Česká pošta··4 min

Libuška je nejkrásnější

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Do Ankety o nejkrásnější známku roku 2023 bylo zařazeno 52 známek a stejně jako vloni mohli účastníci své hlasy posílat prostřednictvím hlasovacích lístků z časopisu Filatelie nebo hlasovat přímo na webu znamkaroku.cz. O oblibě a pořadí loni emitovaných poštovních cenin rozhodlo celkem 4 404 hlasů.

Prvenství v Anketě o nejkrásnější známku roku 2023 získala známka, která byla během několika dní po uvedení do prodeje vyprodána a její vítězství se tedy dalo více než očekávat. Své sympatie příležitostné poštovní známce z emise Herečky a herci: Libuše Šafránková s nominální hodnotou 34 korun, jejímž autorem je Jan Maget, hlasující vyjádřili 772 hlasy.

Na druhém místě se s 292 hlasy umístila známka s nominální hodnotou 34 korun vinice Šobes, která je součástí příležitostného poštovního aršíku z emise Ochrana přírody: Národní park Podyjí. Výtvarnou podobu emise připravili Jaromír a Libuše Knotkovi a rytinou ji doplnil zkušený rytec Martin Srb.

Že se manželům Knotkovým a Martinu Srbovi aršík z emise Ochrana přírody: Národní park Podyjí opravdu povedl dokládá skutečnost, že známka Čáp černý v hodnotě 38 korun získala 269 hlasů a doplnila trojici na stupních vítězů.

Děkujeme všem účastníkům ankety za čas, který věnovali hlasování. Všichni, kteří splnili podmínky pro účast v anketě a naplňují podle pravidel i podmínky pro zaslání filatelistického suvenýru, se na něj mohou těšit v průběhu 3. čtvrtletí tohoto roku.

Další pořadí známek roku 2023

4. Shakespearovské hry – královna; 5. František Běhounek; 6. Maková panenka a motýl Emanuel; 7. Hrad Český Šternberk; 8. Ochrana přírody: Národní park Podyjí – sysel obecný; 9. Umělecká díla na známkách: František Drtikol; 10. Společné vydání ČR a SR: 30. výročí vzniku České pošty a Slovenské pošty – holub; 11. Dendrologická zahrada v Průhonicích – pěnišník; 12. Ochrana přírody: Národní park Podyjí – jasoň dymnivkový a divizna brunátná; 13. Františkovy Lázně; 14. Krásy naší země: Zámek Kozel; 15. Cyklistika; 16. Perleťovec; 17. Shakespearovské hry – postava s loutnou; 18. Umělecká díla na známkách: Toyen; 19. Prezident republiky – cibuláková; 20. Jan Blažej Santini a jeho stavby – Žďár nad Sázavou; 21. Umělecká díla na známkách: Ladislav Sutnar; 22. Univerzita Palackého v Olomouci; 23. Český design: Jaroslav Ježek; 24. Velikonoce; 25. EUROPA: Mír – nejvyšší lidská hodnota; 26. České a moravské barokní nástěnné malby – malba ze zámku v Kroměříži; 27. Dendrologická zahrada v Průhonicích – hadí smrk; 28. Herečky a herci: Josef Abrhám; 29. Jan Blažej Santini a jeho stavby – Rychnov nad Kněžnou; 30. Jan Blažej Santini a jeho stavby – Panenské Břežany; 31. Shakespearovské hry – šašek; 32. Prezident republiky – květolipová; 33. Osobnosti: Mikuláš Koperník; 34. Tradice české známkové tvorby: Vladimír Suchánek; 35. Sport: Jan Veselý; 36. Shakespearovské hry – elf; 37. 100 let od zahájení rozhlasového vysílání; 38. Osobnosti: Jan Janský; 39. Diskobolos; 40. Prezident republiky – českomotorková; 41. Zdeněk Podskalský; 42. Prezident republiky – poskalinová; 43. České a moravské barokní nástěnné malby – zámek v Troji; 44. Dendrologická zahrada v Průhonicích – jedle korejská; 45. Prezident republiky – spodně kvašená; 46. Prezident republiky – letněbouřková rozmarná; 47. Prezident republiky – vontská špendlíková; 48. Prezident republiky – babičkově malinovková; 49. Osobnosti: Josef Jungmann; 50. Prezident republiky – šumněborová; 51. Prezident republiky – hřibově pravá; 52. Osobnosti: Blaise Pascal.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta