Toyota Motor Europe a Stellantis, probíhající již od roku 2012; oba subjekty tak mohou těžit z výhod společného vývoje a optimalizace výrobních nákladů. PROACE MAX se bude vyrábět v závodech společnosti Stellantis v polských Gliwicích a italské Atesse.

Nová Toyota PROACE MAX se na trhu objeví v průběhu roku 2024.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Toyota

Toyota v Evropě zakládá nový podnik na vodík

Toyota Motor Europe (TME) zakládá lokální podnik Hydrogen Factory Europe. Nový podnik bude koordinovat obchodní využití vodíkových technologií a systémů se zahrnutím všech aktivit od vývoje a výroby přes prodej až po poprodejní činnosti.

Toyota

Toyota odhalila dva typy elektrických přepravníků pro OH v Paříži

Toyota jako celosvětový partner pro mobilitu Mezinárodního olympijského výboru (IOC) a Mezinárodního paralympijského výboru (IPC) odhalila dva typy přepravy během olympijských a paralympijských her v Paříži 2024. Elektrické osobní přepravníky APM a elektrické pohony kolečkových křesel najdou uplatnění během her, kde zajistí dopravu sportovců i s rodinnými příslušníky, pracovníků, dobrovolníků a diváků.