Ministerstvo dopravy··4 min

Jízdenky za více než sto milionů a zapojení téměř všech vlaků. To je první rok provozu OneTicket

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Systém jednotného tarifu, zjednodušeně OneTicket, prodal za první rok svého rutinního provozu 1 198 559 jízdních dokladů za 112 086 879 korun. Po několikaměsíčním testování začal Systému jednotného tarifu naplno fungovat 13. prosince 2020.

Jízdenky za více než sto milionů a zapojení téměř všech vlaků. To je první rok provozu OneTicket

„Za rok provozu jsme nezaznamenali žádný výpadek - systém, web i aplikace fungují, jak mají. Cestující díky OneTicket nemusí řešit tarify jednotlivých dopravců, studovat jízdní řády, spoje. S jednou jízdenkou nasednou do libovolného vlaku a jedou,“ shrnuje Jan Paroubek, pověřený řízením státního podniku CENDIS, který systém provozuje.

K nejčastěji kupovaným jízdenkám patří pochopitelně jednorázové (jednosměrné či zpáteční) - v uplynulém roce se jich prodalo přes milion. Lidé si rovněž kupovali traťové i síťové doklady. Přesto, že roční síťovka stojí 24 206 korun, systém jich vydal přibližně padesát.

Ministr dopravy Karel Havlíček připomíná, že rok 2021 jmenovala Evropská unie Evropským rokem železnice, aby tak podpořila využívání vlaků jako bezpečného a udržitelného způsobu dopravy. „Jednotná jízdenka je přesně tím projektem, který využívání vlaků podporuje,“ říká k tomu Havlíček a dodává: „Pevně věřím, že v budoucnu se koncept jedné jízdenky rozšíří i na autobusy a městskou hromadou dopravu.“

Nejčastěji cestující využívají OneTicket na trase Pardubice – Hradec Králové, na kterou se za rok prodalo 14 126 jednosměrných jízdních dokladů. Zpáteční doklady OneTicket si cestující nejvíce kupují na relaci Jaroměř – Hradec Králové, a to dokonce ve dvojnásobné míře než na druhou trať v pořadí, Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí. Relace kolem Hradce Králové (do Pardubic a Jaroměře) jsou zároveň nejoblíbenější při nákupu traťových jízdních dokladů.

OneTicket lze pořídit na webu oneticket.cz, v mobilní aplikaci, ale také v pokladnách či vlacích třinácti dopravců na české železnici. I přes pohodlnou možnosti on-line nákupů je stále nejrozšířenější fyzický prodej na pokladnách. Tuto možnost využili cestující při 71 procentech svých nákupů, webovou či mobilní aplikaci využilo při nákupu 25 procent cestujících a pouze čtyři procenta nakupili jízdenku ve vlaku.

Ještě v polovině letošního června bylo prodáno pouze 350 tisíc jízdenek OneTicket. Za prázdniny došlo k nárůstu; jen za první měsíc se prodalo takřka 160 tisíc jízdenek a na konci října už byla pokořena hranice jednoho milionu.

„Výhodou OneTicket není cena, ale pohodlí. Pokud nechci při cestování vlakem nic řešit, je pro mě jedna jízdenka tím správným řešením. Ukázalo se to zejména v létě, kdy se prodávalo nejvíce, protože OneTicket byla častým parťákem na výlety, k čemuž jistě výrazně dopomohla navázaná spolupráce s CzechTourismem a portálem kudyznudy.cz,“ doplnil Paroubek.

OneTicket pomáhá také handicapovaným spoluobčanům. Jejím prostřednictvím si mohou objednat asistenci při cestě vlakem s vícero dopravci.

Systém jednotného tarifu spustilo ve zkušebním období ministerstvo dopravy spolu s CENDISem v létě loňského roku. Od prosince 2020 pak vše funguje v plnohodnotném provozu. Letos v červnu přibyla možnost pořizování místenek a od července se zapojují i komerční spoje, tedy ty vlaky, které neobjednává ani stát ani kraje. Tyto spoje jsou provozovány především na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno.

Vše o OneTicket najdete na webu www.oneticket.cz

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy