Ministerstvo dopravy··4 min

Ministr Ťok: S taxikáři pravidelně jednáme a chceme se dohodnout, stávka jen škodí a nic neřeší

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Ministerstvo dopravy dokončuje návrh změny zákona, který umožní taxislužbám při komerční přepravě využívat místo taxametru mobilní aplikaci. Do dvou týdnů připraví ministerstvo podrobné znění novely, v němž reaguje i na věcné připomínky zástupců taxislužeb. Cílem resortu je předložit návrh do legislativního procesu co nejdříve.

Ministr Ťok: S taxikáři pravidelně jednáme a chceme se dohodnout, stávka jen škodí a nic neřeší

„Moderní aplikace a služby nechceme v žádném případě zakazovat, jenom musí všichni dodržovat stejná pravidla. Platí to pro běžnou taxislužbu, tak i například pro Uber nebo Taxify. Jedni mají pošramocenou pověst svými někdy nesmyslně předraženými cenami a zároveň se obávají konkurence. Druzí nedodržují zákon a označují se za spolujízdu nebo sdílenou ekonomiku, přitom normálně podnikají, ale nemají koncesi a pojištěné auto jako taxi. Dokončujeme proto návrh, kdy alternativní možností k taxametrům bude mobilní aplikace. Změny pravidelně projednáváme i se zástupci taxislužeb. Moc proto nerozumím důvodům, proč místo dalších jednání musí taxikáři protestovat a brát si běžné lidi jako svoje rukojmí. Obávám se, že jim to lepší pověst nepřinese a projednání změn to neurychlí“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Cílem navrhovaných změn je, aby všichni poskytovatelé těchto služeb měli rovné podmínky na trhu. Šlo by pouze o další způsob, kterým by bylo možné taxislužbu provozovat, tzn., že každý dopravce by musel být držitelem příslušného živnostenského oprávnění a mít evidované vozidlo a řidič oprávnění řidiče taxislužby.

Přeprava přes aplikaci by zároveň byla možná pouze na poptávku cestujícího, který má příslušnou aplikaci staženou ve svém mobilním telefonu. Důvodem je, aby byl zajištěn předchozí souhlas zákazníka s podmínkami přepravy a důvěryhodnost aplikace, které zákazník své údaje poskytne. Při registraci by cestující zadal do aplikace své identifikační údaje a e-mailovou adresu, na kterou dostane doklad o přepravě. Návrh novely zákona o silniční dopravě zároveň ukládá povinnost, že konečná cena musí být stanovena před jízdou. Při použití aplikací postačí označit si auto pro komerční přepravu pouze nálepkou, jako v některých evropských zemích. Taxikáři, kteří nabízejí svou službu na ulici a budou chtít využívat výhody, jako jsou štafly, či přednostní pruhy ve městech, budou nadále mít značení TAXI a cenu bude počítat taxametr.

Ministerstvo upozornilo společnosti Uber a Taxify, že „jejich“ řidiči porušují české zákony

Ministerstvo dopravy koncem loňského roku zaslalo společnostem Uber a Taxify, že ve shodě s rozhodnutím Soudního dvora Evropské unie se nic nemění na tom, že dopravní služby na území České republiky zprostředkované jejich mobilními aplikacemi spadají pod vymezení taxislužby. Uber a Taxify dostaly od ministerstva také upozornění, že dopravní činnost, při níž nabízejí dopravní služby dopravci nebo řidiči bez příslušných oprávnění pro taxislužbu, je i nadále v rozporu s českým právním řádem.

Návrh novely zákona o silniční dopravě se projednával na jednáních pracovní skupiny, kterých v loňském roce proběhlo celkem šest. Jednání se účastnili zástupci jednotlivých taxislužeb a dispečinků. Další jednání této pracovní skupiny je plánované na 23. února. Konaly se také dvě schůzky v užším kruhu pouze se zástupci podnikatelů v taxislužbě – poslední proběhla dne 17. 1. 2018, kde bylo zástupcům vysvětleno stanovisko Ministerstva dopravy k rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy