Raiffeisen BANK··3 min

Nejoblíbenější bankovní inovací je platba QR kódem, mladí Češi uvažují o víceměnových účtech

Platba mobilem, přihlášení do bankovnictví otiskem prstu nebo úhrada jídla v restauraci naskenováním kódu. Bankovní inovace usnadňují manipulaci s penězi, QR kódy používá na placení skoro polovina (44 %) Čechů. Víceměnové účty vlastní 15 % zákazníků, z těch, kteří jej nemají, láká jejich založení především mladé dospělé mezi 18 a 24 lety. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

V dnešní moderní době se život usnadňující technologie vyvíjí rychlým tempem. Za posledních pár let se stalo normálním uhradit útratu v obchodě za pomocí mobilu nebo odemknout displej pomocí skenu tváře. Ani v bankovním světě se tak pokrok nezastavil. Tou nejvyužívanější bankovní technologií je platba pomocí QR kódu, tu využívá až 44 % Čechů. Hned po ní následuje právě platba mobilem (33 %) a stejnou měrou je zastoupeno i přihlašování do mobilního bankovnictví otiskem prstu.

Podobné inovace jsou oblíbené hlavně u mladých Čechů, pro ty starší je příjemnější spravovat své bankovní účty tak, jak byli doposud zvyklí.

„Čtvrtina Čechů žádnou z inovací, jako je platba QR kódem nebo placení mobilem, nevyužívá vůbec. Nejčastěji to jsou zákazníci ve věku mezi 55 a 64 lety a ti se základním vzděláním. I tyto skupiny ale dávají těmto technologiím šanci. Osvojit si alternativní metody je totiž snadnější, než se zdá, navíc to šetří čas a klient vyřídí vše z pohodlí domova,“ připomíná mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

Mezi bankovní speciality patří i víceměnový účet. Jedná se o typ produktu, ke kterému se zákazník dostane přehledně ve svém internetovém bankovnictví, a pod jedním číslem účtu může mít několik podúčtů v různých měnách. Pokud mu přijde platba, částka se automaticky připíše k příslušnému podúčtu na základě evidované měny. Takový typ účtu využívá 15 % Čechů.

Většina (61 %) tento typ produktu nezná, ovšem ze skupiny Čechů, kteří jej nevyužívají, by o vedení takového účtu uvažovala až čtvrtina. Nejčastěji se jedná o zákazníky ve věku 18 až 24 let a častěji jsou to ti, kteří mají vysokoškolské vzdělání. Takový typ účtu může usnadnit zahraniční transakce a majitel se tak ihned na jednom místě dozví, jakými finančními prostředky a v jakých měnách disponuje.

---

O průzkumu

Průzkum provedla agentura NMS Market Research online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1007 respondentů ve věku 18-65 let.

Zdroj: www.rb.cz

Zadavatel
Raiffeisen BANK

Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank je finanční instituce působící v Česku od roku 1993. Patří do skupiny Raiffeisen, již založil německý filantrop Friedrich Wilhelm Raiffeisen, a jejím hlavním akcionářem je rakouská Raiffeisen Bank International AG. Podle celkových aktiv je pátou největší bankou na českém trhu a provozuje asi 130 poboček a klientských center.

Další články od Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví
Raiffeisen BANK

Tři čtvrtiny Čechů do 34 let věku využívají pro finanční plánování mobilní bankovnictví

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank nabízí nižší úrokovou sazbu při financování energeticky úsporného bydlení

Raiffeisenbank v rámci pravidelné kampaně Hypodny tentokrát nabízí zvýhodněnou úrokovou sazbu při sjednání Odpovědné hypotéky a slevu na pojištění nemovitosti. Součástí akce je i odhad nemovitosti zdarma.
Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty
Raiffeisen BANK

Akce 6x500 Kč k založení účtu a 3x300 Kč pro nezletilé studenty je zpět, Raiffeisenbank odměňuje nové aktivní klienty

Pro nové klienty připravila Raiffeisenbank znovu akci 6x500 Kč při založení běžného účtu. Nezletilým studentům připíše kapesné 3x300 Kč, pokud jim jejich rodiče založí AKTIVNÍ účet bez poplatku. Pro finanční odměnu stačí kartou během měsíce aktivně platit.
Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy
Raiffeisen BANK

Hypotékový mystery shopping vyhrála Raiffeisenbank, získala nejlepší hodnocení kvality obsluhy

V pravidelné mystery shopping studii společnosti Market Vision získala Raiffeisenbank nejvyšší hodnocení (75 %). Předmětem srovnání byla úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr, meziročně si Raiffeisenbank polepšila o deset procentních bodů.
Změněný nadpis
Raiffeisen BANK

Změněný nadpis

Tady je doplněn úvodní text, který Editor dostal jako součást zadán pro vytvoření nové stránky.
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 4,7 mld. Kč (o 35 % více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun
Raiffeisen BANK

Za první pololetí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 3,04 miliardy korun

• Objem poskytnutých úvěrů klientům ve výši 373 miliard Kč (meziroční nárůst o 4,9 %)
Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund
Raiffeisen BANK

Raiffeisenbank získala prestižní ocenění za svou novou platformu pro poskytování retailových úvěrů. Klientskou žádost dokáže posoudit za 28 sekund

Raiffeisenbank během posledních dvou let vyvinula novou IT platformu, která výrazně usnadňuje posouzení situace klientů žádajících o úvěr. Díky této inovaci se dříve zdlouhavé procesy zkracují na necelou půlminutu. Platforma byla letos oceněna v soutěži Digital CX Awards 2024 za mimořádně pozitivní digitální zákaznickou zkušenost. Raiffeisenbank používá platformu pro zpracování žádostí o spotřebitelské úvěry, kreditní karty a kontokorent v mobilním a internetovém bankovnictví, ale také pro žádosti zadané klienty přes webové stránky banky.
Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank
Raiffeisen BANK

Nejlepší českou bankou pro korporátní klienty je Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zvítězila v kategorii Nejlepší banka pro korporátní klienty v mezinárodní soutěži Euromoney Awards for Excellence 2024. Soutěž má tradici přes třicet let a vítěz v daných kategoriích je vždy vyhlašován jako nejlepší z daného regionu.
Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci
Raiffeisen BANK

Správa spořicích cílů a snadné vrácení omylem odeslané platby – Raiffeisenbank přináší novinky v aplikaci

Raiffeisenbank přináší nové funkcionality v mobilním bankovnictví, mají zlepšit uživatelský komfort a rozšířit možnosti správy financí. Mezi novinkami uživatelé najdou cíle spořicího účtu, rozšířený servis půjček nebo vrácení omylem odeslané platby.