E.ON··8 min

E.ON motivuje k šetření a podpoří charitativní organizace

„Vnímáme, jak se aktuální energetická krize a vysoká inflace propisují do života našich zákazníků. Ačkoliv se snažíme své klienty co nejvíce chránit a dopady trhu na ně přenášíme pouze částečně, i tak vidíme, že je řada těch, kteří potřebují pomoci ještě víc. Pokud je třeba, pomáháme jim dostat se k sociální podpoře ze strany státu nebo se snažíme s nimi najít individuální řešení jejich situace. Přesto jsme se rozhodli jít ještě dál a ve spolupráci s našimi zákazníky a charitativními organizacemi chceme dostat pomoc i k těm, kteří ji aktuálně potřebují nejvíce – seniorům, samoživitelkám nebo dětem. I proto vznikl projekt Energie pomáhají,“ vysvětluje Claudia Viohl, generální ředitelka společnosti E.ON v České republice.

E.ON aktuálně neeviduje zvýšený počet zákazníků, kteří by měli problém platit své závazky. Částečně za tím stojí i skutečnost, že většina domácností začala energiemi šetřit, a to poměrně výrazně. Na distribučním území EG.D (skupina E.ON) meziročně poklesla spotřeba plynu o 16 %, což je nejnižší spotřeba za posledních devět let. Úspora byla vidět i u elektřiny, a to 4,5 % oproti roku 2021. Projekt Energie pomáhají si klade za cíl ještě více motivovat zákazníky E.ONu k šetření energiemi, protože šetřit je stále potřeba i v budoucnu.

„Úspory energií a jejich efektivní využití dává smysl v každé době, a o to více v této. V rámci projektu Energie pomáhají se nám podařilo propojit dvě pozitivní věci: Zákazníci energetickými úsporami šetří svoji peněženku a zároveň pomohou samoživitelkám, seniorům a dětem, kteří kvůli vysokým cenám energií a vysoké inflaci často nemají peníze ani na základní potřeby. Čím větší meziroční úspory zákazníci dosáhnou, tím více pošleme na pomoc ohroženým skupinám. Zajímavých částek bychom mohli dosáhnout třeba u domácností, které nově začaly využívat fotovoltaické elektrárny. Ale počítá se každá koruna, takže věřím, že se zapojí většina našich klientů,“ říká Radek Fišer, vedoucí Retailu společnosti E.ON Energie.

Jak to funguje

Zákazníci, kteří odebírají elektřinu nebo plyn u E.ONu alespoň od 1. září 2021, zaregistrují své odběrné místo a rovnou vyberou organizaci, které budou chtít pomoci. Jakmile pro ně bude nachystané letošní vyúčtování, E.ON ho rovnou porovná se spotřebou v loňském roce. „Za každou uspořenou 1 kWh plynu darujeme dobročinné organizaci vybrané zákazníkem 1,50 Kč, v elektřině pak 2 koruny. Navíc k tomu přidáme 100 korun za každé registrované odběrné místo, které se do kampaně zapojí. Předpokládáme, že společně s našimi zákazníky, bychom mohli našim charitativním partnerům rozdělit až 50 milionů korun na rychlou a efektivní pomoc lidem v nouzi,“ popisuje Jana Hrabětová, vedoucí oddělení Inovací a strategie společnosti E.ON Energie.

Kde peníze pomohou

Jako partnery pro pomoc potřebným E.ON vybral tři dobročinné organizace – Charitu České republiky, SOS dětské vesničky a Nadaci Naše dítě, čímž pokryl velkou část skupin ohrožených obyvatel – seniory, děti i rodiče samoživitele, kde se rostoucí náklady projevují nejvíce.

„Naše organizace se aktuálně potýká s mnohamilionovým nárůstem nákladů na pomoc ohroženým dětem. Nejvíce nás zasáhl růst cen energií v našich dětských vesničkách a v krizových centrech, ale také zdražování potravin a léků. Děti, které podporujeme, se ale bez naší pomoci neobejdou. Pomáháme více než 2,5 tisícům dětí, které v životě zatím neměly příliš štěstí, dětem traumatizovaným, dětem, kterým buď hrozí odebrání z péče rodičů nebo už z ní odebrány byly, a také pěstounským rodinám, které se snaží těmto dětem vytvořit láskyplný náhradní domov. Pomoc těmto dětem omezit nemůžeme a nechceme, bez podpory dárců se proto neobejdeme,“ říká Jindra Šalátová, ředitelka SOS dětských vesniček.

Složitou situaci vnímají i v Nadaci Naše dítě. Každý den se na ně obrací většinou matky samoživitelky s prosbou o pomoc s úhradou základních životních potřeb pro ně a jejich děti. „Čekají na státní podporu a potřebují překlenout situaci finanční nouze, ve které se kvůli všeobecnému zdražování ocitli. Po zaplacení nájmu a energií jim nezbývají peníze na potraviny, léky, oblečení nebo školní výdaje pro děti. V rámci projektu Energie pomáhají pomůžeme těmto ohroženým skupinám s úhradou záloh za energie na několik měsíců, to jim velmi pomůže odlehčit rodinnému rozpočtu a ušetřené finance mohou využít právě na to, na co jim nyní nezbývají. Taková finanční podpora samozřejmě uleví i psychickému tlaku z neutěšené situace,“ vysvětluje Zuzana Šafářová, projektová manažerka Nadace Naše dítě. V Česku žije podle statistik Nadace Naše dítě přibližně 170 000 neúplných rodin, které z 90 % tvoří ženy-matky samoživitelky s dětmi. Průměrně mají příjem 10 000 - 20 000 korun měsíčně a takové jsou i jejich průměrné výdaje. Třetina těchto žen má příjem pod 10 000 korun.

Sociální služby sdružené pod značkou Charity Česká republika zase vidí celoevropských nárůst počtu osob, které hledají podporu, o zhruba 40 %. „V České republice jsme přitom tento nárůst evidovali nejvíce na sklonku minulého roku. Navýšení je různé pro každou jednu sociální službu a skupinu obyvatel. V průměru se ale jedná o zaznamenatelný 25 % nárůst. Velký nárůst pozorujeme mezi seniory, ale největší, takřka stoprocentní u rodičů samoživitelů. Oceňujeme proto možnost spolupracovat se společností E.ON, protože víme, v jak těžkých podmínkách se nacházejí naši klienti. Ve spolupráci s klienty budeme zjišťovat, v jaké situaci se nacházejí, jaké mají možnosti například formou sociálních dávek a pomůžeme jim je vyřídit. Pokud se po využití všech možností situace nezlepší, či zlepší jen částečně, bude možné si požádat o pomoc z daru společnosti E.ON. Uhradíme náklady na základní potřeby. Zpravidla uhradíme přímo náklady, na které příjmy nestačí,“ vysvětluje Iva Kuchyňková, manažerka advokační činnosti Charity Česká republika.

Stačí se registrovat a šetřit

Registrace do projektu běží do 31. prosince 2023. Podmínkou je být zákazníkem E.ONu alespoň od 1. září 2021 a odebírat elektřinu nebo plyn s minimální spotřebou 0,5 MWh za rok. Přihlásit se zákazníci E.ONu mohou buď prostřednictvím e-mailu, který jim už přišel, nebo se přihlásí prostřednictvím webových stránek www.eon.cz/energie-pomahaji, splňují-li předepsaná kritéria. Celkem se do projektu může zapojit až 1000 000 klientů E.ONu.

Vyhodnotí se přitom všechna vyúčtování vystavená po 1. květnu tohoto roku. Sečte se úspora oproti minulému roku, převede se na peníze a částky se pak v několika vlnách pošlou během roku vybraným organizacím tak, jak rozhodnou zákazníci při své registraci. Klienti tak nemusí posílat žádné samoodečty navíc. Vlastně po registraci už nemusí dělat vůbec nic. Jen šetřit energiemi. Detailní pravidla najdete zde.

Kontakty
Roman Šperňák

Tiskový mluvčí

M +420 606 789 422

[email protected]

Zdroj: www.eon.cz

Zadavatel
E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Další články od E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích
E.ON

Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích

Výstavba nové transformační stanice 110/22kV České Budějovice Střed, kterou společnost EG.D buduje v centru Českých Budějovic, jde do závěrečné fáze. Tato strategická investice, která se připravovala osm let a jejíž stavba trvá už dva roky, pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti dodávek elektrické energie pro krajské město. Zároveň také navýší kapacity pro připojení dalších odběratelů. EG.D investovalo do výstavby rozvodny včetně přívodního tříkilometrového kabelového vedení zhruba 300 milionů korun. Definitivně hotová by měla být na podzim tohoto roku.
Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie
E.ON

Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie

Výrazně více odebrané energie i mnohem více dobití. Využívání veřejné dobíjecí sítě pro elektromobily E.ON Drive v České republice v meziročním srovnání za první pololetí letošního roku výrazně narostlo, což potvrzují statistiky společnosti. Řidiči v síti E.ON Drive odebrali o 80 % více elektrické energie než za první pololetí loňského roku a zároveň i výrazně častěji dobíjeli. Řidiči využili za prvních šest měsíců tohoto roku dobíjecí body E.ON Drive v 68 726 případech, což je už 76 % celkového počtu dobití za celý loňský rok.
Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč
E.ON

Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč

Více než 42 milionů korun na pomoc ohroženým skupinám obyvatel rozdělil nebo ještě rozdělí projekt Energie pomáhají. Ten na začátku roku 2023 spustila společnost E.ON ve spolupráci s Charitou Česká republika, Nadací Naše dítě a SOS dětskými vesničkami. Cílem projektu bylo v době energetické krize pomoci ohroženým skupinám obyvatel a to primárně se zvyšujícími se náklady na energie. Pomohl už tisícům žadatelů. Vedle toho ale měl projekt motivovat zákazníky společnosti E.ON k efektivnímu nakládání s energiemi a k šetření. Obojí se podařilo. Zákazníci totiž ušetřili přes 8 795 MWh elektrické energie a dalších 6 685 MWh plynu oproti svým předchozím zvyklostem.
S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii
E.ON

S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii

Automatické drony při inspekcích elektrického vedení a následné vyhodnocování těchto kontrol pomocí umělé inteligence testuje ve svém provozu distributor EG.D, člen skupiny E.ON. Technici společnosti nejdříve vytvoří pomocí manuálního letu 3D model elektrického vedení velmi vysokého napětí. Následně tuto trasu nahrají do dronu, který po trase automaticky létá a pořizuje stovky snímků. Ty pak vyhodnocuje umělá inteligence, která hledá případné poruchy, a navíc se na základě získaných dat učí odhalovat další souvislosti. Díky tomu se výrazně zkracuje doba hledání závad, čímž se zrychlují i případné opravy na elektrickém vedení. Do ostrého provozu chce EG.D tuto inovativní technologii jako první distributor v České republice nasadit od ledna příštího roku.
E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online
E.ON

E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online

Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. E.ON dlouhodobě nabízí svým klientům férové ceny a ceníky postupně snižuje. Na květnové plošné snížení cen plynu pro zákazníky bez fixace navazuje i novým produktem v elektřině. Od poloviny června budou mít všichni stálí klienti E.ONu možnost získat nový produkt, který má o 16 % nižší cenu za 1 MWh dodávky energie oproti základním ceníkům na dobu neurčitou. Za poslední rok a půl tak mohou mít stálí klienti se základními ceníky ceny nižší dokonce až o 34 % oproti loňským vládním stropům.
Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště
E.ON

Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště

Unikátní bateriové úložiště spustila letos na jaře společnost E.ON ve své vodní elektrárně na vranovské přehradě. Akumulátor o výkonu 2,5 MW a využitelné kapacitě 2,5 MWh, se může v případě potřeby zapojit naplno do pěti sekund do služeb výkonové rovnováhy a pomoci tak udržovat stabilitu a spolehlivost rozvodné sítě. Investice za téměř 60 milionů korun je unikátní v tom, že poprvé v rámci České republiky bylo takto velké bateriové úložiště instalováno přímo dovnitř budovy, a ne do kontejnerů, jak se používá běžně. Instalace navíc proběhla do stavby elektrárny ze 30. let 20. století, což si vyžádalo i jedinečné řešení požárního zabezpečení.
EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu
E.ON

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.
E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině
E.ON

E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině

Vyřídit snadno vše, co se týká energií, ze svého mobilu nebo tabletu online je v posledních letech pro zákazníky E.ON čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 65 % klientů společnosti. I přes jasný trend používání digitální obsluhy existují momenty, kdy klienti preferují osobní kontakt, což dokazují i data obsluhy na zákaznické lince a v poradenských centrech. Jen vloni využili klienti E.ONu osobní kontakt u téměř 580 000 požadavků. Společnost má dvě velká poradenská centra v Českých Budějovicích a v Brně a dalších 26 poboček po celém Česku. Vloni začal E.ON s jejich vylepšováním. Nyní otevřel zcela modernizovanou pobočku i v Ostravě, kterou zákazníci nově najdou v nákupním centru Nová Karolina.
Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem
E.ON

Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem

Mezi českým Hodonínem a slovenským Holíčem vzniká nové 22kV propojení elektrických distribučních soustav. Investice se realizuje v rámci přeshraničního projektu ACON, jehož cílem je zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek energie příhraničním oblastem. V okolí měst bylo vybudováno 122 moderních distribučních trafostanic s inteligentními prvky a desítky kilometrů nových optických linek.