Česká pošta··1 min

Na poštách už noviny a časopisy pravděpodobně neseženete

Česká pošta vzhledem k rostoucím nákladům na prodej tisku na svých pobočkách navrhla distributorům tisku změnu distribuce i způsobu prodeje. V průběhu jednání zatím nedošlo k dohodě, proto Česká pošta ke konci září vypověděla smlouvy, díky kterým si zákazníci mohli na poštách kupovat noviny a časopisy. Výpovědní doba stále běží, i v předvánoční době pokračují mezi oběma stranami jednání. Pokud však nebude uzavřena dohoda o nové distribuci a způsobu prodeje tisku do konce roku 2023, nebude od ledna 2024 Česká pošta nabízet na pobočkách v rámci svého doplňkového prodeje žádné noviny ani časopisy.

PODCAST:

22. 12. 2023 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 310kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Zadavatel
Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Se svými 25 675 zaměstnanci (v roce 2021) je po společnostech Škoda Auto, Agrofert a ČEZ čtvrtou největší českou společností podle počtu zaměstnanců.

Další články od Česká pošta

Novým šéfem Úseku generálního ředitele České pošty se stal Vlastimil Halla
Česká pošta

Novým šéfem Úseku generálního ředitele České pošty se stal Vlastimil Halla

V pondělí 10. června byl novým ředitelem úseku generálního ředitele jmenován Vlastimil Halla. Ten má zkušenosti z oblasti práva a systémů veřejné správy, e-Governmentu a digitalizace. Jeho doménou je také komunální politika.
E-aukce na budovu pošty v Olomouci má svého vítěze
Česká pošta

E-aukce na budovu pošty v Olomouci má svého vítěze

Dnes v dopoledních hodinách se uskutečnila elektronická aukce budovy České pošty na Horním náměstí v Olomouci. Minimální cena nemovitosti byla stanovena znaleckým posudkem na 130 milionů korun. Podmínkou účasti na aukci bylo složení kauce do 3. června. Do e-aukce se přihlásilo několik zájemců, přičemž vítěz e-aukce nabídnul 130,5 milionu korun.
Zloději ponožek mají svůj aršík
Česká pošta

Zloději ponožek mají svůj aršík

Nový příležitostný samolepicí písmenový poštovní aršík, který Česká pošta uvádí do prodeje ve středu 12. června, rozšiřuje edici Dětem. Na aršíku Lichožrouti jsou vyobrazeni tvorové známí ze stejnojmenného knižního bestselleru básníka a spisovatele Pavla Šruta a ilustrátorky a režisérky Galiny Miklínové. Ta je podepsána pod výtvarným návrhem nové poštovní ceniny a režírovala úspěšný celovečerní animovaný film vycházející z knižní předlohy. Neobyčejného tvora pojídajícího jen jednu ponožku z páru oba autoři poprvé představili ve společné sbírce básní pro děti Příšerky a příšeři. Lichožroutům se v Čechách dobře daří. Patří k novodobé klasice a získali nejen česká srdce, ale úspěšně vycházejí po celém světě.
Aršík s detailem meandru řeky Moravy
Česká pošta

Aršík s detailem meandru řeky Moravy

Litovelské Pomoraví je název nového příležitostného poštovního aršíku, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 12. června. Výtvarný návrh poštovní ceniny se dvěma známkami v hodnotě 42 a 48 korun připravil Josef Dudek a rytinou ho doplnil Miloš Ondráček.
Voličské průkazy
Česká pošta

Voličské průkazy

Česká pošta aktuálně eviduje pět stížností na nedoručení volebních lístků a dvě na nedodání voličských průkazů. Pokud adresát řádně a včas podal na obecním úřadě žádost o voličský průkaz a stále jej nedostal, měl by se obrátit na nejbližší pobočku. Pokud by dopis z úřadu podán doporučeně, pomůže pracovníkům na pobočce podací číslo této zásilky. Pokud byl podán jako obyčejný dopis, bude pro Českou poštu důležitá informace, kdy a kde byl dopis podán. Česká pošta udělá maximum pro doručení všech zásilek. Je zodpovědná za přepravu, nikoli za obsah. Proto nemůže vědět, zda daný dopis obsahuje právě voličský průkaz.
Žluté kvítky vydělaly rekordních 23 milionů na boj s rakovinou
Česká pošta

Žluté kvítky vydělaly rekordních 23 milionů na boj s rakovinou

Liga proti rakovině Praha pořádala 15. května 2024 již 28. ročník celonárodní sbírky ČESKÝ DEN PROTI RAKOVINĚ. Téměř 15 tisíc dobrovolníků ve žlutých tričkách nabízelo kytky s růžovou stuhou společně s letáčkem o prevenci. Česká pošta byla již tradičně generálním partnerem této sbírky. Letošní téma se týkalo prevence rakoviny prsu a využívání screeningových programů.
Balíkovna trvale snižuje cenu Balíkovny na adresu
Česká pošta

Balíkovna trvale snižuje cenu Balíkovny na adresu

Po úspěšné marketingové akci Balíkovny, kdy registrovaní zákazníci mohli v dubnu a v květnu posílat své zásilky přes službu Balíkovna na adresu za výhodnou cenu, se klienti mohou těšit z další pozitivní zprávy. Od 1. června 2024 se pro registrované zákazníky trvale snižuje cena u Balíkovny na adresu o 10 Kč.
51 poboček České pošty zafunguje zkušebně jako chytrá podatelna pro Úřad práce
Česká pošta

51 poboček České pošty zafunguje zkušebně jako chytrá podatelna pro Úřad práce

Úřad práce a Česká pošta spouští začátkem června pilotní projekt, díky kterému budou moci klienti na 51 pobočkách České pošty podat žádost o vybrané dávky v oblasti státní sociální podpory. Pracovníci České pošty zájemcům pomohou podat online žádost v rámci Klientské zóny Jenda, konkrétně jde o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhne v pondělí 3. 6. v Liberci a následně se od 1. 7. připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Pobočky České pošty budou sloužit de facto jako tzv. „chytré podatelny“, poradenství, schvalování i výplatu dávek bude i dále zajišťovat Úřad práce ČR.
Česká pošta pokračuje v testování mobilní pošty
Česká pošta

Česká pošta pokračuje v testování mobilní pošty

Česká pošta ve vybraných lokalitách testuje zájem občanů o zajištění poštovních služeb prostřednictvím mobilní pošty. Ta poskytuje nejen základní poštovní služby, ale v budoucnu nabídne i flexibilnější pracovní dobu nebo širší nabídku služeb, než dnes nabízejí na menších obcích stávající kamenné pobočky. Jedna mobilní pošta dokáže obsloužit během týdne až tři lokality. Pilotní provoz bude trvat tři měsíce.
Česká pošta nabízí možnost objednat se na pobočku a jít hned na řadu
Česká pošta

Česká pošta nabízí možnost objednat se na pobočku a jít hned na řadu

Přestože na pobočky České pošty, které jsou vybaveny vyvolávacím systémem, je možné se předem objednat a vyřídit tak své požadavky bez čekání, mnoho klientů tuto jednoduchou službu zatím nevyužívá. Proto se Česká pošta rozhodla spustit na svých pobočkách informační kampaň, která lidem tuto službu více představí.