Česká pošta··2 min

Europa: Vodní fauna a flora

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Asociace veřejných evropských poštovních operátorů PostEurop vyhlásila společným tématem známky Europa pro letošní rok téma Vodní fauna a flora. Stejnojmennou příležitostnou písmenovou poštovní známku uvede Česká pošta do prodeje v úterý 7. května a její výtvarný návrh připravili Jaromír a Libuše Knotkovi.

Život pod hladinou netvoří jen rostliny a ryby. Patří k němu i obojživelníci, plazi a obrovské množství bezobratlých. Na malé ploše známky však lze zobrazit pouze několik druhů. Z ryb autoři vybrali štiku, která je královnou českých rybníků a pomalu tekoucích vod. K ní přidali krásně zbarveného okouna, častou štičinu kořist. Z obojživelníků zachytili čolka velkého a z korýšů raka bahenního. Z třídy mlžů pak typického zástupce českých rybníků škebli rybničnou a plže okružáka ploského. Výběr živočichů uzavírá zástupce vodních brouků, potápník vroubený. Floru zastupuje ozdoba českých rybníků leknín bílý společně se stolístkem klasnatým, jenž se řadí mezi vodní trávy.

Nominále známky je zastoupeno písmenem „E“, které odpovídá ceně za obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – evropské země dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání 44 korun. Součástí emise je i obálka prvního dne vydání (FDC), jejímž námětem jsou kapři šupinatý a hladký, doplnění pstruhem duhovým, jenž je v poslední době úspěšně vysazován do chladnějších rybníků a přehrad. Celé vydání vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. Známka je vytištěna metodou ofsetu v nákladu 72 000 kusů a FDC digitálním tiskem v počtu 2 300 kusů. Zájemci si mohou novou příležitostnou písmenovou poštovní známku zakoupit na vybraných poštách nebo na e-shopu České pošty.

PODCAST:

6. 5. 2024 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 149kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta