Ministerstvo dopravy··4 min

Ministři dopravy v Bruselu diskutovali o právech cestujících, evropské automobilové politice i zákaz

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy pomáhá řídit a organizovat dopravu v České republice. Ministerstvo dopravy je takzvaný ústřední orgán státní správy ve věcech dopravy. Odpovídá za tvorbu státní politiky v této oblasti a v rozsahu své působnosti i za její uskutečňování. V čele ministerstva je ministr dopravy, který je zároveň členem vlády.

Tisková zpráva

Ministři dopravy v Bruselu diskutovali o aktuálních návrzích v oblasti dopravy a o tom, jak vyvážit konkurenceschopnost a klimatické ambice evropského automobilového sektoru. Shodli se mimo jiné na společném znění návrhů předpisů zaměřených na lepší prosazování práv cestujících ve všech druzích dopravy a na zajištění práv cestujících v souvislosti s cestami různými dopravními prostředky. Přijali také pozici Rady k zákazu řízení vozidel s celoevropským účinkem.

Ministři dopravy v Bruselu diskutovali o právech cestujících, evropské automobilové politice i zákaz

V legislativní části jednání ministři schválili postoj k návrhu směrnice o zákazu řízení s celoevropským účinkem. „Tato směrnice umožní uložit zákaz řízení platný v celé EU, pokud řidič spáchá závažný dopravní přestupek v jakémkoliv členském státě EU. Přijetí tohoto předpisu v budoucnu může výrazně zvýšit bezpečnost na silnicích v ČR i v rámci Unie,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Ministři se dále též shodli na pozici k návrhu nařízení o právech cestujících v souvislosti s cestami různými dopravními prostředky a u návrhu nařízení o prosazování práv cestujících ve všech druzích dopravy (tzv. omnibus). „ČR vítá důraz na práva osob se zdravotním hendikepem a sníženou schopností pohybu. Návrh přinese rovněž více jistoty pro cestující, kteří nakupují letenky přes zprostředkovatele,“ dodal ministr dopravy.

Texty, které ministři na svém jednání přijali, budou základem pro další vyjednávání s Evropským parlamentem, ze kterého vzejde konečná podoba zmíněných předpisů.

Důležitým tématem diskuse ministrů byl i návrh České republiky a Itálie týkající se evropského automobilového průmyslu, kdy je nutné vyvážit konkurenceschopnost a cíle v oblasti klimatu. Dle ministra Kupky „Evropská komise musí přijít s jasným plánem, jak zajistit, aby český, respektive evropský automobilový průmysl, zůstal konkurenceschopný“. Ministr také navázal na včerejší telefonát premiéra Petra Fialy s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou na toto téma: „Jasnou prioritou pro Českou republiku je v tuto chvíli odložení kontraproduktivních sankcí pro výrobce vozidel za nesplnění limitů CO2 v roce 2025. Pokuty by evropské automobilky jenom oslabily. Proto jim chceme zabránit. Naši iniciativu dnes otevřeně podpořil i německý ministr dopravy Volker Wissing. Znovu tedy posilujeme. Evropská komise přislíbila akční plán na podporu automobilového průmyslu a zahájí strategický dialog s hlavními aktéry již příští týden. Jako Česká republika budeme i nadále prosazovat rozumná opatření, která podpoří evropskou konkurenceschopnost.,“ doplnil k tomu Kupka.

V rámci Rady se uskutečnila i politická rozprava k právům cestujících v letecké dopravě. Snahou této diskuze je znovu nastartovat projednávání legislativního návrhu, který je na stole již od roku 2013. Z pohledu ČR je nutné dosáhnout dohody, která bude dostatečně chránit práva cestujících, zatímco bude co nejméně ohrožena konkurenceschopnost evropských leteckých společností.

U návrhu směrnice zaměřené na kombinovanou dopravu vzali ministři na vědomí pokrok v přípravě. Rozvoj kombinované dopravy považuje ČR za zásadní pro přesun nákladu ze silnic a pro snižování emisí z nákladní dopravy. Současná právní úprava je zastaralá a příprava nového předpisu je komplikovaná.

Zdroj: md.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy
Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Na tratích s výhradním provozem zabezpečovače ETCS ujeto již 20 milionů km

Více než 1900 vozidel vybavených systémem ETCS na železniční síti ČR, 1200 km vybavených tuzemských tratí nebo 1.600 vlaků jedoucích pod dohledem ETCS denně. To je aktuální bilance zabezpečovače, který umí v případě chyby strojvedoucího automaticky zastavit nebo zpomalit vlak.
| Ministerstvo dopravy