Radní hl. m. Prahy na pondělním zasedání projednali podnět na pořízení Územní studie Zličín. Hlavním důvodem je sjednotit plány města s městskými částmi a dalšími subjekty, aby bylo celé území, které slouží jako vjezd do metropole, pojato koncepčně a budoucí plány byly lépe koordinovány.
Zličín získá do budoucna jasný rozvojový a urbanistický směr díky nové územní studii. V posledních dekádách se totiž z této okrajové městské části stala jedna z nejdůležitějších částí metropole, jelikož kromě výstavby nových bytů a obchodních zón sem míří každý den velké množství řidičů po Pražském okruhu a Rozvadovské spojce. Rozsáhlá výstavba však dosud nebyla vhodně doplněna o kvalitní veřejnou infrastrukturu, což chce nyní město změnit.
„Zličín se ze zahradního města postupně stal vstupní branou do města. Bohužel se dlouhodobě jedná o roztříštěné území bez jasné urbanistické struktury. Chybí tu potřebná infrastruktura pro pěší i dopravu, a dochází k tomu, že vedle obchodního centra najdete rodinné domy, což vede ke zhoršení kvality života místních obyvatel. Územní studie je ideální nástroj, aby k podobným problémům do budoucna nedocházelo a území získalo jasnou koncepci,“ vysvětluje Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje a územního plánu.
V současnosti je také připravováno či prověřováno množství větších staveb, které musí být koordinovány nejen s městskými částmi, ale i mnoha dalšími institucemi a soukromými subjekty. Jedná se například o přestavbu terminálu Zličín, modernizaci depa, novou stanici metra Depo Zličín, kapacitní parkovací dům P+R (ve více variantách) nebo prodloužení tramvajové trati Sídliště Řepy – Zličín. Zároveň je v místě uvažováno o transformaci stávajících průmyslových areálů soukromými investory na bytovou či smíšenou funkci.
Právě to je důvodem území urbanisticky prověřit. Zličín by tedy díky nové územní studii měl do budoucna získat jasnou urbanistickou strukturu jak pro chodce, tak i řidiče a další druhy dopravy.
Zdroj: www.praha.eu